Thursday, July 1, 2010

pakar peta dunia berumur 2 tahun

dulu masa sekolah menengah, aku paling benci subjek geografi.. aku tak hafal peta dunia, dan aku juga tak tahu apa hasil bumi atau jenis-jenis tanah yang ada di malaysia.. yang aku tau negeri kedah kaya dengan tanaman padi sebab aku membesar di kedah sejak kecil.. ahaha.. mungkin kerana sejak kecil aku bercita-cita untuk menjadi seorang doktor dan bukan pilot yang mahir dengan peta dunia.. kini aku tidak lagi bercita-cita untuk menjadi seorang doktor tetapi aku bercita-cita untuk menjadi kapten kapal lanun..


tapi selepas aku melihat video budak kecil yang berumur 2 tahun ini yang sangat mahir dengan peta dunia aku berasa sangat teruja kerana ini adalah satu perkara yang boleh dikatakan mustahil.. kebanyakan kanak-kanak berumur 2 tahun hanya belajar untuk menyebut perkataan dan belajar memahami bahasa yang mudah, tetapi ini adalah bercanggahan dengan budak kecil bernama 'lily' ini.. dia sudah menghafal beratus kedudukan negara di dalam peta.. 

video : lily the world map master

lily telah menjadi popular apabila bapanya meletakkan videonya di youtube.. dia juga telah dijemput ke rancangan talkshow 'oprah'.. jadi aku telah berjanji kepada diri aku, sekiranya aku menjadi kapten kapal lanun di suatu hari nanti akan aku pastikan lily ini menjadi 'navigator' aku.. tak payah beli gadget canggih-canggih yang merugikan duit aku.. lepas tu aku nak serang kapal lanun israel..
Related Posts with Thumbnails


SUKA DENGAN ENTRY INI?

suka dengan entry ini? dengan menekan butang like, anda berjaya mengurangkan satu urat kedut di wajah anda..
   
terima kasih kerana mengurangkan kedut di wajah sendiri :) semoga anda berada dalam keadaan babyface sentiasa
12 Comments
Comments


12 comments:

alifbro said...

cerdik lah budak nie.

maisyara Pot! Pot! said...

dah la comey, pandai lak tu. aishhhhh! geram tgk. hahaha xD

Najiha said...

Aku suka geografi tapi aku takut tengok laut,air terjun & kerabat2nya..haizz

Hazzy Ishak said...

i love geo..belajar pasal dunia memang best

mashi said...

hebatnya...kalau dia islam mesti dah hafal quran habis

aisHa 'S' said...

pergh..mak ngn ayh die muda lg tu..
hehe..
clever girl...

paan said...

gila hebat budak nie..

enyheartsdiamond said...

pandainya! :)

-fiexa- said...

encik ander, bukan ker masa sekolah anda bercita2 nak jadik pilot sebab anda suka 'terbang'..kan?

miraa said...

masyaAllah, 2taon dh dpt hafal peta dunia, kite yg dah abess sklh pun x hafal g XD

Na said...

cool

eyqa amin said...

fuh....
berhasap otak nk igt peta dunie....
peta malaysia pown xlulus ag ouw...
miahahaha

Post a Comment

Entertainment Humor Blogs
tubelawak.blogspot - hiburan seisi keluarga video,gambar,cerita,youtube,tube,lawak,kelakar,lucu,jenaka,gelak,video lawak,video kelakar,video lucu,video jenaka,lucah,seksi,rempit,awek,gambar lawak,gambar lucah,gambar seksi,gambar,lucah,myspace,seksi,facebook,lucah,awek,rempit,video,awek,lucah,melayu,3gp,seksi,artis,aku,lisa surihani,fasha sandha,gay,melayu,tips,trick,tutorial,blog,malaysia

rakan-rakan busuk