Sunday, July 18, 2010

plkn : program latihan khidmat negara

plkn : program latihan khidmat negara

program latihan khidmat negara merupakan kursus latihan wajib bagi sesetengah daripada mereka yang baru menamatkan pendidikan sekolah menengah di malaysia.. ia bertujuan bagi pembinaan sahsiah diri bermatlamatkan membina dan mengukuhkan semangat patriotisme di kalangan generasi muda, memupuk perpaduan kaum serta integrasi nasional dan membentuk perwatakan positif menerusi nilai-nilai murni..


aku tidak terpilih untuk menyertai program latihan khidmat negara selepas tamat zaman persekolahan.. baru-baru ini, aku tergerak hati untuk membuat carian mengenai khidmat negara di internet.. aku ingin mengetahui apakah misi sebenar plkn ini, adakah untuk menyemai dan memupuk perpaduan dikalangan generasi muda ataupun untuk mempengaruhi pemikiran generasi muda untuk percaya pdan taat pada arahan orang atasan..

tapi aku ditemukan dengan iklan plkn di youtube.. bila aku tonton iklan plkn ni, aku rasa kalau aku terpilih pun mungkin aku tak ingin untuk pergi sebab apa yang dipaparkan agak menggelikan hati aku.. ahaha.. siapa nak pergi ke tempat yang penuh dengan lelaki berupa seperti gay dan kanak-kanak ribena menari terkinja-kinja macam cilaka.. weeiii.. tamauuuuu.. gay banyak!! aku tamau dicabul oleh gay berpakaian seragam.. tamauuuuu.. kah kah kah

video : iklan program latihan khidmat negara plkn
video : ragging ala-ala gay plkn
Related Posts with Thumbnails
Share This

15 comments:

  1. PLKN muzikal lah tue... ahahahah :D

    ReplyDelete
  2. gay musikal lah.. baru betul.. ahaha
    tak sesuai langsung, gaya lembut tapi sebut
    "kami WIRA wirawati negara" nampak macam
    wirawan malaysia ni lembut2 ja.. auwwww

    ReplyDelete
  3. arghhh terlalu...

    ReplyDelete
  4. lepas ni plkn akan mendapat sambutan yang hangat...oleh golongan itu...

    ReplyDelete
  5. gay bukan hanya di PLKN.entah2 yg kat sebelah kita tu pun gay.


    p/s : takde orang sebelah saya

    ReplyDelete
  6. na'uzubillah hi min zalik.. knapa yg buruk diambil contoh.. gay ada dimana2.. PLKN membentuk remaja.. elak dr berlaku gejala sosial.. bkn yg terkinja2 sahaja yg dorg bljar..kerohanian juga ada.. Malah dorg wajib tunaikan solat 5 waktu.. Semoga yg buruk itu dijadikan ikhtibar..

    ReplyDelete
  7. wlupa org ckp.. ai still love my memory at PLKN.. hehe...

    ReplyDelete
  8. bukan hang pun gay ka so ape salahnyerr.. hahahah..

    ReplyDelete
  9. hohohoho~
    best ler PLKN neyh,,
    link 1st video y awk bg tu, saya punyer kem,,
    ta sempat saya na msk iklan tu,, haha!
    n neyh pom saya baru tau jerk,, well,merantau negeri org, ta tgk tv, 2 y ta tau,,
    pastu, sal gay tu, no coment la,,
    dorang suka suki je tu,,
    =D

    ReplyDelete

Designed By Blogger Templates