Thursday, October 7, 2010

gambaran apabila mabuk arak atau dadah

gambaran apabila mabuk arak atau dadah

kepada korang semua yang pernah mabuk arak atau dadah tak kiralah muslim ka non-muslim ka, sudah pasti korang tau bagaimana keadaannya bila mabuk.. bila ada kawan-kawan yang bertanya bagaimanakah perasaannya bila mabuk? best ka? mesti korang taktau nak jawab macam mana kan? walaupun korang explain panjang lebar belum tentu diorang akan paham gambaran yang sebenarnya.. jadi harini tubelawak nak bantu semua yang tak pernah merasa mabuk (termasuk tubelawak.. ehehe) untuk mendapatkan feel apakah perasaannya bila mabuk tak kiralah mabuk arak atau dadah..



kebanyakan mereka yang mencuba benda-benda tak elok ni kerana sikap 'ingin tahu' dan tertanya-tanya adakah seronok mengalami keadaan mabuk itu.. baru-baru ini aku ada bertanya kepada kawan aku (non-muslim) bagaimana keadaan bila mabuk? lalu dia memberikan video lawak ini kepada aku sambil menyatakan "video ni adalah gambaran terbaik".. bila aku tengok video ni, aku gelak sorang-sorang dan aku mengucapkan terima kasih kepada kawan aku tu "wei.. tima kasih! sebab video ni, aku takdak keinginan nak try" kah kah kah..

jadi kepada korang semua yang tertanya-tanya atau ada kemahuan untuk mencuba, tengok lah video ni dulu.. semoga korang terus buang perasaan ingin mencuba untuk mabuk tu.. dan kepada mereka yang suka ambik dadah dan alkoholik, tinggalkanlah benda-benda tak elok tu.. dadah musuh negara dan arak ibu segala maksiat.. hidup 1malaysia!!

video : gambaran yang tepat ketika mabuk
Related Posts with Thumbnails
Share This

17 comments:

  1. Sesungguhnya syaitan itu bermaksud hendak menimbulkan permusuhan dan kebencian di antara kamu lantaran (meminum) arak dan berjudi itu, dan menghalangi kamu dari mengingat Allah dan sembahyang; maka berhentilah kamu (dari mengerjakan pekerjaan itu). Al-Maaidah:091

    ReplyDelete
  2. pencacai : memang benda tak elok kita patut tinggalkan.. ehehhee.. fikir jgn tak fikir
    telor : jom mabuk jom!
    mamek : betul tu!
    affan : bila mabuk, orang kata "berat kepala" camtu la jadinya.. senget sikit.. ngahahaha.. sampai tuang ayaq pun senget2..

    ReplyDelete
  3. haha cool n nicee i guess thinkingg yaaw

    ReplyDelete
  4. ziarah2 ari jumaat & beraya.........

    ReplyDelete
  5. hahaha.cool laa care die jalan.hahahaha.pening tengok care die jalan.sampai ira pon nak tersengetkan lptop nie ha.hahaha.

    ReplyDelete
  6. hahaah.. cam siot video tu.. nampak cam rumah tu senget tapi pompuan tu cam xde efek plak..

    betul ape ko cakap pasal arak/dadah.. benda tu x patut amik.. dh la haram, memudaratkan lagi. aku tgok ada sesetengah kwn (muslim) aku tu minum arak.. mmg hancus la camni.. brenti la dr wat benda camtu, aku tau sebab utama korang minum arak sbb nk tunjuk lagak.. ape nk jadi ngan org zmn skrg ni..

    ReplyDelete
  7. dah ramai dah orang muslim zaman sekarang nie minum arak.ishhh takde keje ker!

    ReplyDelete
  8. minum arak..rosak hati..cirhosis

    ReplyDelete
  9. hello...i was here..i supposed to read ur post but i don't understand it since it's not written in english hehehe..

    ReplyDelete
  10. hai dak ma awatan bag baga u.....?

    ReplyDelete

Designed By Blogger Templates