Sunday, April 15, 2012

kisah seram disebalik filem battleship

kisah seram disebalik filem battleship

setiap kali hujung minggu, biasanya aku akan meluangkan masa bersama rakan-rakan.. ya lah, orang bujang katakan.. minggu ini aku dan rakan-rakan telah merancang untuk menonton filem 'battleship' di panggung wayang.. dengar ura-ura, filem ini memang sangat menarik dan tidak membosankan untuk ditonton.. tambahan pula ramai yang memuji filem ini di facebook dan juga twitter membuatkan aku tidak mahu melepaskan peluang untuk menonton filem ini di skrin gergasi panggung wayang..


dipendekkan cerita, semalam kami telah menempah tiket pukul 11:45 malam.. jadi masing-masing telah sepakat untuk berkumpul di kedai makan berhampiran dengan lokasi panggung wayang itu lebih awal agar tidak berlaku sebarang kesulitan.. aku sampai ke destinasi bersama 2 orang rakanku yang lain bernama didie dan din menaiki satu kereta.. didie adalah seorang lelaki yang sangat kacak bergaya, macho, maskulin dan berhemah tinggi.. din pula adalah seorang lelaki yang sangat berseni dan stylo dengan penampilannya..

setelah membuat pesanan makanan dikedai makan tersebut, ada lagi 2 3 orang rakan yang lain tiba.. jadi penuhlah aktiviti bualan kami dengan gelak tawa sementara menunggu rakan yang lain pula tiba semuanya.. dalam masa berbual dan bergelak ketawa tu, tiba-tiba telefon bimbit aku berbunyi apabila menerima SMS dari teman wanita aku.. pesanannya lebih kurang begini..

awak.. saya mengantuk dah ni, jap lagi awak balik pukul berapa? awak jangan nakal-nakal pandang perempuan lain tau

sebagai seorang lelaki yang sedang bercinta, aku sangat faham bila perempuan nak tidur ni biasanya masa tu lah dia nak kita manjakan dia.. suasana menjadi sunyi seketika.. mungkin kerana aku terlalu fokus untuk membalas SMS teman wanita aku.. aku juga turut merasa seperti ada aura aneh dan luar biasa disekeliling aku.. aku tidak mengendahkan perasaan itu.. aku terus menulis dan membalas SMS, pesanannya lebih kurang begini :

awak tidur lah dulu.. japgi saya balik saya SMS awak ya sayang.. awak pejam mata, bayang saya kat sebelah awak.. saya nyanyi lullaby mendayu-dayu kat awak.. awak jangan risau tau, saya sayang awak sorang ja.. saya takkan gatal-gatal tengok perempuan lain punya lah! janji.. saya sayang awak.. muah!!

apabila butang 'send' ditekan, semakin aura kegelapan itu menyelubungi diri aku.. secara tiba-tiba didie tersenyum sinis dan bertanya kepada aku "wei, hang hantaq message apa kat aku ni".. terus berderau darah aku dan degupan jantungku menjadi laju.. rupanya aku tersalah send SMS.. nak hantar kepada teman wanita, tetapi TERhantar kepada didie yang betul-betul duduk dikerusi sebelahku..

p/s : part aku kata didie macho kacak semua tu sekadar nak ambik hati dia ja.. dia cakap dia dah printscreen SMS aku untuk di upload ke facebook.. sepanjang malam aku jadi 'bahan' untuk ditertawakan.. seram kan? okbai
Share This

46 comments:

  1. hahahaaa! kesian abang...kal0 saya jadi didie, k0mpem saya gelak time tu jugak!

    ReplyDelete
  2. next time kne hati2 laaa nk send msg..
    segan kot kawan bce ..haha

    ReplyDelete
  3. kahkahkah. naya bhai kalau di uploadnya gambor sms lu

    kahkah

    ReplyDelete
  4. gila geli ayat hang kreyon.. tak sangka aku hang rumantik... ka pleboii?

    ReplyDelete
  5. alaaaaaa......da ade gf ghupenye.huh.

    ReplyDelete
  6. mohon tubelawak buat entri tips jiwang..

    ReplyDelete
  7. balasan dosa sebab ko kuat bahan org hahahahha

    ReplyDelete
  8. Ander,awat ayat yg hg state kt situ lain dgn printscreen aku? Tak baik tipuuuuu tauuuu...

    ReplyDelete
  9. Mr.blogger d atas sgt 'sOo sweeettt'..saya suka suka suka.!!

    ReplyDelete
  10. sedang tunggu printscreen tersebut terpapar di pesbuk..didie sila upload segera..aahahaha!

    ReplyDelete
  11. butuh ang... x lawak pn

    ReplyDelete
  12. geli untuk lelaki. sweet untuk wanita.
    btul btul btul..... kah kah kah

    ReplyDelete
  13. ini pengalaman bercinta yg rare, awek SMS dua baris, balak balas 4 baris. sweet nye!

    aku plak sms sebaris, dia langsung tak balas2. mati sembelit agaknye baca sms aku. tubelawak, kasi entri tips camne nk crk balak baru yg umur panjang skit...bg sempat jd laki

    ReplyDelete
  14. BLOGGER PALING SIAL DAN PUKIMAK PERNAH AKU JUMPA KO NI.

    ReplyDelete
  15. Wakakakaka!! Check la dlu bro.. Eee, msti geli geleman mmber kat sbelah, wakaka!

    ReplyDelete
  16. Pas tengok movie pilih jalan sunyi.. Perg baru berkesan hehehe

    ReplyDelete
  17. salah hantar ke? ke sengaja hantar kat didie? nak try lettew. untunglah ada awek, balak pun dapat. untunglah.

    ReplyDelete
  18. haha sakit perut aku tahan gelak...tapi romantiknya hang....so sweeettttttt

    ReplyDelete
  19. hahahahaha...seram lah sgt...awat boleh tersalah lagu tu...

    ReplyDelete
  20. Saya akan upload printscreen soon. Ander,jgn igt hang payung duit farking aku akan pejam mata. Tidak sama sekali. -DdShinoda-

    ReplyDelete
  21. DdShinoda --» upload la.i dare u..

    -saya yg m'cintai en.crayon-

    Sweet dak?

    Hahahaha.!

    ReplyDelete
  22. hai awak .
    Boleh aja tak cara printscreen sms ?

    ReplyDelete
  23. hahaha...comfem tebal muka 14 inci..hihihi =p

    ReplyDelete
  24. hehee.. aku penah gak tersalah sent msg. nk anta kt boipren (dolu2 masa tgh cintan cintun) teranto kt abg ipar. sib baik just type "aslmkm, tgh wat pe?" ko byg kalo aku ter'romantik' lak time tu cm ko. heheee..

    ReplyDelete
  25. msa couple pnuh text taip msg, nnt dah kawin .. satu pktaan je ...."ok" hihihi

    ReplyDelete
  26. hahahah gile seram
    memang bahan kaw-kaw nieee
    leyh jdi bhan wat kek dah hahah

    ReplyDelete
  27. Memang kena dgn gepren le pastu.. hewhewhew.. sweet.

    ReplyDelete
  28. kunjungan gan .,.
    Menjaga kepercayaan orang lain lebih penting daripada membangunnya.,.
    di tunggu kunjungan balik.na gan.,.

    ReplyDelete
  29. cmna plak tersalah send??..selalunya org reply msj terus auto no sender..musykil ni..

    ReplyDelete
  30. best cite lu bro.. hahaha gelak sakan aku.. hahaha

    ReplyDelete

Designed By Blogger Templates