Tuesday, January 4, 2011

samseng dalam komuniti masyarakat kita

samseng dalam komuniti masyarakat kita

samseng bermaksud individu jahat yang suka melakukan perkara-perkara negatif tidak kiralah menyertai pertubuhan haram, kurang ajar, kaki pukul, suka carik pasal dan lain-lain.. pendek kata samseng adalah manusia yang tak sayang nyawa dan berani melakukan sesuatu yang tidak dilakukan oleh orang lain.. ramai yang mengutuk dan membenci perbuatan samseng.. tapi adakah anda tahu samseng sebenarnya diperlukan dalam komuniti masyarakat..

jadi apakah kepentingan lain samseng ini selain nak ajak begaduh? kebanyakan organisasi, pertubuhan, persatuan dan kelab di malaysia ini dipimpin oleh individu samseng atau individu yang pernah dianggap samseng oleh masyarakat.. ini adalah perkara benar.. jadi terbukti sikap samseng ini membentuk personaliti seorang pemimpin.. dengar macam lawak kan? tapi memang aku melawak pun.. kah kah kah..


pernah berlaku pada aku sendiri di mana hidup aku diganggu oleh manusia aneh yang kononnya gengster dan berpengaruh.. walaupun aku hidup baik-baik sahaja (tak kacau orang), tapi masalah boleh datang tanpa diduga.. ya! dalam keadaan ini barulah aku sedar, kawan-kawan yang samseng inilah yang mampu dan sanggup membantu aku berdepan dengan masalah tersebut.. kawan-kawan lain mana bantu aku pun sedangkan mereka inilah yang selalu mengatakan rakan aku yang samseng tu teruk, sampah masyarakat, kurang ajar dan tak boleh nak dibuat kawan..

berkaitan dengan kes video karam singh walia, ramai yang mengutuk sikap individu melayu yang panas baran dan bersikap kurang ajar dengan karam singh walia.. pendapat aku pula, aku menyokong individu tersebut kerana berani bangun untuk memaki hamun karam singh.. dia maki hamun ja pun dan bukannya dia belasah karam singh.. cuma dia tak menunjukkan yang dia tu samseng "pro" kerana meminta karam singh 'payung satu kedai'.. kah kah kah.. aku tak rasis, aku kawan ngan semua orang tak kira bangsa.. orang layan kita baik, kita kena layan baik.. orang layan kita buruk, tunggu apa lagi terajang muka dia la.. kah kah kah..

video : samseng kepung karam singh walia

** tengok video tu.. ada yang berlembut dan ada yang kurang ajar.. itu lah positif dan negatif dalam kehidupan.. kalau semua orang lembut-lembut, steven spielberg & shamsul yusof pun takdak idea nak buat filem tau.. kah kah kah
Share This

35 comments:

  1. samseng... samseng samseng samsenggggg

    ReplyDelete
  2. hahahaha saiya tacchakap.. saiya buli cabar!

    ReplyDelete
  3. zzZZZzzz

    yg tunjuk samseng sangat tu lagi lah zzzZZzzz

    tak suke tengok lelaki tunjuk samseng..kelihatan tersangat poyo

    sekian

    ReplyDelete
  4. Salam...

    Yg suh payung satu kedai tu bukan samseng, tapi mat lawak... kihkih

    ReplyDelete
  5. mari mari join geng samseng saye hahahaha!

    ReplyDelete
  6. huh! dia dah mintak maaf pun nk gaduh gak? agak2 dia dah mati kena bunuh, baru puas ati kot diorg ni.... masuk penjara baru nk menggelupur takut xD

    ReplyDelete
  7. apesal ko suka sebut nama Syamsul Yusof tu beb ? ko memang suka kat dia kan ?

    miahahaha..

    ReplyDelete
  8. biasa la tu...hahaa..malayu kan otai2 hahaaa

    ReplyDelete
  9. pipoq : LIKES!!!

    hahahaha...macam2 punya manusia..biase la melayu kenkadang nie suka amek kesempatan..siap suruh payung la ape la..haihh..memula skong dia nak menengakkan keadilan alih2 naik benci bila dia suruh karam byr semua..iskk

    ReplyDelete
  10. kalau semua orang lembut-lembut, steven spielberg & shamsul yusof pun takdak idea nak buat filem tau.. <---- hahah..ayat ni saya suka :P

    ReplyDelete
  11. Byk samseng2 di situ. tapi ketuanya tak enterprem pulak. Apa babak awal filem ni yer?

    Berani kerana benar , takut kerana salah.

    ReplyDelete
  12. Samseng apa kebendanyer. Kalau ramai2 bolehlah, kalau betul2 samseng kena confront ngan Karam Singh Walia tu one by one. Tgk member Karam Singh tu dah macam Triple H aku tgk...

    ReplyDelete
  13. picca tu tabley tahan...LOL

    hehe...ada2 je ko ni tube...:p

    ReplyDelete
  14. salam..
    memang nak kena
    suntut tu..he he
    lawak tul..

    ReplyDelete
  15. owh, ramai yang sokong karam singh walia rupanya. maybe sebab mereka tgk video geng-geng tu gertak karam singh walia je kut. cuba kalau mereka dapat tengok video karam singh walia tu maki orang melayu, adakah mereka masih menyokong beliau!

    saiya, 2-2 pun saiya tarak sokong. racism pun tarak sokong, gangsterisme pun tarak sokong. serupa itu pepatah melayu "buat baik berpada-pada, buat jahat jangan sekali" sekian dari saiya, menggantikan karam singh walia. chait! poddah chit.

    cut!!

    Terbaru > Selamat Bersekolah > Apa Akan Jadi Pada Nuffnang di 2011? > Tahniah Kepada Juara AFF Suzuki Cup 2010 : Malaysia (PM Umum Jumaat Cuti Umum/Rio Ferdinand Ucap Tahniah)

    Terbaru > Selamat Bersekolah > Apa Akan Jadi Pada Nuffnang di 2011? > Tahniah Kepada Juara AFF Suzuki Cup 2010 : Malaysia (PM Umum Jumaat Cuti Umum/Rio Ferdinand Ucap Tahniah)

    ReplyDelete
  16. sokongla pekida. persatuan ikan,kuda dan ayam

    ReplyDelete
  17. dgr gk citer pesal ne...

    jgn la jd baran bile isu sensitip begini,tangani dgn kebikjaksanaan..eh bole gitu..:)

    ReplyDelete
  18. yang tu samseng taik kucheng je.haha

    ReplyDelete
  19. kesian gila karam singh walia tu.. kesian gilaa..

    ReplyDelete
  20. nice blog.respec!..jadila samseng yg berguna kepada masyarakat.hahaha

    ReplyDelete
  21. samseng ni lagi best >new entry<

    ReplyDelete
  22. kbnyakkan komen sal vdeo tu bukan kat karam sigh walia..tpi kat dak2 tu suma..

    ReplyDelete
  23. sy suka...suka suka...like like like

    ReplyDelete
  24. geli hati dengan sesiapa yang membanggakan '3line', 'pekida' dan kawasan 'jajahan' masing2...kah3

    ReplyDelete
  25. Buktikan KSW hina orang melayu,baru bising bahalol punya mealayu

    ReplyDelete

Designed By Blogger Templates