Thursday, February 18, 2010

pekida malaysia samseng?

pekida malaysia samseng?

ok harini aku nak cerita sikit pasal pekida.. kebetulan ayahzul datang melawat blog aku.. aku pon terkejut dan tak pernah tau majlis jemaah cohcrane ada blog tersendiri.. syabas dan teruskan usaha ayahzul untuk memperjuangkan nama islam dan nama baik pekida malaysia.. pekida? apa tu? pekida ni ialah shortform kepada pertubuhan kebajikan dan dakwah islamiah malaysia.. namanya indah, tapi ramai ahli-ahlinya telah mencemarkan nama baik pekida.. kenapa? sebab kebanyakan yang nak menyertai pertubuhan ini kerana nak jadi 'gengster'.. memang pertubuhan ini mengamalkan sistem brotherhood yang kuat (ukhuwah), saling bantu membantu, memberi sumbangan kepada masyarakat, mengadakan kelas bimbingan dan lain-lain.. tidaklah kepada ahli sahaja tetapi kepada kepada semua adek bradek seagama.. ramai yang telah menyalah gunakan keakraban persatuan ini untuk perkara yang negatif..


aku nak cerita pengalaman aku dengan sorang mamat ni.. dulu masa zaman sekolah(2001) mamat ni selalu carik pasal ngan orang, sampaila suatu hari tu, dia kena pukul ramai-ramai sebab semua orang kat sekolah tu benci dia.. then aku dah habis sekolah, dah ada diploma, dah bertahun-tahun tak nampak batang hidung mamat tu, tiba-tiba dia muncul kembali dalam friendster(2007) sambil gambar display image dia ialah lambang pekida.. dia tulis dekat profile aku (testimonial) "aku nak cari balik semua ba##2 anj###2 yang dok buli aku zaman sekolah dulu, aku sekarang ahli pekida.. aku nak pancung kepala hampa semua, sampai ke lubang cacing pon akan aku cari!!" ahahaha.. ganas kan? dia siap sertakan nama-nama yang dia nak pancung tu (termasuk nama aku lah) ahahaha.. cerita yang selanjutnya adalah rahsia.. sebab takmau memalukan mana-mana pihak..


so, dari cerita aku diatas.. boleh nampak kan? point mamat tu sertai pekida sebab nak ada geng untuk tunjuk samseng tak tentu hala.. ahaha.. kerana nila setitik rosak susu sebelanga.. jadi janganlah korang semua pandang serong terhadap pekida.. perjuangan mereka sangat indah sekali.. ahli-ahli yang bermasalah tu yang dok buat masalah.. wallahualam.. ni aku nak share video samseng lawak ni untuk tujuan hiburan sahaja ok.. takmau timbul konspirasi pulak lepas ni.. ahahahaha..

video : samseng jalanan
video : kali pukul yang digeruni


Related 

Posts with Thumbnails
Share This

30 comments:

  1. jahat siott..
    tapi memang tul.. kebanyakan geng-geng bawah ni tujuan dia lain sikit.. bukan semua la.. ada jugak yang ok

    ReplyDelete
  2. nelson = terpaling jahat didunia.. gila ganas tempeleng pakcik dalam kereta.. wakakakak

    ReplyDelete
  3. but, mai tk suke law pekida yg bujet yooo.. senyap2 sudah lerr.. gaduh sikit2 nk pancung pale.. haish.. dunia..

    *bangang yea nelson! peleng lg pale pacik tu..

    ReplyDelete
  4. terima kasih PAKCIK CRAYON
    > tujuan kita yang sebenarnya nak berkawan bukan nak cari lawan < PEKIDA ni ramai yang salah angapan orang, semua kata tak bagus, jahat, samseng tapi macam dok kata la kerana kerbau sekor bawa lumpur semua kena calit. susah kita nak kawal ramai orang , sedangkan anak sendiri kat rumah pun kekadang tak terkawal, cakap orang senang dan mudah . manusia sukar di kawal . apa-apa pun saya ucap terima kasih pada pak cik crayon kerana ada cerita tersendiri dengan orang pekida ( betulka ahli pekida )

    ReplyDelete
  5. dia memang ahli.. tapi ahli bermasalah.. kes tu dah settle dah.. tapi sekarang ni dengar cerita, dia buat masalah lain pulak kat orang lain.. tak pasti dan saya takmau campur tangan dah dengan orang macam tu.. manusia yang bersifat dendam sampai mati.. kang takot dia takleh nak sentuh kita, dia buat cara lain pulak.. ahaha..

    ReplyDelete
  6. pakwe sy pon pekida..
    mmg jaat..
    nmpk cm samseng..
    takot jugak..
    haishh~

    ReplyDelete
  7. salam///

    Mmg byk dgr cte2 cmni tp bkn smua..
    kdg2 prngai ahli ekot bos ngan bro2 die jgk..
    so lau nk ptong plhlah rnting/smpang yg brol..

    btw..

    wanameer.blogspot.com

    new blogger..
    folower needed..
    SOKONGLAH!!!

    ReplyDelete
  8. tima kasih atas pandangan anda juzwan.. semoga kita menjadi insan yang berguna kepada agama bangsa dan negara..

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. salam pekenalan...

    brader,,ko pnye crite leby kurg cam ak la,,budak2 bru nk up,,lnx dierog,,

    anywy blog ko mmg stdy ngn video2 ko cam kampang buat ak pcah perot..aha..rase mcm nk curik jek bhn2 ko bloey x..haaha
    k..choww..

    ReplyDelete
  11. salam///
    kire aku sokong la ape yg juz wan kate..
    xsume yg teruk..xdinafikan mmg ade yg gi club mgaku bersal dari simpang sekian2..

    ReplyDelete
  12. biasa lar org baru nk naik
    kne ada nama..pancung sana pancung sini
    dia ada pedang orang pistol
    pelik dgn orang2 yang mempergunakan nama pekida
    tak berasa bersalah ke?
    tak malu ke dgn ketua diorang..
    orang cina dah mula kutuk..
    geng sendrik pon gado

    ReplyDelete
  13. ohh lupa nk tambah
    bukan semua ahli pekida yang samseng..
    yang baik pon ramai2..

    ReplyDelete
  14. dr penilaian cetek saya. pekida juga banyak menyumbang kepada pembangunan modal insan . contohnya ,bukan semua ahli2 yg dipilih dari golongan baik2 jer. mat rempit pun ramai direkrut {dipimpin}. budak2 yg baru nak naik dan dah mula start nak tunjuk belang kat kampung masing2 pun turut di pegang dan di rekrut agar diaorang ni tak melebihi sempadan dan batasan.semoga mereka tidak menjadi sampah masyarakat. mulanya mereka menjaga tingkah laku kerana takut akan dimarahi/di hukum oleh abg2 yg power2. dan lama kelamaan kesedaran itu akan datang dalam dirinya sendiri. maklumlah budak zaman sekarang. kekadang tu mak bapak sendiri pun dah x berupaya melarang. jadi dengan ada nya pemantauan dari pihak perkida memang ramai budak2 muda yg baru mula nak terbabas dapat di selamatkan.
    mudah nak mendidik orang yg lembut dan baik hatinya.berbeza dengan orang yg keras kepala. tapi saya rasa pekida ada ubatnya.sekeras keras besi , keras lagi berlian sudahlah keras tinggi pula nilainya.

    ReplyDelete
  15. dr penilaian cetek saya. pekida juga banyak menyumbang kepada pembangunan modal insan . contohnya ,bukan semua ahli2 yg dipilih dari golongan baik2 jer. mat rempit pun ramai direkrut {dipimpin}. budak2 yg baru nak naik dan dah mula start nak tunjuk belang kat kampung masing2 pun turut di pegang dan di rekrut agar diaorang ni tak melebihi sempadan dan batasan.semoga mereka tidak menjadi sampah masyarakat. mulanya mereka menjaga tingkah laku kerana takut akan dimarahi/di hukum oleh abg2 yg power2. dan lama kelamaan kesedaran itu akan datang dalam dirinya sendiri. maklumlah budak zaman sekarang. kekadang tu mak bapak sendiri pun dah x berupaya melarang. jadi dengan ada nya pemantauan dari pihak perkida memang ramai budak2 muda yg baru mula nak terbabas dapat di selamatkan.
    mudah nak mendidik orang yg lembut dan baik hatinya.berbeza dengan orang yg keras kepala. tapi saya rasa pekida ada ubatnya.sekeras keras besi , keras lagi berlian sudahlah keras tinggi pula nilainya.

    ReplyDelete
  16. dr penilaian cetek kau..mmg tu la yg kau cakap nk backup PEKIDA ni.. tp tgk la realiti nye, xmcm sgt dgn ape yg kau tulis..cam hampeh..tp igt, PEKIDA ni da jd byk buruk dr baik nye..10 org, 8 org yg nmpak buruknye..2 lg mne..? sorg ayahande nye yg xbole pkai, sorang lg abg nye yg perosak..

    ReplyDelete
  17. salam...
    ak prnah kna pau ngn owg yg ngaku die pekida...
    bengang gile la...nsb bek de mmbe ak yg btoi2 pekida..die yg tlg...ak respek tjuan asal pekida..cme ak xrespek bdak2 nye..yg ok 2..bgus lar..yg xok nie jew...abg ak pon pekida jgak...relak jew...

    ReplyDelete
  18. as'salam...
    ini semua adalah persimpangan perjalanan2 kehidupan didunia ini menuju ke alam yang kekal.
    dalam dunia ini ada yang positif dan negatif.
    cuma renungkanlah untuk apa kita ini dihidupkan?
    adakah cukup bekalan dan amalan didunia ini?

    mati itu adalah benar . . .

    ReplyDelete
  19. menyampah ngan seseorang yg gunekan name pekida.. skit2 ugut nk bunuh; kononnye ramai kawannya pekida... huhuu...

    ReplyDelete
  20. biasa la bro... cable bsar nmenye... ahak

    ReplyDelete
  21. Kenapa PEKIDA bertindak samseng kerana teras pertubuhan tidak meletakkan akidah sebagai teras perpaduan dan menjadikan syariah sebagai panduan dalam persaudaraan mereka. Ini malangnya PEKIDA!!

    ReplyDelete
  22. junjung 1 name pn bole bertikam..erm, 'dam' sane sni utk buat duit sara idop..bole tlg comen sket x??

    ReplyDelete
  23. Salam, aku setuju kata en zulshaari b'tarikh 19/2/2010, xbole salahkan kesemuanya skli jika yg bermasalah tu hanya segelintir sahaja.
    Mata kasar Perkida di lihat spt geng samseng tp dlm murni Perkida di lihat pembela umat Islam di akhir zaman nanti..korang pon tahu masalah besar di akhir zaman adalah fitnah, mungkin apa yg di komen dlm laman FRIENDSTER adalah fitnah semata2 biarpon dia ahli perkida..mesti ingat mana2 persatuan akan wujud musuh dlm selimut..dan Friendster & Facebook di wujudkn utk melakukan fitnah..xcaya nape byk sgt artis malaysia di fitnah hanya guna laman sosial jer..

    ReplyDelete
  24. Aq mmg myampah ngan mane2 psatuan2 ni ada hal setle p0lis j,aq rase p0lis lg taik0..

    ReplyDelete
  25. bab dam dam dah bersepah aku dengar. Yang terbaik aku dengar angkat bangla masuk pekida terus angkat jadi abg. Cuba bagi idea sikit...

    ReplyDelete
  26. ingat 13 mei oi... diorg ada kongsi gelap kita ada pekidalah. kalau takde mesti bangsa kita dah kene makan ngan kongsi gelap **** ni sekarang pun bangsa kita dah pecah belah sebab politik. lu mau bagi diorg muka lagi kah. mei 1969 bangsa kita kene hina dgn diorg pada mei 1969 mereka menang parti politik 2 tempat. diorg selamba je berarak n mengejek bangsa kita . lagi mau kasi muka ka. baca sejarah lah wei...

    ReplyDelete
  27. Ni plak kisah benar yg berlaku kt aku...ada sorang mamat ni men mesej mesej kacau gf aku...pastu i trace no dia dan mesej kt dia ...x yahlah kacau awek aku....pastu dia reply yg dia dlm kumpulan /// dan tanya aku dari simpang mana ...berapa buah aku pecah..tak paham langsung...pastu dia ugut nak pancung aku...

    ReplyDelete
  28. apsal nak bgaduh pasal pekida la...kongsi gelap la...samseng la....baik la...baik kte buat satu geng....Geng wak ketari....layan blues je...xde spe nak kaco la....

    ReplyDelete

Designed By Blogger Templates