Tuesday, March 23, 2010

bakal pengganti albert einstein

bakal pengganti albert einstein

di zaman yang serba moden serba canggih ni, anak-anak kita mudah terdedah dengan perkara atau benda-benda yang negatif.. amat merisaukan bukan? agama islam menyuruh umatnya agar bermainlah dengan anak ketika kecil sehingga umur mereka dalam lingkungan 7 taun maka ajarlah mereka tentang agama, kewajipan dan lain-lain apabila mencecah umur 7 tahun.. memang benar pada ketika umur diantara 1 hingga 7 taun, kanak-kanak dalam proses mengenal dunia.. mereka sentiasa bermain, ketawa, menangis dan belajar untuk mengenali benda baru.. hari ni aku nak share ngan korang video comel kanak-kanak yang masih dalam proses pembelajaran..


video : budak baru kenal apa itu cahaya
video : budak main dengan bayang sendiri

seronok kan tengok kanak-kanak yang masih dalam proses pembelajaran ni.. nanti aku dah ada anak, aku nak bawak anak aku pegi antartica tengok aurora borealis dan belajar tentang keunikan dunia.. kepada yang taktau apa tu "aurora borealis" korang boleh google ya.. macam banyak pulak duit aku kan nak bawak anak aku pegi antartica.. ahahaha.. ni korang kena tengok pulak video ni.. aku kagum dengan budak ni.. sebab kecik-kecik dah berfikiran macam orang dewasa.. kanak-kanak lain masih bermain dengan cahaya, bayang-bayang, dan patung kecil.. tapi budak ni lain dari lain.. mungkin bakal pengganti albert einstein kot? ahahaha

video : budak genius bakal pengganti einstein


Related Posts with Thumbnails
Share This

11 comments:

  1. last tu, siot jep.. hahaha xD

    ReplyDelete
  2. pengganti einstein? susah tu. hehe

    ReplyDelete
  3. hep hep yang last tu..gatal aihhh...
    saya takleh sepam shoutmix..

    ReplyDelete
  4. hahahahaha,,gila cute...x sangka budak tu berani kan...:)

    ReplyDelete
  5. ahahaha.. aku dah agak dah.. komen aku akan dipenuhi di kalangan wanita ja.. ahahaha

    ReplyDelete
  6. aku bukan wanita, aku perempuan. tak sama kan? :P

    ReplyDelete
  7. alangkah bagusnya kalau kita dapat jadi budak kecik balik...
    sentiasa bermain dengan hepi...
    tak perlu nak berhadapan ngan mslh kehidupan yang semakin hari semakin mencengkam hidup kita...
    thanks bro, ko buat aku ingat balik kisah kanak2 aku time aku surfing melayan perasaan pagi2 bute nih...:D

    ReplyDelete
  8. heh...kuriyes gila gaya dia.

    haha..

    ReplyDelete

Designed By Blogger Templates