Wednesday, July 21, 2010

sultan kelantan kena ambushed?

sultan kelantan kena ambushed?

pada asalnya, perkataan 'sultan' ini ialah kata nama abstrak bahasa arab yang bermaksud kekuatan, kuasa, atau kedudukan pemerintah.. kemudian, perkataan ini dipergunakan sebagai pemerintah-pemerintah islam yang menuntut kedaulatan yang penuh dari segi praktik.. perkataan sultan kemudian mempunyai beberapa maksud dalam konteks-konteks tertentu..


pada bulan march/april tahun ini, sultan azlan shah bertitah bahawasanya seseorang raja sebenarnya berada di atas politik dan memberi amaran kepada parti politik supaya jangan mempersendakan institusi raja.. pasti sudah ramai mengetahui kisah yang berlaku di perak kan? korang boleh tengok video ni untuk review balik titah sultan azlan di bulletin utama tv3..

video : amaran sultan azlan shah

tapi baru-baru ini heboh pula mengenai video sultan kelantan kena ambushed dengan polis unit khas.. ini semua mungkin berkaitan dengan kes manohara atau kes pengawal keselamatan istana yang ditembak atau kerana masalah dalaman kerabat diraja itu sendiri.. wallahualam.. nak tau lebih lanjut, sila tanya pakcik google ya.. ini adalah petikan dari malaysiatoday :
malaysiatoday - a video showing the sultan of kelantan, tuanku ismail petra sultan yahya petra’s being ambushed by armed balaclava-clad special operations force personnel has been obtained by fmt.. the short video clip, which was recorded by the sultan’s personal bodyguard, showed the sultan leaving their royal palace in an entourage of vehicles heading towards the airport in a toyota alphard.. sumber
dan ini adalah kata-kata datuk seri hishamuddin berkaitan kes sultan kelantan kena ambushed..
"the police did not ambush or detain the sultan as claimed by yang berhormat.. the actions taken by the police at that time was to ensure maximum security of his royal highness while on his way to seek medical treatment at a hospital" hishammuddin said.. sumber
jadi apa yang berlaku sebenarnya? dah macam dalam filem hollywood dah video ni.. lagipun dirakamkan oleh kamera yang berkualiti HD pulak tu.. ahaha.. sekadar berkongsi.. kalau ada yang tahu cerita sebenar disebalik video ini, sila berkongsi ya..

video : sultan kelantan kena ambushed?


Related Posts with Thumbnails
Share This

9 comments:

  1. gler la!kalau aku pun seram!ni mmg ambushed ni!

    ReplyDelete
  2. hahahaahaha...ambushed jgn x ambushed...biasa la tu adik beradik gaduh..bapak jd mgsa..

    ReplyDelete
  3. dah macam dalam game lak tgk diorg tu. :P

    ReplyDelete
  4. fuh...nasib baik aku bukan sultan!! hehe

    ReplyDelete
  5. ngahngahngahhh.. macam laa sultan mampu nak bangun lawan balik.. ngok laa polis ni..

    ReplyDelete
  6. Polis di-Politik Malaysia. Haha

    ReplyDelete

Designed By Blogger Templates