Tuesday, June 22, 2010

kita perlu ada keyakinan diri

yakin pada diri dan mampu tampil dihadapan khalayak umum adalah sikap yang perlu ada untuk orang yang ingin berjaya dalam hidup.. sesiapa pun pasti ada perasaan malu didalam diri, tapi kalau malu tak bertempat macam mana kau nak jadi ketua dalam sesuatu organisasi? aku pun ada perasaan malu juga.. aku malu kalau aku tak pakai baju ditempat awam.. itu adalah ketetapan minda kita walaupun sebagai orang lelaki islam, menutup aurat itu ialah menutup dari bahagian atas pusat sehingga bawah lutut.. jadi kalau orang nampak nipple aku dikhalayak umum, aku akan berasa malu..


masa zaman sekolah pun aku seorang yang pemalu.. cikgu tanya soalan pun aku takut nak jawab.. sehinggalah aku bergaul dengan budak-budak nakal.. aku berjaya meningkatkan keyakinan diri aku.. aku tidak takut atau malu untuk bercakap dikhalayak umum contohnya seperti bercakap di atas pentas perhimpunan sekolah.. bahkan aku tidak kesah dirotan di hadapan perhimpunan sekolah kerana ditangkap ketika menghisap rokok.. tinggi kan keyakinan diri aku?

bahkan semasa presentation final year project (diploma) pun aku tidak gentar atau malu untuk membahaskan produk yang dihasilkan oleh aku kepada sekalian lecturer.. aku mendapat keputusan '4 flat' untuk semester akhir justeru mendapat anugerah dekan kerana keputusan yang cemerlang itu.. jadi perancangan aku dimasa hadapan, aku nak jalankan satu bisnes yang besar dan memberikan proposal itu kepada syarikat-syarikat yang besar dimalaysia.. aku tidak takut.. aku tidak gentar.. kenapa? kerana aku seorang yang berkeyakinan terhadap diri sendiri


aku bersyukur ketika zaman persekolahan, aku nakal dan ada ramai kawan.. kalaulah aku masih mengekalkan perangai pemalu aku, sudah pasti aku tidak berjaya seperti sekarang.. kepada korang semua yang ada anak-anak nakal tu, janganlah khuatir kerana kenakalan itu akan menjadi pengajaran dan buah pemikiran kepada anak-anak anda.. insyaallah.. tonton video ni.. mamat ni terlalu berkeyakinan diri tapi tak bersesuaian dengan keadaan.. walaupun tak bersesuaian, tapi dia berjaya! kah kah kah

video : baby by justin bieber bermisai
tgk sampai (2:45) lagi lawak.. ahaha
Related Posts with Thumbnails


SUKA DENGAN ENTRY INI?

suka dengan entry ini? dengan menekan butang like, anda berjaya mengurangkan satu urat kedut di wajah anda..
   
terima kasih kerana mengurangkan kedut di wajah sendiri :) semoga anda berada dalam keadaan babyface sentiasa
13 Comments
Comments


13 comments:

Anonymous said...

NICE~

rhapsody LiN said...

ku pon percaya.. confident tu penting! ;p
just believe in yourself then u'll have no problem in facing the public

Admin said...

best gak ang nyanyi wei. awat tak cukur misai.

AyieBlog said...

salam,betul apa yang ada katakan keyakinan diri amat bagus,tapi pada yang bertempat, AyieBlog ( Edisi Pandang Kehadapan )

sis shuhada said...

haha betoi3. konfiden mengatasi segala tp jgn over dh la...
aku yakin terhadap diri sendiri gaks!

jom ke THE SOMEL LOMELS pulak..
when we close to the nature

Anonymous said...

myfirstnight-toshare.blogspot.com

KutuKKing said...

confiden pasti boleh...

dgn confidennya aku ingin bertnya, wei tube niple hang still pink cam dlu gak ka??? aku masih terkenang-kenang nipple hang di zaman skolah...
so pinky, nyum2 i like

RJ said...

nak harun!!!!!!!!!!!
WAKAKAKA!!!!!!!!!!

@yuE said...

hakhak...lawak gila weh...hang ka ni????

I*K*T*I*R*A*F said...

:)

Hana Ayra said...

haha..

crayon said...

hana : haha ja?
ayue : ini bukan aku.. aku tak simpan misai.. ahaha
RJ : long time no see..
KutuKKing : hang buat leklok sikit.. trajang satgi.. ahaha

RJ said...

sibuk skit
banyak nak urus
takpe hari2 aku masuk blog ko
(kipas!!!)

Post a Comment

Entertainment Humor Blogs
tubelawak.blogspot - hiburan seisi keluarga video,gambar,cerita,youtube,tube,lawak,kelakar,lucu,jenaka,gelak,video lawak,video kelakar,video lucu,video jenaka,lucah,seksi,rempit,awek,gambar lawak,gambar lucah,gambar seksi,gambar,lucah,myspace,seksi,facebook,lucah,awek,rempit,video,awek,lucah,melayu,3gp,seksi,artis,aku,lisa surihani,fasha sandha,gay,melayu,tips,trick,tutorial,blog,malaysia

rakan-rakan busuk