Saturday, August 21, 2010

budak perempuan ceramah dalam loghat kelantan

ceramah beerti memberikan kata-kata positif atau mengajar perkara yang baik kepada orang ramai atau individu.. diantara faktor yang menjadikan penyampaian ceramah itu berkesan ialah menyelitkan unsur jenaka dalam penyampaian, mengalunkan suara lantang yang mudah difahami dan ada style tersendiri yang membuatkan orang ramai teruja atau berminat untuk mendengar apa yang ingin kita sampaikan..



baru-baru ini aku ada menonton video ceramah dari Ustas Kazim Elyas al-Hafiz di facebook dan aku amat tertarik untuk mendengar ceramahnya sehingga habis.. ini adalah contoh teknik penyampaian ceramah yang menghiburkan dan pada masa yang sama menambah ilmu pengetahuan kita..

video : bergembiralah wahai wanita

diantara faktor penting untuk menjadi penceramah ialah perlu ada keyakinan diri yang tinggi dan tidak gentar atau malu untuk berhadapan dengan orang ramai.. orang malaysia ni kebanyakan takut untuk berdiri di depan.. kadang-kadang dituduh bersalah pun sanggup dan merelakan diri untuk menerima hukuman kerana takut untuk bersuara..

tengok budak perempuan ni.. jadikan contoh dan pengajaran kepada kita yang tiada keyakinan diri ataupun malu untuk berhadapan dengan orang ramai.. takkan takut kot? budak kecik ni boleh.. tak malu ka kalau orang kata "booo kalah ngan budak kecik" ahaha.. be brave wahai kawan-kawan! yakin pada diri! berusahalah!! 

video : ceramah ngepek dari budak kecik



UPDATE : terima kasih kepada tintaduat.blogspot.com kerana berkongsi video yang indah ini dan terima kasih kepada suarapeople.blogspot.com kerana berkongsi info dan menegur tubelawak.. maaf kerana aku taktau beza loghat melayu siam ngan loghat kelantan.. ahaha..




Related Posts with Thumbnails


SUKA DENGAN ENTRY INI?

suka dengan entry ini? dengan menekan butang like, anda berjaya mengurangkan satu urat kedut di wajah anda..
   
terima kasih kerana mengurangkan kedut di wajah sendiri :) semoga anda berada dalam keadaan babyface sentiasa
33 Comments
Comments


33 comments:

Nazrul Azat said...

hebak2, syabash bete

Amir Izzat said...

hahhahahha..lawok gilo! ganas budok tue ngepek! kah3..adoi2.... kalau faham2 benar2..dalam maksud tue... hahaha

-telordibasuh- said...

hehe jenuh aku try pahamkan bahasa die..sakit jiwa kau haahaha

Hariz said...

Tudia Aih.. Terbaik Budak Nie..

http://prof-hariz.blogspot.com

nurul cakapcakap said...

ya allah budak kecik ni. bangga la mak ayah dia dapat anak macam ni.

Mar said...

suka dgr ceramah ustaz kazim,....mmg best.

chucky said...

wow!!!
power btol bdk nihhh....
kecik2 lg dh kasi ceramahhhh...

eelobor said...

pembetulan: bukan loghat kelantan tapi melayu selatan thailand

ayuri89nadia said...

xpaham gleer ape dy ckp lah

wani said...

wani sampai dah:)baca entry nih..hehe

Drunbella Khoo said...

rokok sebatang kongsi 8 orang.
hahahaha.
:D

raina said...

sejujurnya aku tak pickup apa dia kata, tapi tang 'betino garit' tuh tetiba aku terpaham dengan sendirinya dia bercakap pasal gejala sosial...

betoi ka?

Ericova said...

waduh mana pangeran kelantannya?:p

cik tomyam said...

duh! nape cik yum2 jeles dye leh ckp loghat kelantan?

haha

alinac lover said...

nk kena suh abg halim saya translate kan ni ..aiyo..~

Aisyah Rahim said...

Hai tubelawak. I was here to read yours =)

Selamat berpuasa..

Mell said...

sumpah xpaham pe budak tu ckp . HAHA
tp uztaz tu mmg best !

hijab sang pencinta said...

hebak ah... nape eh, oghe qlate hebak berpidato? ce kongsi sket...

a k u P OJIE said...

terbaik la....

walaupn aku x phm 100%

SHE said...

NI BKN ORG KELANTAN...TP THAILAND. SBB DYE SEBUT 1KOK, 2KOK (MATAWANG THAI). BUT MOSTLY..BDK NIH MMG TERBAIK..KECIK2 DH BIJAK...

mas said...

mas pun tak berapa paham...layan jeer...

..::angah::.. said...

adess xpahammm..

http://faizcuteshoppe.blogspot.com

mijie said...

bgs budak ni..kecik2 dah boleh bg ceramah tp pun xfaham loghat dye..huhu

Sona said...

http://www.aiodownloads.com/2010/08/agatha-christie-evil-under-sun-engpc.html

FuzzyWuzzy said...

bhsa melayu thai..
saya sdri pun kurg jelas ngan ape yg disampaikan...cikit sebanyak paham jugak la...

Anonymous said...

baguih budak ni..kecik2 lg dah leh cakap loghat kelantan

mira the monster said...

ustaz tu punye ceramah best2 r

Isyrak said...

ape ek budak ni cakap..
sy dengar 2 3 kali tp x paham2..
xtau die ckp ape..
leh bgtahu x..

Anonymous said...

tkmu step baik uh ok bdk mat malaysia!!

sweet-ladybird said...

boleh x tlg transelt tuk sy.. huhuh..

milimilo said...

sumpah dok pehe budok tu ngepek gapo.haha

Anonymous said...

kawe pon pehe dlm 70% jah..wt lain duk gelak jah..haha

gadis yang ingin kurus. said...

hii..a bit hard nk fhm. even sy ni kelantanese.. =)

Post a Comment

Kedah Blogger Community Entertainment Humor Blogs
tubelawak.blogspot - hiburan seisi keluarga video,gambar,cerita,youtube,tube,lawak,kelakar,lucu,jenaka,gelak,video lawak,video kelakar,video lucu,video jenaka,lucah,seksi,rempit,awek,gambar lawak,gambar lucah,gambar seksi,gambar,lucah,myspace,seksi,facebook,lucah,awek,rempit,video,awek,lucah,melayu,3gp,seksi,artis,aku,lisa surihani,fasha sandha,gay,melayu,tips,trick,tutorial,blog,malaysia

rakan-rakan busuk