Tuesday, June 22, 2010

kita perlu ada keyakinan diri

kita perlu ada keyakinan diri

yakin pada diri dan mampu tampil dihadapan khalayak umum adalah sikap yang perlu ada untuk orang yang ingin berjaya dalam hidup.. sesiapa pun pasti ada perasaan malu didalam diri, tapi kalau malu tak bertempat macam mana kau nak jadi ketua dalam sesuatu organisasi? aku pun ada perasaan malu juga.. aku malu kalau aku tak pakai baju ditempat awam.. itu adalah ketetapan minda kita walaupun sebagai orang lelaki islam, menutup aurat itu ialah menutup dari bahagian atas pusat sehingga bawah lutut.. jadi kalau orang nampak nipple aku dikhalayak umum, aku akan berasa malu..


masa zaman sekolah pun aku seorang yang pemalu.. cikgu tanya soalan pun aku takut nak jawab.. sehinggalah aku bergaul dengan budak-budak nakal.. aku berjaya meningkatkan keyakinan diri aku.. aku tidak takut atau malu untuk bercakap dikhalayak umum contohnya seperti bercakap di atas pentas perhimpunan sekolah.. bahkan aku tidak kesah dirotan di hadapan perhimpunan sekolah kerana ditangkap ketika menghisap rokok.. tinggi kan keyakinan diri aku?

bahkan semasa presentation final year project (diploma) pun aku tidak gentar atau malu untuk membahaskan produk yang dihasilkan oleh aku kepada sekalian lecturer.. aku mendapat keputusan '4 flat' untuk semester akhir justeru mendapat anugerah dekan kerana keputusan yang cemerlang itu.. jadi perancangan aku dimasa hadapan, aku nak jalankan satu bisnes yang besar dan memberikan proposal itu kepada syarikat-syarikat yang besar dimalaysia.. aku tidak takut.. aku tidak gentar.. kenapa? kerana aku seorang yang berkeyakinan terhadap diri sendiri


aku bersyukur ketika zaman persekolahan, aku nakal dan ada ramai kawan.. kalaulah aku masih mengekalkan perangai pemalu aku, sudah pasti aku tidak berjaya seperti sekarang.. kepada korang semua yang ada anak-anak nakal tu, janganlah khuatir kerana kenakalan itu akan menjadi pengajaran dan buah pemikiran kepada anak-anak anda.. insyaallah.. tonton video ni.. mamat ni terlalu berkeyakinan diri tapi tak bersesuaian dengan keadaan.. walaupun tak bersesuaian, tapi dia berjaya! kah kah kah

video : baby by justin bieber bermisai
tgk sampai (2:45) lagi lawak.. ahaha
Related Posts with Thumbnails
Share This

13 comments:

  1. ku pon percaya.. confident tu penting! ;p
    just believe in yourself then u'll have no problem in facing the public

    ReplyDelete
  2. best gak ang nyanyi wei. awat tak cukur misai.

    ReplyDelete
  3. salam,betul apa yang ada katakan keyakinan diri amat bagus,tapi pada yang bertempat, AyieBlog ( Edisi Pandang Kehadapan )

    ReplyDelete
  4. haha betoi3. konfiden mengatasi segala tp jgn over dh la...
    aku yakin terhadap diri sendiri gaks!

    jom ke THE SOMEL LOMELS pulak..
    when we close to the nature

    ReplyDelete
  5. myfirstnight-toshare.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. confiden pasti boleh...

    dgn confidennya aku ingin bertnya, wei tube niple hang still pink cam dlu gak ka??? aku masih terkenang-kenang nipple hang di zaman skolah...
    so pinky, nyum2 i like

    ReplyDelete
  7. nak harun!!!!!!!!!!!
    WAKAKAKA!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  8. hakhak...lawak gila weh...hang ka ni????

    ReplyDelete
  9. hana : haha ja?
    ayue : ini bukan aku.. aku tak simpan misai.. ahaha
    RJ : long time no see..
    KutuKKing : hang buat leklok sikit.. trajang satgi.. ahaha

    ReplyDelete
  10. sibuk skit
    banyak nak urus
    takpe hari2 aku masuk blog ko
    (kipas!!!)

    ReplyDelete

Designed By Blogger Templates