Friday, June 25, 2010

video lawak kucing oh my god!

video lawak kucing oh my god!

ramai yang tidak sedar sebenarnya youtube.com juga adalah laman sosial networking dimana user boleh berhubung dengan kawan-kawan serta menghantar message kepada kawan-kawan.. tapi di youtube.com ni spesel sikit, ianya tak sama macam di facebook atau di myspace sebab ada satu budaya dimana user akan mengolah video yang berpotensi untuk mendapat hits yang tinggi.. contohnya seperti video "OMG cat".. hits yang diterima belum mencecah sejuta tetapi ada orang yang berjaya mengolah video itu sehingga melebihi hits video yang asal..


kebiasaannya user-user biasa tidak boleh claim copyright dari youtube kerana video yang diletakkan tidak didaftarkan dibawah pertubuhan yang berdaftar (contohnya seperti tv3, capcom, dan lain-lain) jadi ramailah user yang mengambil kesempatan untuk mengolah video yang berpotensi untuk mendapat hits tinggi ini.. aku pun pernah melakukan sebegini.. ahaha.. ada video olahan yang berkualiti dan ada juga yang tidak berkualiti.. tapi semua video yang aku letak dalam blog ni, adalah video yang best untuk ditonton mengikut pendapat hati kecil aku sendiri..

video : OMG cat original

selepas video "OMG cat" ini mendapat hits ratusan ribu, muncul pula video OMG cat versi lain yang lebih lawak daripanya user yang berlainan.. mungkin kerana kepakaran mereka meletakkan video title, video tag, dan video description membuatkan hits mereka lebih tinggi daripada video asal.. ataupun mungkin memang video mereka ini sangat berkualiti dan ramai orang menonton video mereka ini berulang-kali.. apa-apa pun, aku tergelak sorang-sorang depan notebook aku lepas menonton video OMG cat versi baru ini.. memang sangat menghiburkan..

video : OMG cat excited dan takjub melihat ipad
video : OMG cat terkejut melihat kekejaman berlaku
Related Posts with Thumbnails
Share This

10 comments:

Designed By Blogger Templates