Tuesday, April 27, 2010

kenaikan gaji dan elaun polis

kenaikan gaji dan elaun polis

dewasa kini, kerapkali kita mendengar cerita tentang polis makan rasuah, terima duit rasuah, duit kopi dan lain-lain.. perkara ini memang tidak boleh dinafikan lagi.. ramai yang telah mengalami keadaan ini.. sebenarnya perkara ini bergantung kepada individu itu sendiri.. tidak semua polis berperangai sebegini.. janganlah kerana nila setitik rosak susu sebelanga.. kesian dekat polis jujur yang lain..


KUALA LUMPUR, 3 Feb (Bernama) - Anggota dan pegawai polis menyambut baik kenaikan gaji dan pengumuman skim perkhidmatan baru untuk mereka dan menyifatkannya sebagai usaha murni kerajaan meningkatkan taraf kehidupan, semangat dan keupayaan Polis Diraja Malaysia (PDRM).

skim perkhidmatan baru ini mungkin akan mengurangkan pengambilan rasuah dikalangan anggota polis.. sudah tentu pihak keluarga anggota polis turut berasa gembira.. pernahkah korang mengalami pengalaman kenaikan gaji? sungguh menyeronokkan.. rasa seperti mahu menari di khalayak umum tanpa ada perasaan malu kerana terlampau seronok.. ahaha.. tambahan pula tidak sabar untuk pulang ke rumah untuk memberitahu khabar gembira kepada isteri dan anak-anak.. tak percaya? tengok video ni..

video : polis seronok dapat kenaikan gaji


Related Posts with Thumbnails
Share This

13 comments:

  1. sronok tak sronok.
    aku lagi kesian bdk 15tahun tu kena tembak.

    ReplyDelete
  2. polis pon tau shuffle..
    wallaaweyyhhhh...
    adoiyai..

    ReplyDelete
  3. hahaha...main shuffle la polis ni...gi tangkap penjenayah tu bai...haha

    ReplyDelete
  4. masa gaji naik memang la polis menari kegumbiraan.. bila ada kes budak mati ditembak polis, pakat2 garu kepala la.. ahaha

    ReplyDelete
  5. polis centri 1 2 jaga, polis mati pencuri jaga...lalala

    ReplyDelete
  6. salam singgah saudara.

    setuju dengan penulisan tuan hamba. "xsemua polis tu makan rasuah. pucuk pangkal pada diri sendiri."

    anyway yg shuffel tu. depa juga manusia ada perasaan gembira tuk diluahkan. ada rasa sedih tuk dipendamkan.

    apa yg penting setiap mahluk perlu menanamkan sikap saling menghormati sesama mahluk

    wassalam

    ReplyDelete
  7. wah..........dh x singgh skrg ek...ekekeke...keep bw

    ReplyDelete
  8. Fasal membenteras rasuah tidak ada kaitan dengan kenaikan gaji dan elaun. Ia bergantung kepada integriti seseorang itu.

    ReplyDelete
  9. gaji naik ke tak...tak pasti dapat gejala rasuah tuh??

    ReplyDelete
  10. Sampai mati aku tak percaya dgn kredebility polis nie...tmbah lak Polis yg baru kuar rekrut or muda...smua bagi hamprak wahahahha...
    ank sndiri wat salah pakat back up..
    org lain tak wat salah suh mgku wat salah..
    kalo tak ngaku pukul...
    kalo naik makhmah ... mesti makhmakah pn bkp up polis...susah camni...

    ReplyDelete
  11. ape susah2..kalau org x bagi rasuah xkn ada rasuah..kalau benci sgt dengan rasuah kenapa bagi juga rasuah sdangkn diri sendiri yg buat slh sampai kene tahan polis..gara2 xnk kene tindakan snggup sogok polis,dah sogok polis mengutuk plak tu kata polis rasuah sdngkan yg bagi rasuah tu die gara2 nak cover slh..bile polis xnk terima rasuah plak menyumpah polis bagi saman la bawak tahan masuk lokap la..bile polis diam je lepaskan org wat slh kata polis x wat kerja pulak..heran btl dengan minda2 rakyat kita ni..

    ReplyDelete

Designed By Blogger Templates