Sunday, May 16, 2010

hidung sensitif menyebabkan kerap bersin

hidung aku sangat sensitif.. kalau ada orang picit hidung aku konfem aku akan bersin.. tidak lupa juga orang yang picit hidung aku tu boleh makan jari-jari kaki aku juga.. ahaha.. boleh dikatakan dalam tempoh dua hari, aku mesti bersin.. kalau kemas stor yang berabuk pon, aku kena pakai penutup hidung dan mulut (mask) untuk mengelakkan hidung aku dimasuki habuk yang boleh menyebabkan aku bersin.. tapi bila ada rasa geli-geli nak bersin tu, memang kalau boleh aku nak lepaskan bersin untuk memuaskan hati aku.. tapi ada juga orang yang suka tahan bersin.. aneh kan tabiat manusia ni?



ada yang mengatakan bersin ini adalah kotor.. tapi sebenarnya bersin itu adalah lebih bagus jika nak dibandingkan dengan tersedu atau menguap.. mengapa? kerana apabila kita bersin, kita mengeluarkan kuman ataupun zat-zat galian yang berada dalam tubuh kita dan apabila kita menguap, kita menyedut kuman dari udara luar memasuki tubuh badan kita.. ini adalah teori aku sendiri.. kalau korang tak percaya korang boleh tengok video ni.. teori aku adalah benar-benar belaka.. ehehehe..

video : bersin bagus untuk membuang kotoran


Related Posts with Thumbnails


SUKA DENGAN ENTRY INI?

suka dengan entry ini? dengan menekan butang like, anda berjaya mengurangkan satu urat kedut di wajah anda..
   
terima kasih kerana mengurangkan kedut di wajah sendiri :) semoga anda berada dalam keadaan babyface sentiasa
11 Comments
Comments


11 comments:

Hasrol Nizam said...

selalu bersin bila ada habuk..

LaNuNsepet said...

sensitif tu sebab resdung..

jom mengomen lanun

mengenaldiri said...

betul2,
sebab tu bila bersin kita kne cakap alhamdulillah, sebab ianya bagus..
hehe
sy pun hidung sensitif..

sportsgal said...

My sweet bloggers keep touch and come to follower. encouraging me

fun4ever said...

link pls add & inform me soon.

.::WaNiE::. said...

bersin mmg elok hihihi

tengkusri said...

kalu aku bersin pasti ada yg marah..bersin aku ni kuat bunyinya...x boleh nak control volume dia...hehehe
nak belajar sesuatu silalah ke
http://tengkusri.blogspot.com/

miss hav0c said...

ini kes resdung tahap kronik ni encik..hahaha

abg aku bersin sampai kua hingus panjang2 pastu carik mangsa baju yg terdekat ahhh pengotor nak mampus


follower aku? amekla award sini

http://maladagreat.blogspot.com/2010/05/sila-ambil-award-anda.html

Cik Miza said...

plez cari tahu apa punca sedu.

Anonymous said...

tok mung..

Anonymous said...

bersin mmg bgus utk kite..tp yg x bgus utk org kt kliling..klu bleh jgn le lpskan semahu-mahunyer..heheh..

Post a Comment

Kedah Blogger Community Entertainment Humor Blogs
tubelawak.blogspot - hiburan seisi keluarga video,gambar,cerita,youtube,tube,lawak,kelakar,lucu,jenaka,gelak,video lawak,video kelakar,video lucu,video jenaka,lucah,seksi,rempit,awek,gambar lawak,gambar lucah,gambar seksi,gambar,lucah,myspace,seksi,facebook,lucah,awek,rempit,video,awek,lucah,melayu,3gp,seksi,artis,aku,lisa surihani,fasha sandha,gay,melayu,tips,trick,tutorial,blog,malaysia

rakan-rakan busuk