Tuesday, August 17, 2010

burung nuri hafal dan baca surah Al-Quran

semalam aku menulis mengenai entry anjing yang boleh bercakap bahasa manusia.. memang aku sengaja dan merancang untuk berkongsi video anjing bercakap itu terlebih dahulu sebelum berkongsi video burung nuri untuk hari ini.. ramai yang terkejut melihat anjing boleh bercakap kan? tapi hari ini, korang pasti akan lebih terkejut selepas melihat video burung nuri ini..



aku nak sebut balik mengenai entry aku dua hari lepas berkaitan belajar membaca Al-Quran.. hakikat sebenarnya dan realiti zaman sekarang masih ada orang yang menolak untuk belajar membaca Al-Quran dengan mengatakan 'baca quran tapi tak paham maksud buat apa, baca tafsir rumi sudaaa'.. aku bukanlah seorang yang berilmu tinggi untuk menyampaikan hujah-hujah berkaitan.. islam itu sebenarnya mudah..

jadi korang tengoklah video ini dan renung-renungkan kembali.. kita sebagai manusia diberi kelebihan 'akal' jika nak dibandingkan dengan makhluk-makhluk yang lain.. sedangkan binatang yang tak berakal ni boleh melakukan perkara yang positif seperti dalam video ini, kenapa kita tidak boleh melakukan perkara yang sama atau lebih baik dari binatang ini? binatang weii.. diulangi... BINATANG!

semoga terbuka hati diantara kita semua yang masih menolak untuk belajar membaca Al-Quran agar berminat dan berkeinginan untuk belajar.. sama-samalah kita memajukan diri agar menjadi insan yang cemerlang, gemilang dan terbilang! hidup 1malaysia!! cehwah! kalau najib baca ni mesti dia suka..ahaha

video : burung nuri hafal dan baca surah2 Al-Quran
Related Posts with Thumbnails


SUKA DENGAN ENTRY INI?

suka dengan entry ini? dengan menekan butang like, anda berjaya mengurangkan satu urat kedut di wajah anda..
   
terima kasih kerana mengurangkan kedut di wajah sendiri :) semoga anda berada dalam keadaan babyface sentiasa
27 Comments
Comments


27 comments:

m.i.a said...

wow... tuan burung nuri ni mesti selalu ngaji ni.. alhamdulillah

Khairi said...

pernah tengok ni dulu. sebenarnya ramai antara kita baca quran mcm burung ni hehehe. kan? perasan tak?

::cdot the dot:: said...

astaghfirullah...

miszTERRA_SF_ said...

ya Allah.. Tuhan sekalian alam yg menciptakan segala di bumi dan di langit.. betapa x trjgkau kehebatanNya.. insaf bile mmikirkan dr yg sering mlupakan suruhanNYA

merlot said...

pergghhhh... kuasa Allah s.w.t...

HaNTwO said...

subhanallah...

White Bird said...

binatang pun tahu ingat penciptanya.

subhanallah..

h said...

First I want to congratulate you for this amazing blog!
We Are Pleased To Announce The Launch Of Mobile Movies in 3gp format, About Dubai, Bollywood Actor news Update And Many More.

To start just go to http://dubbedmovie.blogspot.com/
We hope you like it. Please send us any feedback and help us improve the sites further.

hentakbelipat said...

kuase tuhan kn..manusia pn susah n liat nk mmbace..apetah lg nk hafal

mummy nana said...

kuasa Allah. :)

GaDis CoMeL said...

maha suci ALLAH

MK Kimi said...

Allah Maha Besar.... Burung pon bleh ngaji.kita? hehe..

YULI said...

droppin some love :)

Hakim Az said...

Nice Sharing. Sharing is Caring =)

diraja22 said...

Allah Maha Agong.. Allah Pencipta Segala..

Mar said...

untung lah tuan dia,..maha suci kebesaran Allah

wanes said...

wow, cantek burung parrot tu..

Fazli Ilzaf said...

rsa malu pulak..sempena ramadan nie, marilah kita sama sama tingkatkan bacaan al quran kita..insyaAllah

elmo blurb said...

subhanallah !

Hairul said...

Subhanallah, betul tu akhi! Marha marha for the great post. :D Alhamdulillah dan bacalah Al Quran, kerna ia akan menjadi saksi dan syafaat kepada siapa yang membacanya.

Riwayat Abu Umamah:

“Aku pernah mendengar Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda: “Bacalah oleh kamu al-Qur’an, sesungguhnya (al-Qur’an) itu datang pada hari qiamat menjadi syafaat kepada pembacanya.”

(Hadis riwayat Muslim)

Janganlah kita sia-siakan peluang ini. :D

suzzsuzie said...

so amazing..tq for sharing...untung tuan dia

1000 Kunjungan gratis said...

Sekedar Berbagi Info buat temen2...

Wah andai website saya bisa punya 1000 pengunjung tiap hari……hehehe

Tapi Ndak usah khawatir jangankan 1000 Pengunjung, 5000 Pengunjung/hari juga bisa...hehehe

Nih saya punya Trik Mujarabnya, Monggo di Baca di sini

http://www.kangociem.com/2010/08/trik-gila-5000-pengunjunghari-dan.html


Semoga Bermanfaat khususnya untuk Blogger Indonesia..

n@jwamz said...

Subhanallah... peringatan tuk kte jugak... rata2 yg mls baca quran...
even haiwan kalu diajar pn pandai...
ni apetah lagi manusia....(T_T)

izwan7 said...

mcm dubbing ja weh.
haha tp kalo betui sempoi la tuan dia.. mesti tabah gila dok ajaq burung tu

Anonymous said...

pandai bace je tp x paham maksud, camane nk ambil pelajaran dr al-quran? mcm mane nk laksanekn perintah dlm al-quran kalo x phm maksud..jd kesimpulannye same le cm burung nuri tersebut..saye sokong pendapat penulis, pandai bace, tp x laksane same la mcm binatang..

Afzainizam said...

Kesempatan ini memohon maaf atas lama tak ziarah blog anda..
♥(¯`'•.¸(¯`'•.¸*♥♥*¸.•'´¯)¸.•' ´¯)♥
♥♥(¯`'•.¸(¯`'•.¸**¸.•'´¯)¸.•'´ ¯)♥♥
----==--Ramadan Mubarak---==----
أهلا وسهلا يا رمضان!! ... رمضان كريم
(_¸.•'´(_¸.•'´*♥♥♥♥*`'•.¸_)`'• .¸_)
♥(_¸.•'´(_¸.•'´*♥♥*`'•.¸_)`'•. ¸_)♥
Salam ramadan Al Mubarak..
buat pembaca blog kami
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

kuasa Allah... bukti bagi kita yang Allah boleh berkehendak sesuatu... maka jadi lah ia...

Tiadalah (haiwan) yang melata di bumi dan tiada pula burung yang terbang dengan dua sayapnya melainkan semuanya itu umat seumpama kamu juga" Surah Al-An'aam 38

Anonymous said...

x de ustaz check tajwid burung tu ke weii..?? bahye bleh salah maksud tu..

Post a Comment

Kedah Blogger Community Entertainment Humor Blogs
tubelawak.blogspot - hiburan seisi keluarga video,gambar,cerita,youtube,tube,lawak,kelakar,lucu,jenaka,gelak,video lawak,video kelakar,video lucu,video jenaka,lucah,seksi,rempit,awek,gambar lawak,gambar lucah,gambar seksi,gambar,lucah,myspace,seksi,facebook,lucah,awek,rempit,video,awek,lucah,melayu,3gp,seksi,artis,aku,lisa surihani,fasha sandha,gay,melayu,tips,trick,tutorial,blog,malaysia

rakan-rakan busuk