Tuesday, January 4, 2011

samseng dalam komuniti masyarakat kita

samseng bermaksud individu jahat yang suka melakukan perkara-perkara negatif tidak kiralah menyertai pertubuhan haram, kurang ajar, kaki pukul, suka carik pasal dan lain-lain.. pendek kata samseng adalah manusia yang tak sayang nyawa dan berani melakukan sesuatu yang tidak dilakukan oleh orang lain.. ramai yang mengutuk dan membenci perbuatan samseng.. tapi adakah anda tahu samseng sebenarnya diperlukan dalam komuniti masyarakat..

jadi apakah kepentingan lain samseng ini selain nak ajak begaduh? kebanyakan organisasi, pertubuhan, persatuan dan kelab di malaysia ini dipimpin oleh individu samseng atau individu yang pernah dianggap samseng oleh masyarakat.. ini adalah perkara benar.. jadi terbukti sikap samseng ini membentuk personaliti seorang pemimpin.. dengar macam lawak kan? tapi memang aku melawak pun.. kah kah kah..


pernah berlaku pada aku sendiri di mana hidup aku diganggu oleh manusia aneh yang kononnya gengster dan berpengaruh.. walaupun aku hidup baik-baik sahaja (tak kacau orang), tapi masalah boleh datang tanpa diduga.. ya! dalam keadaan ini barulah aku sedar, kawan-kawan yang samseng inilah yang mampu dan sanggup membantu aku berdepan dengan masalah tersebut.. kawan-kawan lain mana bantu aku pun sedangkan mereka inilah yang selalu mengatakan rakan aku yang samseng tu teruk, sampah masyarakat, kurang ajar dan tak boleh nak dibuat kawan..

berkaitan dengan kes video karam singh walia, ramai yang mengutuk sikap individu melayu yang panas baran dan bersikap kurang ajar dengan karam singh walia.. pendapat aku pula, aku menyokong individu tersebut kerana berani bangun untuk memaki hamun karam singh.. dia maki hamun ja pun dan bukannya dia belasah karam singh.. cuma dia tak menunjukkan yang dia tu samseng "pro" kerana meminta karam singh 'payung satu kedai'.. kah kah kah.. aku tak rasis, aku kawan ngan semua orang tak kira bangsa.. orang layan kita baik, kita kena layan baik.. orang layan kita buruk, tunggu apa lagi terajang muka dia la.. kah kah kah..

video : samseng kepung karam singh walia

** tengok video tu.. ada yang berlembut dan ada yang kurang ajar.. itu lah positif dan negatif dalam kehidupan.. kalau semua orang lembut-lembut, steven spielberg & shamsul yusof pun takdak idea nak buat filem tau.. kah kah kah


SUKA DENGAN ENTRY INI?

suka dengan entry ini? dengan menekan butang like, anda berjaya mengurangkan satu urat kedut di wajah anda..
   
terima kasih kerana mengurangkan kedut di wajah sendiri :) semoga anda berada dalam keadaan babyface sentiasa
35 Comments
Comments


35 comments:

Anonymous said...

hampeh........

sis shuhada said...

samseng... samseng samseng samsenggggg

Mknace said...

:) :) :)
terbaeekkk!!!!

che armster said...

hahahaha saiya tacchakap.. saiya buli cabar!

.::WaNiE::. said...

zzZZZzzz

yg tunjuk samseng sangat tu lagi lah zzzZZzzz

tak suke tengok lelaki tunjuk samseng..kelihatan tersangat poyo

sekian

Ustaz Love said...

Salam...

Yg suh payung satu kedai tu bukan samseng, tapi mat lawak... kihkih

Nancy Poh said...

samseng memang berani ye....

Pat said...

mari mari join geng samseng saye hahahaha!

maiMOONyet said...

huh! dia dah mintak maaf pun nk gaduh gak? agak2 dia dah mati kena bunuh, baru puas ati kot diorg ni.... masuk penjara baru nk menggelupur takut xD

pipoq said...

apesal ko suka sebut nama Syamsul Yusof tu beb ? ko memang suka kat dia kan ?

miahahaha..

-telordibasuh- said...

biasa la tu...hahaa..malayu kan otai2 hahaaa

lalink7 said...

pipoq : LIKES!!!

hahahaha...macam2 punya manusia..biase la melayu kenkadang nie suka amek kesempatan..siap suruh payung la ape la..haihh..memula skong dia nak menengakkan keadilan alih2 naik benci bila dia suruh karam byr semua..iskk

Fina Fento said...

kalau semua orang lembut-lembut, steven spielberg & shamsul yusof pun takdak idea nak buat filem tau.. <---- hahah..ayat ni saya suka :P

Fina Roslan said...

Byk samseng2 di situ. tapi ketuanya tak enterprem pulak. Apa babak awal filem ni yer?

Berani kerana benar , takut kerana salah.

Peraih udang dari Zimbabwe said...

Samseng apa kebendanyer. Kalau ramai2 bolehlah, kalau betul2 samseng kena confront ngan Karam Singh Walia tu one by one. Tgk member Karam Singh tu dah macam Triple H aku tgk...

fezaL Mohd said...

cam haram je . hahaha

starsyeea said...

picca tu tabley tahan...LOL

hehe...ada2 je ko ni tube...:p

zulkbo said...

salam..
memang nak kena
suntut tu..he he
lawak tul..

phreak-id said...

owh, ramai yang sokong karam singh walia rupanya. maybe sebab mereka tgk video geng-geng tu gertak karam singh walia je kut. cuba kalau mereka dapat tengok video karam singh walia tu maki orang melayu, adakah mereka masih menyokong beliau!

saiya, 2-2 pun saiya tarak sokong. racism pun tarak sokong, gangsterisme pun tarak sokong. serupa itu pepatah melayu "buat baik berpada-pada, buat jahat jangan sekali" sekian dari saiya, menggantikan karam singh walia. chait! poddah chit.

cut!!

Terbaru > Selamat Bersekolah > Apa Akan Jadi Pada Nuffnang di 2011? > Tahniah Kepada Juara AFF Suzuki Cup 2010 : Malaysia (PM Umum Jumaat Cuti Umum/Rio Ferdinand Ucap Tahniah)

Terbaru > Selamat Bersekolah > Apa Akan Jadi Pada Nuffnang di 2011? > Tahniah Kepada Juara AFF Suzuki Cup 2010 : Malaysia (PM Umum Jumaat Cuti Umum/Rio Ferdinand Ucap Tahniah)

penyu said...

kurang ajaq!

K I E R A said...

Ya Allah, apa nak jadi lah.

Anonymous said...

sokongla pekida. persatuan ikan,kuda dan ayam

hamzah ian said...

samseng blog? kah kah

Wahidah said...

dgr gk citer pesal ne...

jgn la jd baran bile isu sensitip begini,tangani dgn kebikjaksanaan..eh bole gitu..:)

si para para said...

yang tu samseng taik kucheng je.haha

Ain Zulaikha said...

kesian gila karam singh walia tu.. kesian gilaa..

MR.ScreamO said...

nice blog.respec!..jadila samseng yg berguna kepada masyarakat.hahaha

burnkelana said...

samseng ni lagi best >new entry<

ecah said...

bapak ar..ahaha..
Tutorial Pasang Reply To Comment Dalam Bentuk Image

PuanBee said...

hehee sabar kan lebih baik..

iniialahaku said...

kbnyakkan komen sal vdeo tu bukan kat karam sigh walia..tpi kat dak2 tu suma..

rockafellarulez said...

sy suka...suka suka...like like like

gabanMorka said...

geli hati dengan sesiapa yang membanggakan '3line', 'pekida' dan kawasan 'jajahan' masing2...kah3

abbyRahim said...

gmbr 2.....erkkk....

Anonymous said...

Buktikan KSW hina orang melayu,baru bising bahalol punya mealayu

Post a Comment

Kedah Blogger Community Entertainment Humor Blogs
tubelawak.blogspot - hiburan seisi keluarga video,gambar,cerita,youtube,tube,lawak,kelakar,lucu,jenaka,gelak,video lawak,video kelakar,video lucu,video jenaka,lucah,seksi,rempit,awek,gambar lawak,gambar lucah,gambar seksi,gambar,lucah,myspace,seksi,facebook,lucah,awek,rempit,video,awek,lucah,melayu,3gp,seksi,artis,aku,lisa surihani,fasha sandha,gay,melayu,tips,trick,tutorial,blog,malaysia

rakan-rakan busuk