Tuesday, May 18, 2010

kisah penipu yang ditipu

kisah penipu yang ditipu

korang pernah tengok drama jepun bertajuk 'kurosagi' tak? kurosagi ni berkisarkan seorang penipu yang berusaha keras untuk menipu penipu kerana dia geram dengan tragedi masa silam dia dimana ayahnya telah ditipu sehingga bankrupt.. selepas bankrupt ayahnya mendapat tekanan hidup yang melampu lalu bertindak diluar kawalan membunuh isterinya sendiri.. kurosagi berjaya menyelamatkan dirinya.. dan di pengakhiran ayahnya telah membunuh diri.. mulai saat itu, kurosagi bertekad untuk mencari penipu lalu menipu si penipu untuk memberi pengajaran agar jangan menipu orang lain..


kisah kurosagi ini patut ditonton oleh semua rakyat malaysia agar tidak mudah percaya atau yakin dengan sesiapa.. kita perlu bijak memilih atau membuat keputusan.. inilah yang hangat diperbualkan di masa kini.. kalau ada orang nak bagi kita hadiah, kita ambik.. tapi jangan percaya dengan orang yang bagi kita hadiah tu.. bukan nak mengambil kesempatan, tapi inilah langkah bijak yang patut kita lakukan..

jadi janganlah korang mudah terpedaya ya.. hari ni aku nak share video penipu yang ditipu.. jumlah kerugian bukannya sikit.. tapi juta-juta.. mungkin dia tak heran.. sebab jutaan ringgit tu bukan harta milik si penipu ni pun.. harta orang lain jugak.. antaranya adalah harta nenek aku sendiri.. semakin hari semakin pening aku tengok pemimpin negara demokrasi ni.. ahaha.. jom tengok robin hood kat panggung.. boleh belajar cara-cara jadi macam arwah mat komando..

video : penipu yang ditipu dan tertipu (rugi 5 juta)
Related Posts with Thumbnails
Share This

16 comments:

  1. suke sgt rasuah org..mmg bagus la terkena mcm 2.....

    ReplyDelete
  2. ghahaha..x leh bla...buat mase ni ini yg paling lawak..haha..

    ReplyDelete
  3. mcm besh aje citer ni..
    err..maksud aku citer kurosagi tu..
    mmg tajuk nye kurosagi??

    ReplyDelete
  4. alamak...nanti repeat..xleh bukak sore kat opis..org dh ramai hihihi

    ReplyDelete
  5. lulululululu~~~
    lululululuu~~~
    lalalalalalala~~~

    lagu happy tree friends xD

    ReplyDelete
  6. haha
    sy ade S.admire bername kurosaagi :D

    ReplyDelete
  7. yeah
    we've to learn how to be a liar so we wont be fooled...
    izzit?

    ReplyDelete
  8. salam pagi rabu disini....

    ReplyDelete
  9. bes la komen kt sini snang ....

    ReplyDelete
  10. ohh.cite ni kwn aku ada,nt aku nk tgk la,cmbesh pulak

    ReplyDelete
  11. da tengok berulang-ulang kali citer neyh..best sangat...selain dari citer neyh..citer liar game pom best gak..banyak penegajaran bley diambil..

    ReplyDelete
  12. kurosaki~

    bez citer dia

    ReplyDelete

Designed By Blogger Templates