Sunday, June 6, 2010

kau orang jahat, dia orang baik

kau orang jahat, dia orang baik

hari ni aku nak cerita sikit pengalaman hidup aku dan pendapat aku sendiri dalam menilai seseorang yang muncul dalam hidup korang.. entry ini bukan bertujuan untuk memalukan sesiapa atau mengutuk mana-mana pihak.. cuma pendapat dan cerita berdasarkan pengalaman aku sendiri.. aku seorang budak yang nakal di zaman persekolahan.. aku merokok, suka ponteng sekolah, suka 'fly' dari hostel dan bermacam-macam lagi.. tapi aku tak pernah abaikan pelajaran aku.. disebabkan selalu kantoi rokok, cikgu-cikgu selalu marah aku dan dilabel sebagai pelajar bermasalah..


aku tak kesah cikgu nak kata aku pelajar bermasalah atau samseng.. aku sedar apa yang aku buat.. tapi ada rahsia yang aku dan kawan-kawan aku tidak pernah beritahu kepada cikgu.. ada seorang pelajar ni, dia selalu jadi imam/bilal kat surau sekolah aku.. dia juga menjawat jawatan tertinggi dalam persatuan.. kebanyakan cikgu menyayangi dia.. tapi dia pernah kantoi (masa beraksi) main bontot dengan budak junior (hubungan sejenis).. kalau ikut hukum hudud, korang pikir sendiri la apa patut pelajar 'cemerlang' ni kena..

bukan mahu jaga tepi kain orang, tetapi aku dan kawan-kawan aku sangat geram bila yang melakukan liwat tu ialah seorang pelajar yang selalu menjadi bilal dan imam kepada semua pelajar sekolah itu.. jadi pelajar itu sempatlah juga menjamah sedikit sepak terajang dari kami.. kalau aku beritahu pada cikgu pun, cikgu nak percaya ka kata-kata seorang pelajar bermasalah berbanding pelajar yang kononnya 'cemerlang' itu?


lepas tu masa zaman aku buat diploma pulak.. ada seorang lecturer ni memang nampak alim habis tapi style dia ala-ala lembut sikit.. setiap malam ke surau.. dahi ada tanda hitam.. pernah pada suatu hari tu dia datang usap-usap badan aku tapi aku buat muka ketat lalu lecturer tu menjauhi aku.. aku bagitau kat kawan aku yang aku syak lecturer ni 'gay' tapi diorang semua cakap "isk, hang ni.. dia pi surau tiap malam tak mungkinlah dia gay".. hinggalah kawan aku terkena sendiri dengan lecturer lembut ni.. kawan aku hampir diblowjob olehnya.. kah kah kah.. lawak kan? tapi kalau repot kat orang atasan pun, siapa nak percaya cakap pelajar bermasalah? ahahaha..

dan yang paling latest pengalaman aku ialah bila aku sendiri dituduh 'mat clubbing', kaki minum arak dan sebagainya oleh seorang kawan yang kononnya dia ni disegani oleh rakan-rakan lain kerana dia alim.. alim pala hotak kau! dia sendiri yang selalu masuk club, selalu pergi ke tempat maksiat.. lepas tu cerita bukan-bukan pasal aku.. buduh nak mampos.. bukan aku nak burukkan orang berkopiah, berserban atau 'alim' disekeliling korang semua.. tapi janganlah nilai orang berdasarkan pakaian.. ini adalah pengalaman aku sebagai seorang pelajar yang kononnya bermasalah dan manusia kononnya super jahat kerana bermulut celupar.. tgk video ni.. jadikan pengajaran..

video : makhluk tersisih disalah tafsir
Related Posts with Thumbnails
Share This

27 comments:

  1. yeahh...
    siapa mahu percaya cakap pelajar bermasalah kan?
    =))

    Dia saja yang tahu
    =))

    ReplyDelete
  2. dicop pelajar bermasalah tu secara luaran saja kot?

    hahaha..

    ReplyDelete
  3. Wah entry ni best.video lawak sial...haha...

    p/s: kambing ni di pakaikan mask ke? patut kambing lain lari.haha

    ReplyDelete
  4. ahaha siot jer v.clip tu..ai nape ramai yg alim2 kucing ni? ko jmpe org cm ni..ko tikam dia..nyampah aku..

    ReplyDelete
  5. no lah.jadi tok imam or bilal takkan buat orang nampak baik.kalau zaman khilafah dulu, mmg yela.sbb time tu yg jadi imam bukan calang2 orang.

    aku blaja kat tempat yang penuh ustaz2 ustazah,tp bukan semuanya baguih.ada yang lagi teruk drpd 'budak bermasalah' yang disebutkn di atas.

    namun aku tak nafi,lbh banyak ustz ustazah yg baik drpd teruk.

    sbnrnya nak tengok baik tak baik, tengok akhlak dia.solat malam ke tak.cakap banyak mencarut ke tak(yg ni tuan tulis pn tk settle lagi).makan lahap mcm rimau ke tak.nampak sampah kutip ke tak.dok membangga diri ke tak.ala,bende2 kecik tu sume la.

    after all,Islam itu hadir untuk menyempurnakan akhlak manusia gak kan.so kalau tak baguih akhlak,makna ade something wrong ar dgn deen yang org tu pegang.



    p/s : aku pn budak bermasalah ms kat skola dulu.

    ReplyDelete
  6. Setuju!! selalunya memang org akan nilai dari sudut pemakaian. Kalau org tu pakai kopiah terus cop alim. Ish2.. Tpi aku pun memang kadang2 ter'judge' org berdasarkan pemakaian juga...

    ReplyDelete
  7. sedih kalo kene cenggituh.

    baju cantik mane pon ia, kalo ade setitik kotor, orang akan nampak yang kotor tu jer.

    maknanya mcm; kalau kita buat sepuluh kebaikan, 1 kejahatan, orang akan ingat kat 1 kejahatan tu jer.

    *vidoe tu mmg lawak. bersabarla ye. kebenaran tak selamanya tersembunyi ;)

    ReplyDelete
  8. hensem2 nya kawan hang.kalau Saiful Bukhari nampak,habih depa.

    ReplyDelete
  9. huhahaha,klakau bebenor video ko neh

    ReplyDelete
  10. haha sian kambing sekor. dajei sgguh!

    ReplyDelete
  11. hahahaha
    hang budak smkak rupanya
    astafirullahalazim
    kalau ang tak letak gambaq tu sampai skrg aku tak tau
    hahaha

    ReplyDelete
  12. len kali rakam kei video..
    biar diowg terbeliak mate tgk.. geram r tgk owg gitu menilai org dr luaran..

    ReplyDelete
  13. ish..ish aku terasa la..hahaha

    ReplyDelete
  14. peerrhhh.. aku kenal sorang naqib. kat masjid ko main lagi ceramah. tapi bile balik KL pegi dating ngan awek. aku ada bukti, tapi malas plak nak aib kan dia.

    tapi tu la, jangan disebabkan perangai segelintir budak2 alim yang tak beberapa nak alim nih, kita judge sume budak alim tak elok. Cume kita perlu berwaspada la. Kenal dulu dalam dan luar, baru kita judge seseorang itu.

    ReplyDelete
  15. AAhh!!!

    x pecaya la cakap ko pakcik...

    ko kan budak jahat...

    huhuhu...

    ReplyDelete
  16. sabau larh. aku nie bdk masscomm pun kena tempias gak smata2 bdk2 course aku byk yg g club, minum n mcm2 lg, pisang gn pisang ader, muke cun nk jd laki ader, mcm2 jenis alam la.

    aku kena fitnah gn keluarga sndr.mak aku telefon nangis2 ingt aku wat mende x senonoh. aku ngtau dia apa aku wat n bg bukti jgk. now bkn pakaian je org nilai tpi environment jgk. X PATUT JUDGE org mcm tuh.

    ReplyDelete
  17. Remaja dan kenakalan adalah suatu perkara yang biasa. Masalahnya, segelintir guru di sekolah tak mengerti jiwa seorang remaja.

    Masakan mesti baik setiap masa? Itu bahaya sebab ada perkara yang tak kena, lebih-lebih lagi remaja. Mesti ada kenakalan walau sedikit. Tunjuk ajar, bimbingan dan nasihat dengan cara baik dapat mendidik jadi insan berguna.

    Apatah lagi jika menggelar murid yang nakal sebagai jahat, itu menunjukkan guru tersebut tak matang sebab tak faham konsep perkembangan manusia.

    Satu lagi, biasanya murid yang nakal, sering didenda, dimarah dan dijerkah akan sentiasa mengingati gurunya berbanding yang berjaya. Setuju?

    ReplyDelete
  18. ermmm ko yang mana satu ekk??

    yang depan sekali tak pakai cap tu sape??/nk berkenalan buleh???

    cisss...terserlah kegatalan gua!!!

    ReplyDelete
  19. under.. ada 3 lelaki yg sedang ang perkatakan itu.. semua bersangkutan dengan syed batch aku.. wakakaka

    ReplyDelete
  20. hahahaha... shhhh.. jgn pi crita kat sini plak..
    diam2 sudah~ crita dah berlalu

    ReplyDelete
  21. under,,sapa lect hat gay 2..
    hahhaa

    ReplyDelete
  22. dan makhluk tersisih tu mmg disalah tafsir dan dipndang sinis.. dan bg mereka, mereka yg ramai itulh paling kuat utk anaiya org yg tersisih..

    ReplyDelete
  23. Allah lebih mengetahui..siapa kita nak kata hati orang lain jahat atau baik

    ReplyDelete
  24. sian ang under..heheheh.. :P

    ReplyDelete
  25. biasa la tu,org skrg mmg ske judge org lain dr luaran.padhal yg ganas2 tu blom tntu jahat.

    ReplyDelete

Designed By Blogger Templates