Wednesday, March 23, 2011

aku masuk pusat hiburan tapi aku tak minum arak

aku masuk pusat hiburan tapi aku tak minum arak

aku masuk pusat hiburan (club, pub, dll) sekadar nak pengalaman ja.. itulah apa yang sering diceritakan oleh sesetengah individu diluar sana, termasuklah aku.. ehehehe.. aku pernah masuk gak tempat-tempat tak senonoh tu dua kali ja seumur hidup aku (dulu.. lama dah).. tapi aku tak pernah minum, tak pernah mabuk dan tak pernah buat bukan-bukan dalam tempat tak senonoh tu.. lagipun perkara ni dah lama berlaku dalam hidup aku.. aku dah lupakan dah tentang itu semua.. tapi baru-baru ini ada kawan aku sentuh balik isu yang dah lama aku lupakan.. untuk memudahkan pembacaan anda, aku tulis dalam bentuk dialog..

gambar tiada kaitan dengan tubelawak, tapi gambar ini di malaysia

kawan : wei hang pernah masuk club dak?
tubelawak : dulu penah la.. tapi aku masuk aku tak minum.. saja masuk sekadar nak pengalaman.. at least aku tau la jugak keadaan dalam tu macam mana..
kawan : ooo.. habis tu, syok ka duduk dalam tempat-tempat macam tu?
tubelawak : syok apanya.. aku tak mabuk.. orang lain semua mabuk macam beruk.. ada yang panjat kerusi, ada yang panjat meja.. aku nak menari pun tak reti.. memang jadi bodo la dalam tu..
kawan : habis tu, tak edjas (ngorat) ke perempuan dalam tu? depa semua dah mabuk, senang la hang nak ambik kesempatan.. hahaha
tubelawak : chait!! yang masuk dalam tu bukannya cantik pun.. harap pakai ja seksi.. sebenarnya perempuan-perempuan dalam tu, kalau pakai tudung dan baju kurung, nampak macam perempuan kebanyakan jugak laa.. takda apa yang spesial pun minah club ni.. kah kah kah
kawan : oooo.. betul jugak tu.. hang tak nasihat ka semua orang dalam tu?
tubelawak : nasihat? carik kena belasah! konfem depa terajang aku ramai-ramai..

.... dialog tamat

ok.. dialog sebenarnya takda point.. ehehehe.. dialog tu cuma nak bagitau kat anda semua bahawa kawan aku ni telah mencetuskan otak untuk menulis entry ini.. bila fikir-fikir balik, sebenarnya memang banyak dosa yang aku tanggung bila menjejakkan kaki ke dalam pusat hiburan atau tempat-tempat maksiat macam tu.. dosa apa tu? haaa.. tengok ni!

  • dosa mendekatkan diri dengan zina
  • dosa bersubahat dengan orang lain yang buat maksiat
  • dosa tak jalankan tanggung jawab (tegur dan nasihat kesalahan orang)
  • dosa merelakan diri untuk melihat cleavage dan cameltoe
  • dosa lawan cakap mak aku
  • dosa itu dosa ini dan dosa banyak lagi..

banyak kan? jadi lepas ni kepada sesiapa yang berniat atau ada hati nak masuk pusat hiburan atau tempat-tempat maksiat kononnya sekadar untuk pengalaman, sila lupakan saja hajat anda.. jenuh nak tanggung dosa ceq oiiiii~~ daripada layan disko maksiat, baik layan disko rojak.. hahahaha..


p/s : ini bukan isu aku bukak aib sendiri.. ini isu nak bagi pengajaran kat anda semua :)
Share This

95 comments:

  1. ayooh!! gambar tak menahan..hahaha

    ReplyDelete
  2. aku punye la naif tak tahu ape maksud cleavage dgn cameltoe tu weh..sian kat aku..huhuhu..memang istilah org dok gune untuk mereka2 yg seksi meksi ke?

    ReplyDelete
  3. cik sha : bahasa yang lebih lembut dan mudah difahami.. hehehehehe.. at least kalau budak-budak tanya, senang nak kaver-kaver

    hamzah ian <---- gayboy of the day

    ReplyDelete
  4. dieorg tak panas ke berasak2 tu? haha

    ReplyDelete
  5. 3 benda yang ceq tak kan amek dalam hidup ini adalah rokok, dadah dan arak :)

    ReplyDelete
  6. jum tgk tiger show kat danok.. haha

    ReplyDelete
  7. aku tak penah masuk, and tak teringin lagik aku baik kot! hahahahak.

    geli jekk tgok gmbar geli dah.
    mesti busuk eh himpit2 cm tuh. euwwwww.

    ayopp berdosa tak ceramah, tak tauu. hahaha.

    ReplyDelete
  8. huh dunia akhir zaman.......

    ReplyDelete
  9. ni gamba kat mesia ke?? pergh, dh mcm kat overseas dh.. mintak2 la dijauhkan dr nk pg tmpt mcm ni wlupun ade membe ajak sbb saje2 nk tgk keadaan sekeliling.. kalo mcm ni ghupenye.. lupakan je la =)

    ReplyDelete
  10. aduhhh.. buta mataku.. gmbar xmenahan.. .hahah.. neh rasa mcm bkn kat malaysia neh.. nak cari mampos klu mcm neh.. haha... tp xtaw lar kn.. cek xpndai bab2 neh... :p fikirkan logik menkalu dah mabok apa pon bleh jadik.. Batman bleh jadik Iroman.. hoho..

    ReplyDelete
  11. People usually go to clubs because they were lonely, or have nothing else to do. It's not always about the music, sex, drugs and alcohols. Unfortunately for most urban people, this was always the case. It gets to the point when they can't think of any other things to do at all. You can equate this to going to Mamaks like many Malay men.

    ReplyDelete
  12. gud rticle..
    n pic..giler ahh..:D

    ReplyDelete
  13. tak tahan..perempuan yang seperti kebanyakan sahaja hehehe

    ReplyDelete
  14. mintak dijauhkan semuanya.jangan risau,Allah tu kan penerima taubat..:)

    ReplyDelete
  15. blogging lagi baguslah!!

    takpun main je fb

    hihihi

    ReplyDelete
  16. belom pernah masuk disko...
    dan tak terniat di hati pon nak masuk...
    mintak dijauhkan...

    ReplyDelete
  17. mantappp....thanks 4 visit my blog, salam untuk semua keluarga di malaysia

    ReplyDelete
  18. aishhhhh.jgn kamu hampiri zina..hehe;p

    ReplyDelete
  19. Alhamdulillah, Allah memberikan kita peluang untuk berubah. Ppl make mistake, cuma Allah je tahu mengapa Kita begitu dahulu kala. Dan Allah sentiasa memberi pintu utk Kita untuk Kita berubah Ke jalanNya. Baraka Allah. InsyaAllah. Akhwat :)

    ReplyDelete
  20. *utk Kita berubah kejalanNya.

    ReplyDelete
  21. Malaysia pun tak lama lagi kena tsunami hahaha

    ReplyDelete
  22. haha..jom crayon kite masuk thaiclub lak hahaha..

    ReplyDelete
  23. gua penah masuk hard rock kape je.

    tu pon da macam sakai.

    sekali seumur hidup.

    tak kan pegi lagi.

    ReplyDelete
  24. wah,... skali tak pernah masuk club... kekekeke.... duk luar jer.. tunggu.. tk braniiiiii

    ReplyDelete
  25. ade mmbe salu kua club.
    ade tny jugak best ker.
    then dy suh try ~ hahah
    pastu saje je tny ,
    minom ke g club..
    dy cakap masa muda2 leh la mabok3.
    --''

    ReplyDelete
  26. adeh,,,mcm2..lepas ni jgn masok lgi tau..=p

    ReplyDelete
  27. penah pegi 2x jugak tapi x seperti yang digambarkan tu.. melampau rr..

    ReplyDelete
  28. hummm...betol la ko ckp..dlu ada keinginan,,tp skrg da tader. tader mkna nak buat bda2 g2

    ReplyDelete
  29. ape maksud cleavage dgn cameltoe ??

    ReplyDelete
  30. budak2 baru nak hidup je masuk tempat ni.. termasuk r gua dulu.. haha

    ReplyDelete
  31. cleavage paham la.. cameltoe pa plak..

    ReplyDelete
  32. mcm kat indon ja.muka smua stok2 indon.. bhaha

    ReplyDelete
  33. ape benda la yg dorg suke sgt..
    org suh wat bende elok xnk..
    ape la perasaan parents dorg klu tau ank nye cenggini

    ReplyDelete
  34. cleavage adalah lurah antara dua buah dada

    cameltoe adalah bentuk kemaluan wanita yang terpapar pabila memakai seluar ketat2.

    ReplyDelete
  35. Bagos la ko dah tinggal benda 'mengarut' camtu....

    ReplyDelete
  36. bagus tuh gan, gag harus di tempat gituan berbuat nakal :)

    ReplyDelete
  37. TAU X PA BRO..AK DLU CM HANG GAK..CUBE NK TRY..PERHH BLE MSUK..TBE2 GUA RASE CUAK YG AMAT SGT..BG JAGE HATI KWN GUA..GUA WT2 CM ADA ORG CALL..GUA KELUAR..DAMN..FAKK ARH BDK2 DISCO

    ReplyDelete
  38. banyak lagi kerja yg boleh dibuat

    ReplyDelete
  39. kalau masuk skdr nak tahu keadaan mcm tu takpa laa. jgn hang terpengaruhi, kan dah terjebak . pape pun sblm masuk baca doa2 byk . hahahhaa

    ReplyDelete
  40. xpenah masuk gak....sebab tu diharamkan arak, judi & dadah...benda-benda ni memudaratkan dan merosakkan....

    ReplyDelete
  41. cleavage dgn cameltoe tu ape? umm awk jgn dtg sane lg tau :)

    ReplyDelete
  42. siyes ke ni kt meysia?
    btw.idup ni kn mcm2 . so part of ur experience lar ek. :)
    nk tanye gak, cleavage & cameltoe 2 ape ye?

    ReplyDelete
  43. খুব মজা মার্তাসো না, সাধু সিজা ঘুরা বেড়াও, ঠিকিতো বদ্কাম করো

    ReplyDelete
  44. lama x singgah sini..
    dasyat na.. tapi lagi dasyat video entry yang rojak disco, tapi indu yang gigi jauh kale ngan mata tuh. gilak kunen!!!!!

    ReplyDelete
  45. masih x terlambat...thats good kalu u sedar cpat dr x sedar lgsung...

    ReplyDelete
  46. pergh! sakit mata tengok gmbar ni....T_T

    ReplyDelete
  47. Saya Orang Indonesia, Numpang Mampir di Blog ini. Sedikit sya mngerti bahasa melayu.. :)

    Jangan lupa mampir ke blog saya. Thanx..

    ReplyDelete
  48. oamigod gamba itu!!
    tambah lagi satu dosa...hahahha~

    ReplyDelete
  49. uittt bahaya2. sip bek cek xpnh masuk tempat2 cam ni lg. mintak simpang ai

    ReplyDelete
  50. yuckks . mintak2 ja0 larh dari tempat cam 2 .

    ReplyDelete
  51. tubelawak sudah insap bagus3x.eheheh

    ReplyDelete
  52. Wahhh wahhhh Ngeri banget ya
    hi..hi..
    salam kenal ua na..

    ReplyDelete
  53. hahah gile laaa....

    tp bgus....TQ

    ReplyDelete
  54. aiyo..gambar..takutnya ngan bebudak muda skrg...eish..eish..

    ReplyDelete
  55. tak pernah lagi masuk kelam malam..pernah terfikir,tapi tak buat..

    ReplyDelete
  56. melampau tol la diorang ni..takde harga diri weh..

    ReplyDelete
  57. gambar gempak gila !!! hahah..memang setuju !!

    ReplyDelete
  58. xpayah masuk la. eee xpayah.. tidak! tidak!!!! haha

    ReplyDelete
  59. aku suka gambaq tu kalau ang tak tutop mata depa.wakakakaka

    ReplyDelete
  60. huh...gambar howt kowt...haha..yeah...bnyk nya lah dose kering kite sbnrnye....astaghfirullah....

    ReplyDelete
  61. makk ai...ni dah club tarian bugel2...ayoo~

    ReplyDelete
  62. grrr... gmbaq tu toksah buh pun tak pa kot no... haiya.... ('',)???

    ReplyDelete
  63. maaf...
    jk anda xmau org bertambah DOSA, mohon buang kan gmbar yg de kat situ...
    kita thu yg setiap org de nafsu...
    kemungkinan besar nafsu jahat akn mengawal kite dek kerana gmbar tersebut..
    maaf jk sy mencelah di sini...

    ReplyDelete
  64. sgt adore la ngn blog ni...nmpk mcm blog yg ntah pape...bloger pun cm taraf2 mamat poyo je...tp byk input!!!nasihat yg sgt berguna...thanx yo!!!akn terus follow blog ni as anonymous je la tp...hehehe~

    ReplyDelete
  65. gile ahh... tu yg di cover2... yg tak tercover... harus lagi dasat gambo2 tu

    ReplyDelete
  66. emmm kalo bosan.. instead of pegi club.. apekate layan party tuperware ke.. keh3.. dpt makan. ;)

    ReplyDelete
  67. haha..aku nak copy gambar tu boleh? thangs..
    club? not good lah..tu sume budak takde life..serius aku cakap

    aku ada buat dalam ni : Mendidih Bersama : Gadis Tudung Moden

    ReplyDelete
  68. ha ah..aku pun pernah masuk sekali dlm seumur hidup aku nih..tu pun zaman kanak2 ribena yg nak mencuba, ingin tahu dan sekadar ingin mdptkn pengalaman(mcm alsn yg ko bgkn..ingtkn aku sorg..ahahaha..)takat nih takder lg nk cuba masuk kat tpt tuh sbb lps aku msk sekali ritu,itu bukan lah tpt yg indah khabar dr rupa..skang pun, ko dh ckp lau masuk je pun dah dpt byk dosa..thanx for that info!

    ReplyDelete
  69. wak ...mc standard jwpn artis je"sy masuk club tapi xminum"haha

    ReplyDelete
  70. baguih la da insaf :)

    ReplyDelete
  71. tamo la pergi tempat cmni...tak sesuai...menakutkan..

    ReplyDelete
  72. knapa erk org suke nak ungkit2x hal yang kita dah lama tinggalkan.?seolah2x kesalahan tue kita buat sampai sekarang..

    ReplyDelete
  73. Amboiii...gambar tak ingat, dahlah aku buka kat opis, cpt2 aku skoll ke bawah, kang ada member kat belakang kata aku layan web tak senonoh plak....

    Astarfirullahalazimmmmmmmm.....

    ReplyDelete
  74. hamboi gambar gempak ;)
    selamat tak buka depan atok kew ibu kalo tak ade kena ketuk agaggagagg..

    dulu zaman terencat pernah lah sekarang dah tak n yart dah janji dalam diri terok mane pun perangai yart tak akan sentuh arah,rokok dan dadah,, mintak dijauhkan ;)

    semoga kite semua sempat kembali ke jalan ALLAH sebelum kita di jemput oleh NYA amin ;)

    ReplyDelete
  75. tudia aih...
    nasib tubelawak tak buat dah...
    erm..~

    ReplyDelete
  76. erm, nak nasihat gak ni, kalau rs dah berdosa tu, dun forget to make solat taubat.istighfar bebanyak..
    dahsyat betul tgk gmbar atas tu.tak takut ke kalo2 'ter' jerat, ade org paksa minum arak ke, letak pil ectasy ke..
    bahaya tau masok tmpat2 gitu.
    doa la kat bebudak disko, bia diorg dpt hidayah..ameen

    ReplyDelete
  77. hahhaa gamb0 tuh mmg tak b0leh blah ^_^
    ad0iii kat malaysia kah??
    malu lak aii
    Huhuhu mintak dijauhkan dr sume neyh Aminnn !!!!!
    ^_^

    ReplyDelete
  78. Perasan tak yang raba breast pempuan tu macam tangan 2 dari kaum yang sama ngan yang tayang breast tu...ekkk....macam lesbo

    ReplyDelete
  79. sejarah as-syekh imam hassan al banna..msok klab,dsko,mtk 5 min je nk bg ceramah kt pggemar2 klab n idsko,crmh sgt mnyentuh aty...ksnnya..even skit,dpt bg ksedaran..mna lg pggnti blio yep?huhuhu~
    klo pg pnggung wyg n karoke yg bercmpo laki n pmpn cmne lak ye?ust sy ckp dlu haram pg tmpt2 cmtu....

    ReplyDelete
  80. dasar foto2 itu orang yang tidak bermoral...

    ReplyDelete
  81. astagfirullahalazim... ape punya org lah dalam gambar tu..bala tu bala!

    pernah tengok x vdeo yg club tu ditelan oleh bumi? (erk..cmtu lah aytnye)

    takut..kalau org yg tgk vdeo tu tp still g club lagi tatau lah kan.hmmm..

    ReplyDelete

Designed By Blogger Templates