Wednesday, March 10, 2010

terima kasih banyak cikgu

terima kasih banyak cikgu

aku tak pernah menyesal dengan zaman persekolahan aku walaupun dulu zaman sekolah aku seorang pelajar yang bermasalah.. selalu kena denda, kena rotan dihadapan perhimpunan, kena marah dan macam-macam lagi.. tapi aku tak pernah lupakan cikgu-cikgu yang pernah mengajar aku.. 2 minggu lepas, aku terserempak dengan cikgu sejarah aku aku dan dia masih kenal aku.. tu yang aku bangga tu (terbukti aku super cool).. berdasarkan pengalaman aku, kebanyakan cikgu boleh ingat pelajar yang bermasalah dan mudah melupakan pelajar yang baik atau dalam erti kata lain 'skema babi'.. kepada korang semua yang masih bersekolah, buatlah masalah ketika korang bersekolah untuk mendapatkan pengalaman yang berharga ketika korang dewasa kelak ya! tak rugi.. ahaha..


kepada cikgu-cikgu aku yang membaca blog aku (kalau ada), aku nak ambik kesempatan ni nak mintak maaf kat cikgu semua sebab banyak menyusahkan cikgu masa aku bersekolah dulu.. cikgu ibarat sinar cahaya, memberi ilmu kepada aku.. tanpa mereka aku tidak dewasa, aku tidak berpengalaman bahkan aku tidak mampu menulis blog seperti sekarang.. tapi ada juga cikgu yang ibarat 'gerhana bulan' memberi kegelapan kepada murid-murid.. tak pecaya? tengok video ni.. tengok sampai habis tau!

video : cikgu yang memusnahkan hidup dan impian murid-murid


Related Posts with Thumbnails
Share This

18 comments:

  1. muke cntik! tp, mcm hutan belantara lerrrr.. reject!!! xD

    ReplyDelete
  2. haha.. cam kenal jer pengalaman awk tu.. kihkihkih.. tp kdg kan, malu gak nak g tegur cikgu2 klu jumpa kat pasar tu.. uiks, c ann da ada ke-malu-an ke skrg??? dulu perangai kalah hantu.. kekekekekeke

    ReplyDelete
  3. alahai nk tgk vid taleh plak..
    nad pun cikgu..
    hehe..
    bangge jap... ;p

    ReplyDelete
  4. hehehe..

    jangan bangga jadi pelajar bermasalah
    grrrrrrr...

    bangga la sebab guru2 kenal kamu
    lalallal...

    kamu juga kenal cikgu kamukan
    hahhahah..

    berbangga la kerana kamu sedar kamu pelajar bermasalah kerana cikgu kamu kan kan?
    berterima kasih juga pada cikgu2 kamu, kerana mereka2 kamu disini,
    kan kan?

    lallalal

    ReplyDelete
  5. Hahaha.. betul ni.. pelajar nakal lgi cikgu ingat.. dan tentu best kalau jumpa, cikgu tau kita dah berjaya walaupun masa di sekolah kita nakal...

    ReplyDelete
  6. hehe..tumpang komen ek..
    mmg nk tak lupe kt ckigu2 kt skola dlu tu..
    rindu pon ade rase nk skola balik..
    terima kasih kpd cikgu2 sy..hehe

    ReplyDelete
  7. hahahaha..

    sian kt pelajar2 die..

    tapi ade gak pelajar yg xingat

    cikgu2 die..

    ReplyDelete
  8. aku pelajar nerd walaupun bukan rambut sisir tengah.

    aku pelajar baik. sangat jarang didenda kerana kesalahan. cuma aku selalu tidak menyiapkan kerja sekolah. jadi kena berdiri belakang kelas.

    walaupun aku suka tidur dalam kelas tapi aku datang kelas awal; supaya sempat pergi ke kantin membeli kuih.

    walaupun aku failed subjek add math dan selalu ponteng kelas memanjat pondok pengakap belakang sekolah tapi aku sangat teruja akan cikgu add math aku. sebab itu aku panggil dia cikgu paris hilton.

    aku juga tak pernah 'fly' keluar hostel, kerana aku selalu dapat lepas keluar petang ke pekan sedang orang lain tekun prep. wahh.

    aku bukan pelajar popular seperti kawan-kawan otai dan pelajar pintar. kira low-profile ja.

    tapi sampai sekarang aku kontek cikgu aku.

    boring-boring menjaga exam, cikgu aku selalu chatting dan berfacebook dengan aku. wahh!

    jadi aku sayang cikgu-cikgu aku kerana walaupun aku buat salah tapi orang lain yang kantoi. hiks.

    HIDUP NERD!!!

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. hahaha berapa lama ek kalo nak simpan bulu ketiak sebanyak tu, suburrr....

    ReplyDelete
  11. menarik artikel pasal cikgu dan video pun lagi menarik..hahaha

    ReplyDelete
  12. Aku masa sekolah dulu nakal sikit jah. Sampai sekarang aku pakai nama sudinsalor sama masa sekolah dulu....34 tahun yang lampau..aku rindu SMT Trg.(1976-79)

    ReplyDelete
  13. memang budak nakal ni.. rotan sat gi.. aduih.. lupa lak.. tak leh rotan dah sekarang.. ;)

    ReplyDelete
  14. hurm, teringat zaman persekolahan aku dulu....yg agak nakal jgak lah...tp tak kantoi...aku dulu pengawas yang siap supply rokok ngn kwn2 asrama aku...hahahhahaha..:D tp ada jugak cikgu aku tahu kerja aku nih tp diorang diamkan jer...

    ReplyDelete

Designed By Blogger Templates