Friday, July 9, 2010

pengamal ilmu kebal paling berbahaya

pengamal ilmu kebal paling berbahaya

sihir dari segi istilah merupakan satu perbuatan menyakiti atau mempengaruhi badan, hati atau akal orang yang disihir secara tersembunyi (ghaib) yang melibatkan makhluk halus, dan dilakukan di luar hukum alam bagi mencapai tujuan tertentu, contohnya menyakiti seseorang, mengubati penyakit dan juga meramal masa hadapan.. penggunaan istilah sihir dalam alam melayu pada kebiasaannya merujuk kepada ilmu hitam..


di dalam al-quran juga ada menyebut tentang sihir contohya kisah mengenai takhta ratu balqis semasa zaman nabi sulaiman yang dapat dipindahkan sekelip mata oleh seorang manusia seperti yang diceritakan dalam surah an-naml.. jadi terbukti didunia wujudnya sihir dan makhluk-makhluk halus digelar jin.. jadi sekiranya kita tidak percaya kepada sihir, beerti kita tidak percaya 100% kepada al-quran.. tetapi sekiranya sihir diamalkan ianya dikatakan syirik kerana menduakan allah.. (font auto lower caps)


sebenarnya bukan orang melayu sahaja yang ada melakukan amalan-amalan sihir seperti yang kerap kita dengari.. orang india dan cina juga ada amalan sihir tersendiri bahkan orang las vegas dan orang amsterdam pun ada amalan sihir tersendiri..ahaha.. jadi tajuk utama kita untuk hari ini ialah ilmu kebal.. aku nak share ngan korang semua video pengamal ilmu kebal dari kalangan orang melayu (indonesia) dan orang india.. layan video pertama ni dahulu sebelum korang teruskan dengan video kedua..


ramai yang mengatakan orang melayu indonesia sangat tinggi ilmunya sehingga memiliki tubuh badan yang kebal dari segala senjata.. tapi sebenarnya korang semua dah salah.. sebenarnya ada orang india yang lebih hebat ilmunya sehingga mampu membuatkan musuh tewas dari jauh.. badannya keras seperti keluli, anjalan serangan seperti getah, dan mampu menumbangkan musuh dari jauh.. jadi korang nilai sendiri, ilmu kebal melayu atau india yang lebih hebat?

2nd video : ilmu kebal serang balas india
Related Posts with Thumbnails
Share This

12 comments:

  1. pngamal sihir boleh kena hukuman bunuh (kalo ikot hudud laa)..

    :D

    ReplyDelete
  2. bro, apasal aku klik link video tu tak keluar video??

    ReplyDelete
  3. hero tamil tuh power arr
    cam crayon!
    =)
    -apek-

    ReplyDelete
  4. azrul hisham : update flash player tengok..
    aritu ada kawan aku tanya awat takleh bukak
    video, then aku updatekan flash player dia
    terus ok

    ReplyDelete
  5. dulu aku tak percaya ilmu hitam, sihir, black magic semua pasal konon aku moden, tp bila pikir balik ada ja kot dalam al-Quran, so aku percaya la..pasai semua ni setan punya gheja..setan wujud so benda ni pun mesti la wujud..

    ReplyDelete
  6. ya.. tapi sihir selalunya dibantu oleh jin jahat
    (syaitan)... ifrit, hantu raya, jerangkung semua
    tu tergolong dalam golongan jin jahat

    ReplyDelete
  7. wt..? hahaha lawak gila, kreatif si admin, boleh bezakan ilmu kebal india ngan indonesia..Dalam Al-Quran semua cerita tentang sihir, nak tangkis amat mudah, first yakin, second niat, ambik surah Lau Anzalna : Al-Hasyr..Penangkis sihir surah 3Qul, atau Innallaha Sayubtiluh..cari surah ni dalam Al-Quran..

    Sumber ? Perawat-perawat penyakit yang berkaitan dengan makhluk halus dan sihir

    ReplyDelete
  8. bukan semua yang cerita tentang sihir..sesetengah je..kalau rajin baca dan faham, mudah le..kalau baca tak faham pun tak guna jugak..

    ReplyDelete
  9. hahaha.. tq fahmi untuk informasi yang berguna..
    ilmu kebal india tu memang kita tau lakonan
    semata-mata.. ahahha.. lawak padayapa

    ReplyDelete
  10. bro,ko salah dlm menceritakan sihir dlm surah an-naml..
    org yg diminta untuk membawa singgahsana Ratu Balqis tu xmenggunakan sihir..die menggunakan teknologi yg canggih yg mana teknologi itu tidak ada dlm zaman kita..

    harap maklum..

    ReplyDelete
  11. ustaz aku cakap tu sihir.. tapi aku ada baca gak banyak pendapat pasal tu.. apa-apa pun, terima kasih sebab tolong betulkan.. sapa-sapa ada jawapan tepat antara sihir / teknologi, mintak paste kat sini ya..

    ReplyDelete

Designed By Blogger Templates