Monday, January 31, 2011

video anak emmet butterfingers dan terrina

video anak emmet butterfingers dan terrina

kepada sesiapa yang tak kenal emmet, dia sebenarnya adalah vokalis bagi kumpulan musik yang terkenal di malaysia iaitu butterfingers.. kalau nak tahu lebih lanjut, korang boleh google ja "emmet butterfinggers".. hehehehe.. ramai yang menyokong perjuangan butterfingers dan ada juga pihak yang tidak menyokong.. pasal tu aku tak ambil peduli.. pendapat aku, penggiat seni kalau mampu perform secara live dengan baik dan pandai menghasilkan (mencipta) lagu sendiri sudah cukup untuk aku tabik spring tiga kali.. 


entry ini aku tulis sebab ada hamba allah yang share video anak emmet ini dengan menggunakan nama "emmet".. aku tak pasti emmet ini adalah emmet sebenar atau ada orang lain yang menggunakan nama emmet.. yang pasti video itu berjaya menambat hati aku dengan telatah anak emmet ni.. kenapa aku tertarik? sebab video memaparkan anak perempuan emmet bersedih apabila menonton video klip butterfingers bertajuk mati hidup kembali (dimana dalam video ni ada scene emmet di sepak terajang)..

seorang anak bersedih apabila melihat kekejaman berlaku terhadap bapa sendiri.. bukan senang nak merakamkan keadaan seperti ini.. jarang-jarang berlaku kan? jadi janganlah korang anggap penyanyi rock seperti emmet ini tidak 'berhati kuntum'.. upload video anak kat internet, bukankah itu satu perkara yang sweet? ngahahaha..


disebabkan aku baru tahu emmet sudah berkahwin dan ada anak, jadi aku buatlah research sikit info pasal isteri emmet, anak-anak, dan bla bla bla.. masa aku jalan-jalan kat internet ni, terjumpak pula video emmet bersama isteri dan anak.. video ini juga sangat sweet justeru menggambarkan keluarga bahagia seorang rockers.. kah kah kah.. macam pelik pulak statement aku..

kalau ada yang nak komen berkaitan genre musik butterfingers, nak debat butterfingers ni band underground ataupun mainstream, atau apa-apa debat berkaitan butterfingers, lebih baik tak payah.. lagi bagus korang debat benda yang lebih ilmiah.. kah kah kah.. lantak diorang la nak buat band cap ayam ka, band melayu ka band english ka.. kah kah kah.. sekurang-kurang emmet ni ada isteri cantik, ada anak comel, ada kawan-kawan yang setia.. korang ada?? boooooooo... booooooo..

video : emmet, isteri dan anak

** kredit to Emmet (betulker.com)
Share This

31 comments:

  1. emmet pernah perform pakai t-shirt gambar anak dia wo. gila sweet.

    ReplyDelete
  2. emmet pya suara mmg mantap dowh..

    ReplyDelete
  3. masih igt satu gig butterfingers yang belalang pegi beberapa tahun dulu.time tu emmet baru kawen...hee

    ReplyDelete
  4. emmet pnh dtg mkn kt tmpt kje ak dlu..2-3 kli gk la ngn family die..emmet ni family man even die rockers..comey ank die..huhu

    ReplyDelete
  5. anak die sweet giler..nak anak camni gak aci x hehe

    ReplyDelete
  6. Kalau x silap, ayah si Emmet ni org Scottish, sbb tu muka Emmet cam mixed. Kumpulan Butterfingers ni salah satu kumpulan rock yg aku tabik spring, especially lagu 'The Chemistry' diaorg tu. Nirvana versi Malaysia...

    ReplyDelete
  7. perghhh butterfingers mmg lagend tp syg dah RIP , rindu depaaaa . btw anak emmet mata bulatt naaa . haih gerammm !

    ReplyDelete
  8. emmet dan style tersendirinya..^^

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. isabel sgt comel...geram je tgkk

    ReplyDelete
  11. adoi.. anak die.. woi.. awat comel sgt!

    ReplyDelete
  12. comel dan sweet sangat anaknya.... tahniah

    ReplyDelete
  13. aku dapat tengok gamba2 anak emmet dari baby sampai sekarang pun sebab terrina sudi approve 'friend' kat fb

    ReplyDelete
  14. gua suka butterfingers!! memang layan...

    ReplyDelete
  15. i like it.....N terimah kasih...dah berkunjung ke blog saya

    ReplyDelete
  16. mmg comel anak dia.. aku prnh dgr gak lagu butterfinger ni.. bolehlah.. tapi rockers mmg penyayang gak.. dalah hati ada taman.. keh3..

    ReplyDelete
  17. comel anak.suka bini dia.sangat fasih berbahasa enggeris.anak pun sama.aku pun suka lagu mati hidup kembali.suka suka suka suka

    ReplyDelete
  18. dah lama tak singgah sini... masih ingat jugak butterfingers... suatu masa dulu... tapi skang nih dah senyap jer..

    ReplyDelete
  19. bro,aku yang sharekan video nih kan kredit2 la sikit...hehe aku yg mintak sendiri tau kat facebook Emmett http://www.facebook.com/profile.php?id=100001488994804
    kredit:www.betulker.com

    ReplyDelete
  20. I DONT UNDERSTAND!

    Miss Dro Cooking With Cannabis http://missdro.blogspot.com/

    ReplyDelete
  21. Emmet .. laa aku ingatkan ada orang main-main letak blog betulker (ada pic horror) tu.. hahaha.. sori sori.. jap aku letak link hang..

    ReplyDelete
  22. lagu2 dieorang mng best beb!! huhu..

    ReplyDelete
  23. Best juga cerita nie. Jom layan sat

    ReplyDelete

Designed By Blogger Templates