Monday, June 7, 2010

nona versus wanita hari ini

bagi aku, wanita adalah ciptaan tuhan yang begitu indah.. walaupun kerana wanita, dua buah negara boleh berperang, tetapi hakikatnya lelaki memerlukan wanita, dan wanita memerlukan lelaki.. wanita adalah kaum yang lemah dari segi tenaga dan dari segi aspek-aspek tertentu.. kerana itulah lelaki harus menjadi ketua keluarga dan kerana itulah juga wujudnya rancangan di televisyen seperti nona dan wanita hari ini.. kenapa tak wujud pula rancangan lelaki hari ini? sebabnya, kalau ada lelaki yang menonton rancangan lelaki hari ini, mereka pasti akan dilabel sebagai 'gay'.. kan? ahaha..


kenapa entry aku bertajuk nona versus wanita hari ini? sebab aku tahu mesti ramai wanita yang akan baca entry ini.. patutkah aku meletakkan tajuk 'maskulin' atau 'dewa remaja'? sudah pasti tiada keinginan lelaki nak baca artikel gay macam tu.. ahaha.. berapa ramaikah diantara lelaki diluar sana yang membeli majalah maskulin dan berapa ramaikah wanita diluar sana yang membeli majalah wanita? lelaki mana ambil peduli sangat dengan majalah-majalah seperti ini atau rancangan-rancangan yang berkaitan lelaki.. apa point aku? kalau aku nak buat sesuatu bisnes, target aku ialah wanita dan bukan lelaki.. ahaha.. korang pikir sendiri..

sekiranya ada lelaki yang membaca entry aku ini, aku nak share pendapat aku dengan korang sebab baru-baru ini ada kawan aku baru berpisah dengan kekasih dan mengatakan kekasihnya itu materialistik.. lelaki tidak boleh mengatakan seseorang wanita atau perempuan itu materialistik.. siapa yang tak mahu hidup senang dan mewah? semua orang pun nak hidup senang.. lagipun dah memang hakikat lelaki kena bagi nafkah kepada wanita dan kena bela wanita.. kepada lelaki yang memiliki pasangan yang agak keterlaluan perbelanjaannya, cari ja wanita lain.. banyak lagi wanita lain.. kalau tak mampu nak bela wanita itu, jangan tuduh dia materialistik.. itu keinginan wanita itu tersendiri..


aku nak ambil kesempatan ini juga untuk memberi nasihat kepada kaum wanita.. nona dan wanita hari ini adalah rancangan dimana berlakunya perkongsian pendapat dan informasi diantara wanita dengan wanita.. informasi yang berguna seperti penjagaan kesihatan dan kecantikan itu boleh diterima tetapi jangan terlalu percaya bulat-bulat pada rancangan-rancangan seperti ini atau majalah-majalah seperti wanita, 17teen, dara dan lain-lain.. kenapa? kerana aku tekanan dan rasa nak karate tengkok wanita itu, bila ada wanita yang mengatakan mereka mengenali kita melalui zodiak, taik lalat, bentuk muka dan lain-lain.. apakah ini semua? gila ka apa?? lagi baik baca kitab tajul muluk.. kah kah kah

video : bloopers nona tv3 tahun 1988
video : norish karman mabuk donut di WHI
Related Posts with Thumbnails


SUKA DENGAN ENTRY INI?

suka dengan entry ini? dengan menekan butang like, anda berjaya mengurangkan satu urat kedut di wajah anda..
   
terima kasih kerana mengurangkan kedut di wajah sendiri :) semoga anda berada dalam keadaan babyface sentiasa
12 Comments
Comments


12 comments:

Lovely Kitchen said...

Salam dari bumi sakura...

Ladynoe™ said...

eh aku ada kawan gay. dia suka tgok rancangan wanita dan nona, siud!

maisyara Pot! Pot! said...

aku tak layan nona n wanita hari ini biarpun aku ni berjantina perempuan. hahaha xD

Anonymous said...

kenapa cakap kalau tahi lalat bawah mulut dia kurang ajar...x la...sy x kurang ajar pn...

@yuE said...

hang tgk nona ka???erkk wanita berusia ja tgk cita tu..-_-"

tubelawak said...

mana aku nak tau.. tiba2 ada pempuan ni buat 'pala' konon2 dia bleh nilai aku prangai camna.. ada ka patut dia kata aku romantik.. kah kah kah

hans said...

hahahaha
lawak entry nih
suka2 ko je bro tuduh tahi lalat bawah mulut kurang ajar
sakit perut tgok pic tu

joegrimjow said...

tak mo klikkkkkk

aziraarif said...

perempuan materialistik? hmmm now kebanyakan pompuan yg menyara hidup lelaki ok...bile ade kes penceraian...mesti pecah tembelang rahsia, pompuan yg bg duit kat lelaki...tak bg nafkah la...duit umah, duit kete si isteri yg bayar la..bukan semua la...kang aku plak kene fire balik

nurul cakapcakap said...

perempuan bukan materialistik, perempuan memang dah diciptakan nak lawa lawa,nak hias hias, nak cantik cantik. untuk memenuhi rasa mereka tu yg perempuan ni kejap2 nak beli itu, kejap2 nak beli ini. haha tapi kalau jadi lelaki memang sakit hati jugak la tengok perempuan ni. asyik dorang je nak lawa. yang laki pun nak lawa jugak kan? haha opsss laki nak lawa? ehh macam gay pulak.

crayon said...

aziraarif : ya ya.. bahaya statement anda.. aahaha.. tak semua camtu kan? begantung individu..

nurulckp2 : bopren hang suka melawa ka? ahaha.. auww.. kenalkan aku dengan bopren hang.. :> muah!! aku kan gay.. auwwww

LaNgIt yAnG iNdAh,aWan YaNg MeNdUnG said...

yg aku heranye tgk pmpuan lawa nie...dah la lawa seksi lak tu... tambah lak yg pakai skirt tu... aku da jgk try nak tgk2 dalam skirt die tu...ape yg ade dalam tu hehehhe...marah palak kat aku... ade ke patut...kalo camtu ape tujuan die pakai seksi?? sape bole jawab>?? jgn korg bg jwpan yg die wat cam bkn tuk wa utk tgk... okey!!!

Post a Comment

Kedah Blogger Community Entertainment Humor Blogs
tubelawak.blogspot - hiburan seisi keluarga video,gambar,cerita,youtube,tube,lawak,kelakar,lucu,jenaka,gelak,video lawak,video kelakar,video lucu,video jenaka,lucah,seksi,rempit,awek,gambar lawak,gambar lucah,gambar seksi,gambar,lucah,myspace,seksi,facebook,lucah,awek,rempit,video,awek,lucah,melayu,3gp,seksi,artis,aku,lisa surihani,fasha sandha,gay,melayu,tips,trick,tutorial,blog,malaysia

rakan-rakan busuk