Tuesday, June 21, 2011

bagaimana mengetahui kekasih jujur dalam perhubungan?

bagaimana mengetahui kekasih jujur dalam perhubungan?

hahaha.. tajuk ni agak tipikal untuk ditulis dikalangan penulis blog atau artikel.. tak kesah la.. aku nak kongsi gak pengalaman dan pendapat aku sendiri kalau anda nak menilai adakah benar kekasih anda jujur atau ikhlas dalam perhubungan.. kebetulan baru ni ada kawan aku baru dapat awek, dia suspicious dengan awek dia.. dia tanya aku, "camna nak check awek aku serious ngan aku aaa?" sebagai seorang rakan yang baik (walaupun aku masih single) aku bagi jugak laa idea bangang aku kat dia..


dalam bercinta ni, aku rasa dua-dua pihak tak kiralah laki atau perempuan pun sama-sama ada perasaan risau ditinggalkan, kena tipu dan lain-lain.. sebelum itu, aku nak tegaskan, kalau takut dengan risiko, TAK PAYAH BERCINTA LANGSUNG!! kah kah kah.. bagi orang lelaki, kebanyakannya mereka takut ditinggalkan sebab nanti ego mereka tercabar.. jadi kalau anda ada ego tinggi, jangan ikuti pendapat aku ni ya..

dalam kes kawan aku ni, aku cakap kat dia "hang bagi ja no phone awek hang kat kawan hang yang dipercayai.. suruh dia try mengorat awek hang".. ya.. perkara ini telah lama aku saksikan sendiri.. ada sorang awek rakan aku ni, siap boleh sembang lucah geli-geli dengan rakan aku yang lain.. percayalah! tapi anda kena pastikan anda dan rakan anda yang sorang lagi tu adalah seorang yang 'loyal' dalam persahabatan..

biasanya, kalau si dia setia, si dia akan memberitahu kepada anda "syg, tadi ada orang gila mana tah kol i nak mengorat i".. hahaha.. kalau dia tak khabarkan apa-apa kepada anda, janganlah terus tidak percaya kepadanya tetapi sila berhati-hati.. mungkin juga dia memang kuat berahsia ataupun menganggap perkara itu remeh dan tak perlu dibincangkan..

kepada perempuan yang nak tengok kejujuran dan keikhlasan lelaki pulak, simple ja.. yang ni aku rasa mesti ramai lelaki setuju.. hahahaha.. dengan ayat yang pendek ja, anda dah boleh tengok adakah kekasih anda benar-benar inginkan anda menjadi isterinya ataupun tidak.. cakap ja kat kekasih anda "u, parent i nak jumpak u.. bila u free?" lepas tu anda nilai sendiri melalui reaksi kekasih anda.. kah kah kah.. manusia yang takda hati perut ja sanggup dump orang sampai ke tahap tu..

video : screw you

p/s : nak test kekasih anda pun bergantung situasi la.. dan kalau ada diantara anda yang berubah pendapat terhadap kekasih sebab baca entry ni, jangan salahkan aku.. hahhaa.. kenali pasangan anda ok.. auww
Share This

76 comments:

  1. cara yg suruh member lain mengorat tu aku pernah try. it's working :)

    ReplyDelete
  2. care lama tp bkesan gak ah,bf ak dulu penah wat...sumpah x lyn ok :P

    ReplyDelete
  3. ouh..cmtu ka..bgus tips.
    pic meoww tu sgt cute with flower..uhuu

    ReplyDelete
  4. care lama tp bkesan gak ah,bf ak dulu penah wat...sumpah x lyn ok :P

    ReplyDelete
  5. aku pun penh kene dump gak... tapi aku anggap takdak jodoh ja.. then start tu aku takut gak nak komit sgt dgn relation ni... mals pun ade... so buat jela cam ko cakp.. its better tak payah langsung kan... :)

    ReplyDelete
  6. xpernah try..n xnk try..sebab xkisah pun..untong beno dia

    ReplyDelete
  7. hahhaha...
    bole pakai gak la..
    =D

    ReplyDelete
  8. "u, parent i nak jumpak u.. bila u free?"

    bagi yg xde parent camne kah?

    ReplyDelete
  9. salam alaik..cr yg kedua tu bez..=)

    ReplyDelete
  10. anon.. parent tu tak semesti mak bapak kandung.. penjaga, wali, semua boleh.. kalau dari rumah kebajikan, boleh cakap "u, pengetua tempat i nak jumpak u" hahaha.. samewww leww tuewwww.. auww

    ReplyDelete
  11. Kenapa kamu single lg? xkn gay kot.. hahaha ;p

    ReplyDelete
  12. HAHAHH CARE TU LEH..TP JGN SAMPAI KANTOI KTE CUBE NK TRY AWEK KTE BRO.KANTOI JD MASALAH LEN KANG..HAAHAAH

    ReplyDelete
  13. taktik first tu memang taktik keturunan kot...
    dari dulu sampai now ni tak habis2 org dok buat2 silap no...
    menyampah dah eh..
    tau dah mesti semua budak2 baru dapat beli tepon...

    ReplyDelete
  14. hahaha... mmg soklan maut dia bagi...

    ReplyDelete
  15. hang duk mana ? hnag duk mana ? hehe

    ReplyDelete
  16. ex Bf aku pernah buat test cam2 kat aku..aku dpt tau bila dia kata aku dah lulus test..mcm babi la..kena maki sedaih dgn aku..bg aku,aku xsuka sgt test mcm zmn skolah ni..lgpun aku mmg jenis awek yg setia..auwww it just my opinion.. :)

    ReplyDelete
  17. hahaha masok dlm note pad.. ade pakwe nanti ley gune... hahahaha

    ReplyDelete
  18. <--- bbyface.. huhuhu
    best entry nie...
    ptt cbe... ekekeeke

    ReplyDelete
  19. "crayon, bila u nak bawak i jumpa parent you?"
    i janji nak pakai shawl kaler rainbow, bagi ayu.. auww

    ReplyDelete
  20. Kalau dah jodoh tak payah nak uji2...hihihihi

    ReplyDelete
  21. aku siap buat divert kt hp bf aku. x dpt la die nak test aku. kahkahkah

    ReplyDelete
  22. encik pakwe akak (skrg suami) memang test camtu dulu. suruh kawan dia call n sms buat2 ngorat. sabo jek la....nasibla akak ni jenis pempuan garang menyampah sgt bile ade org buat2 tesalah nombor konon nak kenal =D

    ReplyDelete
  23. amboi ni mcm pnah buat je..hahah...

    pe2 pun kalau betul2 serius cepat2 la kawin.kepada gurl kalu nmpk si laki dah serius jgn tinggal kan tapi kalau nk tinggalkan jugak cakp terus terang yang dah suka kat orang lain..jangan nak kata kawan biasa sebb laki tu akan taruh harapan laki..terus terang paling penting....

    ReplyDelete
  24. usahkan hubungan kekasih....dalam perkahwinan pun kadang2 orang tak jujur..tu bagaimana tuh..cer citer...cer citer

    ReplyDelete
  25. hahahahahaa.. bernas2 idea kamu. nk try lah pasni! ;D

    ReplyDelete
  26. SO BASIIIIIIII LAH tubelawak idea kau tu

    ReplyDelete
  27. hahhaha... i like...
    dr situ dpt tawu dia setia or x....ex bf lu bru ajak dtg umah dah mcm2 alasan...hahha...tp bf skrg belom ajak dah kate nk stg......terover la pulakkk....hhehehhe

    ReplyDelete
  28. ijuali single eh???

    nak ngorat..nk ngorat....euwww..euwww...

    ReplyDelete
  29. hhhhhmmmm.. lelaki takleh percaye jg la walaupn dh jumpe parents..

    ReplyDelete
  30. blog walking :)

    nice artikel gan

    ReplyDelete
  31. hehehhe...macam biase je dah buat taktik tu.. :D

    ReplyDelete
  32. lelaki biasanya ego teramatlah tinggi..klau pompuan yg kwan rapat ngn laki laen..perghh abes...=.='..tp klau dyorang ad teman rapat gul yg laen xpew plak..sikap saling mempercayai adalah perkara yg paling penting...hehee...:)

    ReplyDelete
  33. suke entri ni..ape pun,mmg kna test gak.at least,merana b4 kawin je..klu yg tkut kwn mngorat awek tu,leh je wat sndiri..bli no bru,then try la msj.. :)

    ReplyDelete
  34. waduh saya orang makassar nggak terlalu ngerti ciman artnya yang aku ngerti

    ReplyDelete
  35. haha,setuju ngan tubelawak... walaupun org ckp idea ni lama punya, tpi gerenti memang berkesann..


    aku ada tulis sikit

    Nak tahu org tu dah berpunya

    ReplyDelete
  36. awww.. romentik la u ni cerita pasal cintan cintun pulokkk :P

    ReplyDelete
  37. wao artikel menarik sekali bos...salam kenal

    ReplyDelete
  38. kalau jodoh tak ke mana....ko ayat la awek tu canne romantik sekalipun, kalau dah takdir bukan jodoh, tak jugak kan....apa pun, setiap perkara boleh berubah dengan adanya doa...

    ReplyDelete
  39. it takes two to tango,.yg penting dlm perhubungan adalah kepercayaan dan kesetiaan,...cewahhh,..tp klau sebelah pihak jer yg setia,..parahh laa jawabnye.kan.just my opinion.

    ReplyDelete
  40. wahh..jiwang gak tubelawak!!"
    nak header blog free??mai singgah blog saya!
    http://matalebam.blogspot.com

    ReplyDelete
  41. tp kalau kantoi boleh bwk gaduh jgk ni..

    ReplyDelete
  42. lucu habis dah..tipsnya boleh juga tuh...

    ReplyDelete
  43. aku pnh try kt ex aku.dia report kt aku blik de awek nk kcau dia.so aku pn ase percya 100% lahh kt dia.tp last2 dia curang gk.so taktik ni xleh pkai sgt~

    ReplyDelete
  44. mmg cre yg komersial ni.. slalu gne.. haha

    ReplyDelete
  45. hahaha kyra xpnah pon bb xlayan lgsung :D

    ReplyDelete
  46. As Salam, MMD ni rabun ke apa? kitteh ke kitten? ke ada ejaan baru? kah kah kah. but i like the idea to test gf/bf.

    ReplyDelete
  47. Assalamualaikum Wr.Wb
    kalau saya paling biasa memperhatikan mata dan alis, orang bohong biasanya lebih mudah di lihat. misal ngeliat ke kiri, atau garuk2 kepala

    ReplyDelete
  48. pergh!! ko punye idea semua mmg best la!!! wlupun nmpk cam ye tak ye je kan..tp betul la cara ko bg tu kalu nak tgok pasangan kita ni leh caya @ x...yg lelaki mmg patut uji gf dorang camtu..sbb zaman skrg ni ramai sgt pmpuan dikuasai nafsu...nafsu menguasai akal..tu kadang2 dah ada bf pun leh layan lelaki lain... yg gurl lak, mmg itu jelah cara nak tgok bf korg tu jujur@ x..yela,xsemua lelaki yg berani jumpa parents kita kecuali die betul2 ikhlas...:)

    ReplyDelete
  49. yes! nk try r wt cm2.. thankz 4 da sharing... keh3x..

    ReplyDelete
  50. sory beb..bagi wa cara 2 xpatut..kalo wa taw awek wa buat mcm 2 kat wa,mesti wa marah pny!!!!!in relationship yg penting trust...kalo ko dah xpercaya kat ko pny pasangan,wa nasihatkan baek luorng break up je!!!!

    gua percaya kalo awek gua tipu gua,tuhan akan balas!!!!

    ReplyDelete
  51. haha. ramai orang selalu buat camnih! but i believe in karma. dia tipu aku, nnti dia kena tipu balik. haha.

    ReplyDelete
  52. kalo kapel tak tau la..

    kalau suami-isteri

    "perempuan yang baik untuk lelaki yang baik.."

    bukan aku kata..Dia firman.

    ReplyDelete
  53. dah lma x sgah sni..
    hahah
    hmm nice entry..
    lps ni bole la try kt bf hahaha..

    ReplyDelete
  54. boleh tahan tips.Tapi bagi saya tips tu tak brapa boleh pakai sebab kalau pasangan anda itu serius ? Nanti asik kena kacau oleh kawan anda dan jadinya pergaduhan besar antara anda dan pasangan anda seperti yang berlaku kepada adik ipar saya.

    ReplyDelete
  55. my ex did it last time
    the result : he'd bcme 'ex'

    ReplyDelete
  56. Wah!!! Nice entry...
    kami sudah follow blog anda. Follow blog kami balik eh. Jalau sudi. :)

    ReplyDelete
  57. hehehehe~~dua2 penah wat..hahaha...nasib lulus!!hahahahah

    ReplyDelete
  58. kebanyakkan yg saye jjumpe mudah utk bawak jumpe parent..tpi lelaki skang nie mmg berani amik risiko lah..susah nak cri yg betol2 kompom..huhu

    ReplyDelete
  59. Tayah la kita uji2 pasangan kita kay..as long as kita pecaya kt dia.hati kita tulus ikhlas syg dia.yakin lah Allah itu ada tuk jaga kita supaya kita x t'aniaya dgn tipuan pasangan kita.soOo byk2 la b'doa mntk Allah jd kan kita t'baik tuk dia n dia t'baik tuk kita..if mmg kita n pasangan mmg Allah dh tetapkan dia tu jdoh kita yg TERbaik.! -silent follower-

    ReplyDelete
  60. Tayah la kita uji2 pasangan kita kay..as long as kita pecaya kt dia.hati kita tulus ikhlas syg dia.yakin lah Allah itu ada tuk jaga kita supaya kita x t'aniaya dgn tipuan pasangan kita.soOo byk2 la b'doa mntk Allah jd kan kita t'baik tuk dia n dia t'baik tuk kita..if mmg kita n pasangan mmg Allah dh tetapkan dia tu jdoh kita yg TERbaik.! -silent follower-

    ReplyDelete

Designed By Blogger Templates