Monday, August 30, 2010

berlatih menyanyi ikut pitching dan rentak yang betul

berlatih menyanyi ikut pitching dan rentak yang betul

haritu masa aku upload video aku menyanyi (tag myvlog).. ramai kutuk suara aku tak sedap.. ya memang suara aku tak sedap.. tapi aku tetap nak menyanyi gak!! peduli apa aku.. kah kah kah.. skarang ni, aku duduk rumah sewa pun aku suka melalak kuat-kuat walau kawan-kawan aku kata suara aku tak sedap.. aku tetap buat kering dan masih melalak juga.. sebab bagi aku, menyanyi ni boleh meredakan stress selain menumbuk dan menendang punching bag..



tapi kini, suara aku sudah merdu.. kerana aku berjaya melatih diri aku untuk menyanyi mengikut pitching dan rentak dengan betul.. dari mana aku belajar? aku belajar semua ni melalui youtube ja.. kepada korang yang masih belum ketagih dengan youtube, silalah kerapkali membuat carian di youtube kerana selepas ini mungkin orang tak perlu membuat carian di google untuk mendapatkan tips dan tutorial.. ahahaha..

untuk tidak menaip panjang dan merapu-rapu, aku nak share ngan korang video tutorial cara menyanyi atau latihan agar nyanyian kita merdu dan merdu mengikut rentak yang betul.. nanti bila suara dah merdu, boleh la korang apply masuk akademi fantasia kan? jangan risau, kalau korang sebagai pembaca aku masuk akademi fantasia sudah pasti aku takkan vote langsung.. kah kah kah..

video : tutorial betulkan pitching dan timing nyanyian
Related Posts with Thumbnails
Share This

14 comments:

  1. cing cing cing cing tah! cing cing cing cing tah! hahahaha..klu ade translation lg best bro.hehehe =)

    ReplyDelete
  2. melalak memang best kalau nk redakan tekanan..tapi lepas tu kene tahan la bile housemate baling barang..

    ReplyDelete
  3. mcm #@$%@$@)$% hahahahahahahahaha...siut jeeee...

    ReplyDelete
  4. oh emm gee..ni pun ade latihan ke hahahahah

    ReplyDelete
  5. mamat tu bikin beat boxed laa~ haha!

    ReplyDelete
  6. gua doakan lu bejaya jadi juara akademi pantasia ke 10.

    ReplyDelete
  7. rasa2 nyanyianku sudah merdu dah.. huhu!.. perasan!

    ReplyDelete
  8. hahaha. tutorial ni leh wt suffel ler. xD

    ReplyDelete
  9. slalu men blasah karok jer.....janji ku dapat nyanyi....lalalala...mmg dpt hlang stress!

    ReplyDelete
  10. HELLO DEAR YOU ARE YOU?
    WANNA YOUR SITE IS TOO GOOD AND BEAUTIFUL

    ReplyDelete
  11. ketak ketak tereketak tak tak..
    hahahahhaa

    pandai cikgu ko ajo ko nyanyi ek..
    welldone ! :)

    ReplyDelete

Designed By Blogger Templates