Saturday, October 7, 2017

Ibu Mertua Masih Mengongkong Anak Lelakinya. Apa Patut Saya Lakukan?

Ibu Mertua Masih Mengongkong Anak Lelakinya. Apa Patut Saya Lakukan?

Menjalani kehidupan berumah tangga merupakan penyatuan antara seorang lelaki dan seorang wanita yang bersetuju untuk hidup bersama. Penyatuan pasangan itu tidak berakhir di situ saja kerana perkahwinan sebenarnya juga melibatkan penyatuan dua buah keluarga yang berlainan cara hidup mereka. Pernah dengar masalah isteri bergaduh dengan ibu mertua? Saya adalah salah seorang mereka yang pernah menempuhi gelora perkahwinan yang mak mertua saya suka sangat masuk campur hidup kami, walaupun tak diminta oleh anak lelakinya yang sudahpun bergelar suami saya. Pada awalnya memang perit juga, rasa nak balik rumah duduk kampung. Tetapi lama kelamaan saya sedar dan belajar beberapa perkara;
 
Share This

No comments:

Post a Comment

Designed By Blogger Templates