Tuesday, November 2, 2010

epilog berdarah seorang pembunuh

epilog berdarah seorang pembunuh

aku seorang manusia yang sangat dingin.. ramai yang tidak boleh mengagak perangaiku kerana aku adalah seorang yang jarang berkata-kata dan lebih banyak mendiamkan diri.. ketika dizaman persekolahanku, aku pernah ditanya oleh guru "apakah hobi kamu di masa lapang?" dan aku menjawab persoalan itu dengan hanya sepatah perkataan iaitu "berfikir".. ramai rakan-rakan yang lain mengatakan aku seorang yang 'psiko' dan 'gila'.. mungkin kerana mereka susah untuk mendekati aku lalu mereka berkata bukan-bukan kepadaku..


aku adalah ketua pasukan muay thai di sekolahku.. walaupun jarang kedengaran ada kelab 'muay thai' di sekolah-sekolah lain, alasanku adalah kerana sekolahku terletak di kawasan pedalaman dan sangat hampir dengan negara jiran.. aku sangat meminati muay thai.. banyak pertandingan peringkat dunia yang telah dimenangi oleh aku sepanjang zaman persekolahanku..

sehinggalah tamat zaman persekolahanku, aku telah ditarik menyertai persatuan kongsi gelap (nama persatuan dirahsiakan) oleh seorang individu tunggak yang sangat aku hormati ketelusan dan keberanian beliau dalam persatuan ini.. dalam persatuan, aku juga diberikan pangkat yang tinggi kerana aku dianggap seorang yang 'hati kering' dan berani untuk melakukan apa saja arahan yang diberi oleh ketua kami.. termasuklah membunuh..

sepanjang aku bersama persatuan haram ini, aku telah berjaya membunuh 5 orang manusia yang diantaranya ialah pembelot persatuan kami, ahli dari persatuan lain, ketua persatuan haram yang lain dan juga seorang polis yang mengganggu aku menyiapkan tugas aku.. disebabkan kes pembunuhan ini, aku dikelilingi musuh.. aku tidak takut kerana 'geng' aku ada dimana-mana.. di kedah? di selangor? kelantan? sabah sarawak? kuala lumpur? aku tak perlu risau.. 'adik-adik' aku sentiasa ada untuk membantu aku..

sehinggalah tunggak utama persatuan kongsi gelap kami ini menyertai aktiviti politik dan mendekati ahli-ahli politik yang ternama.. aku dan ahli-ahli yang lain dipinggirkan.. ada rakanku yang lain terbunuh dalam satu pergaduhan.. bila aku melaporkan kepada tunggak kami, dia cuma berkata "sampai bila nak bergaduh? zaman sekarang ni zaman duit!".. aku sudah dapat merasakan zaman kejatuhan persatuan kongsi gelap kami ini.. ya! jangkaan aku tidak pernah salah.. dua tahun berikutnya, aku dan ahli-ahli yang lain terpaksa membawa haluan masing-masing..


kini aku hidup sebagai orang biasa dan bekerja di kuala lumpur.. setiap hari aku akan bekerja dari pukul 8 pagi sampai pukul 5 petang.. kemudian aku akan makan di satu kedai kegemaran aku yang terletak di bukit bintang.. setiap kali makan di kedai itu, aku akan pastikan aku duduk di kerusi yang membelakangi dinding kerana aku sentiasa berwaspada musuh-musuh lama aku muncul kembali untuk membunuh aku dari belakang, jadi aku dapat melihat setiap gerak geri manusia di hadapanku..

pendapatan aku kini tidaklah begitu lumayan untuk memiliki kenderaan.. selepas makan petang, aku akan pulang menaiki train.. dan setiap hari juga sudah menjadi tabiat aku untuk menyeluk sebelah tanganku ke dalam poket jaket aku yang lusuh itu.. tabiat ini sebenarnya bertujuan menipu musuh agar menyangka aku menyimpan pistol di dalam poket.. walaupun kisah pembunuhan yang aku lakukan telah lama berlalu, tapi aku masih berwaspada sehingga kini.. kini aku tidak lagi seperti dulu, berani untuk berada dimana-mana sahaja..

apabila sampai di rumah, aku akan mandi untuk membersihkan diri aku dan melakukan sedikit aktiviti harian seperti mengemas rumah, membasuh baju dan lain-lain.. hampir-hampir pukul 10 malam, aku akan bersama laptop kesayangan aku untuk menulis blog.. ya! walaupun aku seorang pembunuh, namun aku juga seorang blogger.. nak tahu apa URL blog aku? tubelawak.blogspot.com.. kah kah kah.. ini hanyalah cerita rekaan. berdasarkan otak tubelawak. sekian terima kasih..

** walaupun cerita ini hanyalah rekaan, tetapi masih ada fakta  benar disebalik segala yang merapu..  ahahaha.. nak lebih feel untuk penceritaan ini? tengok video ni.. rupa dan gaya seorang pembunuh yang mengepalai kongsi gelap ternama..

video : aku dan rakan-rakan kongsi gelapku
Related Posts with Thumbnails
Share This

89 comments:

  1. HAHHAHAHA mongek ! Lu nak kata lu ni gengster dan bunuh 5 org lah ?

    lawak doeee HAHAHAHA

    ReplyDelete
  2. gadis kampung : lu gelak sama gua? lu mau mati ka?? kah kah kah.. gua bunuh lu!! gua bunuh lu!!

    wannurfazrini : gua dah bunuh 5 orang dah.. lu mau jadi orang ke-6 ??? lu jgn bikin gua panas... kah kah kah

    ReplyDelete
  3. aku dah mula serius baca cerita kau ni...
    cisdel betul..

    tapi kau sangat berbakat untuk menulis novel/cerpen..hihi


    Entry Terbaru : Aku takde hutang dengan family ko, aku bayar ko cash tau!

    ReplyDelete
  4. cik norfa : cerpen? lu jangan main-main ngan gua.. gua gengster beb! mana boleh tulis cerpen.. jatuh la 'stended' gua sebagai ahli berpangkat dalam kong gelap..

    ReplyDelete
  5. fina fento & syafiqah ni mau kasi tikam hidup2 ni.. ada ka pi gelak sama gengster macam gua.. gua sikit punya sirius dalam penceritaan lu orang boleh gelak2 pulak

    ReplyDelete
  6. hahhahhhahahaa..gengster apa nickname nama crayon..kahkah..ahahahhaa....

    ReplyDelete
  7. saffiyah : lu jangan~~~ gua nangis kang :(

    ReplyDelete
  8. hahahaha..gengster lu eja nama gua silap..ahaha..nak kena pukul ka??ahahaahhaa

    ok la tue..nih la gengster alaf baru..ahahaha


    hye gengter nama crayon..aaauuuwwwww..sweet gila la nama lu gengster..ahaha..musuh dgr mau dia gelak guling guling..keluaq ayaq liuq..ahaahahahahahahahhaahah...eh terspeking kedah pula..ahahahah

    ReplyDelete
  9. hampir2 ku mempercayai kisah d atas
    (sebenarnya x pun)

    huhuh...

    ReplyDelete
  10. tergoda tuk bacer smpi habih walau dah agak ini cume khayalan ~

    ReplyDelete
  11. klu gangster mcm dlm video ko tu ak leh caya...
    hahahaha

    ReplyDelete
  12. kah kah kah lagi..aloh aloh aloh comey nick nama crayon :|

    ReplyDelete
  13. haha adoii tersenggih baca entri nih ha, walaupun dari perenggan kedua dah nampak entri nih rekaan semata-mata tapi ku gigihkan jugak membaca. ngeh3.. ada fakta yang disampaikan sebenarnya yang tersirat disebaliknya.

    ReplyDelete
  14. macam haram betul cerita gengster kau ni

    ReplyDelete
  15. ssh tol lah nk bezakan yg mana benar yg mana plsu..

    ReplyDelete
  16. 'Adik-adik' tu bunyi cam lain macam jer... Ha ha ha...

    ReplyDelete
  17. aduyaii . ni kisah fantasi di balik realiti nih haha

    ReplyDelete
  18. "mungkin kerana mereka susah untuk mendekati aku lalu mereka berkata bukan-bukan kepadaku.."

    hekleh,ni statement geng-ster kebenda, perasan lebey crayon ni =) geng-bas sekolah bole la.. kah kah kah

    ReplyDelete
  19. nurida : tergoda dengan gengster? anda silap!

    eiela : hehehehe.. ada yang aku ambik dari cerita benar.. tapi better aku tulis cerita rekaan sebelum ada orang yang 'terasa'

    ann : macam real kan? hahahaha.. cuba carik yang mana betul yang mana palsu..

    peraih udang : apa yang lain bunyiknya? :) ehehehehehe.. bukan 'anak ikan' ok.. satgi hang silap paham lak.. hahahahah

    wzulhilmi : 5 orang campur + wzulhilmi.. dah jadi 6.. tunggu tau.. aku nak pi rumah hang pulak.. nyorok dalam mangkuk jamban.. bila hang masuk jamban, aku terus attack

    scya : ini realiti dijadikan umpama fantasi

    ReplyDelete
  20. hahaha.. crayon sin chan~

    5 org yg mati tu smue mati sbb x ley brenti gelak sbb name crayon tu...

    ReplyDelete
  21. "aku tidak takut kerana 'geng' aku ada dimana-mana.. di kedah? di selangor? kelantan? sabah sarawak? kuala lumpur? aku tak perlu risau.. 'adik-adik' aku sentiasa ada untuk membantu aku.."
    -sarawak tempat gua beb..tah2 adik2 ko tuh cucu2 aku..ahhaks!

    ReplyDelete
  22. sape la tok guru yg ajar diorang tu ye? ekeke :P

    ReplyDelete
  23. velasrizal : tq! hahaha.. simple dan kekemasan itu penting bagi tubelawak.. walaupun tubelawak gengster :P kah kah kah

    nursalehah : diorang mati sebab kena bunuh ok! bukan sebab nama crayon.. masa zaman tu tubelawak tak pakai nama crayon.. orang panggil tubelawak "taring harimau".. baru ganas.. tapi bila tulis blog pakai nama "crayon"... baru bajet cute :> auwwww

    asmo.sin : cucu2 hang sihat tak? kimsalam kat depa semua.. cakap 'tubelawak' kimsalam.. haha

    ReplyDelete
  24. bunguk! muahahahahahahahah xDDDDDD

    ReplyDelete
  25. poyo bunuh 5 org mamat ne

    ReplyDelete
  26. mai : berani lu kata gua bunguk ya! bersedia untuk ditikam oleh gua.. malam ni gua pigi rumah lu bawak parang karat..

    jaja : hang orang gila.. aku takmau layan hang!

    ReplyDelete
  27. pergh.. pembunuh yg juga seorang blogger.. best best..
    Kuman "tulisan dilangit" Entry

    ReplyDelete
  28. prince charming seorang pembunuh?? menakutkan~~

    ReplyDelete
  29. erk ?? yela tuh..kongsi gelap la sgt ko..nampak naif jek..hahah..

    ReplyDelete
  30. ain Z : ini cerita rekaan ja ok :(

    hana : hahaha.. kalau aku cakap ni cerita betul pun sapa nak pcaya.. ya dak? :P

    ReplyDelete
  31. aku percaya perenggan pertama je..masuk perenggan kedua aku dah start rasa pelik..tapi macam biasa tengok je citer yg plot dia macam ni

    ReplyDelete
  32. haha....hang ni boleh blah la tubelawak.......

    adoi...imaginasi tinggi toi...

    ReplyDelete
  33. khairolghani : aku reka sndiri ja plot cerita ni base on true story pengalaman kawan2 aku.. hahaha.. kalau ada sama dengan filem2 or drama, mungkin kebetulan :P

    teja suraya : imaginasi aku terhadap perempuan lagi tinggi ;) hehehehehe.. takut tak?

    ReplyDelete
  34. tiba tiba wa rasa nak terkencing -.-

    ReplyDelete
  35. npe slalu x dpt tgk vid eyh???:'(

    ReplyDelete
  36. nanad : lu sudah gentar dengan gua? cepat melutut! gua nak pancung kepala lu guna gua punya parang karat.. hahahaha

    roxy : kalau pakai broadband memang problem sikit nak bukak video.. :( harap maaf

    ReplyDelete
  37. takotnye aku dengan cite ko ni..gengster celup rupenye..
    mesti ko kecik2 berangan jadi gengster..tapi tak jadik ;p

    ReplyDelete
  38. apsal sadis sangat story ney.
    terharu pun ada der.
    bwahahaha.

    ReplyDelete
  39. nk lari tajuk ckit..
    crayon, cna ang leh jadi rajin nk menulih2 entry2 nih??? stiap ari lak tu..
    ish2

    ReplyDelete
  40. iye..iye..je..hu..hu..tipu rupenya..

    ReplyDelete
  41. aku kan... baru plan nak report polis.
    eh, eh ko boleh ganti ramli awang murshid lah nnti.
    weee~

    ReplyDelete
  42. lu jangan main main dengan waaaa..waaa biasa membunuh..banyak nyawa waaa biasa cabut..jangan jadi mangsa seterusnya ditangan saya..hi hi waaa biasa kerja partitime dipasar ayam musim raya ..banyak ekor ayam waaa sembelih..sampai dua ekor tu kepala terus kena cabut..potong gaji hi hi..

    ReplyDelete
  43. xdak keje dah ke..? nek train weh...
    ramai bangla2 pembunuh hidung..bau dorg..adoyai.~ iskkk

    ReplyDelete
  44. lu nk parang gua? wa gergaji lu leh? xD

    ReplyDelete
  45. betoi ka hang samseng? bkn dlu time skolah ang tketaq2 ka nak sembelih ayam? awww hahahahah

    ReplyDelete
  46. tubelawak(caryon)ni gengster rupanya waa...takut...berdesup...lari2.....cabut...huhu

    ReplyDelete
  47. nasib aku xbaca smpai abes..baca perenggan pertama n last je...ampeh..haha

    ReplyDelete
  48. haha. i tertipu

    bunuh 5 org ye. auch!

    ReplyDelete
  49. hye..
    psl hobi berfikir tu bkn 1st time gua dgr tp yg psl muay thai tu gua dh agak ni mesti cite rekaan semata2..jangkaan aku tidak pernah salah (gua saje amik ayat lu)..klau lu nk jmsk geng kongsi gelap o pembunuh gua pun nk join gak...best lor keje ni..

    ReplyDelete
  50. lawak..lawak.. ko tubelawak... sronok baca cerita merapu ko ni...

    ReplyDelete
  51. 1st2 bace perghhhh kagum gile masuk muay thai!!!!!!! sbb aku minat kot org yg masuk muay thai...bru nk ngorat....dan2 bc lebeh2...laaaaaaa rekaan je ......laaaaaa terbantut cite2....

    cite2 crow zero mmg besh tgu crow zero 3 k!!!!

    ReplyDelete
  52. hampagas. igtkn betul.
    rupanya rekaan semata2. ngek

    ReplyDelete
  53. hari2 kja...ari2 wat bnda yg sama..ari2 muka yg sama.next time bek jdik waiter..dpt jmpe muka lain stiap ari..miahahaha...

    wa enjoy nek tren...sbb ada driver dan sronok cuci mata..kakakakakaa

    ReplyDelete
  54. hang ni banyak berkhayal ni.....udah-udah ler tu blk2 la ke pgkal jalan...hahah

    ReplyDelete
  55. hahahaha..gotcha! its crow zero! nice story though..hands inside the pocket its totally like shun oguri~ :P (btw,he's hot) hahaha :P

    ReplyDelete
  56. hampir terpedaya dengan kisah separuh benar ini

    *ttp menghiburkan... ekekekeke

    ReplyDelete
  57. poyo itu adalah kau!hahaha senget..

    ReplyDelete
  58. kahkahkah ! ntah pape la diorang ni :D

    ReplyDelete
  59. poyo la mamat ni...hahaaaaaa

    ReplyDelete
  60. salam,
    bro, gua nak mintak lu bunuh somebody, upah lumayan. amacam? kah kah kah...

    *boleh jadi kes polis tak ako punya komen?

    ReplyDelete
  61. hahahahhaa.. mau tau laa.. bila lagi nak sembang bohong camni :P

    ReplyDelete
  62. lu punya pukimak ada hantam ka?

    ReplyDelete

Designed By Blogger Templates