Sunday, April 24, 2011

mawaddah dan lagu ciptaan abuya ashaari muhammad

kepada sesiapa yang tak pernah mengenali nama kumpulan nasyid mawaddah, kebanyakan lagu dari kumpulan ini memang best dan banyak menyentuh perasaan.. penyanyi utama dalam kumpulan ini sebenarnya adalah anak kepada abuya sendiri.. suara dia memang dahsyat dan mendayu-dayu.. tapi sayangnya mereka ini adalah golongan rufaqa atau lebih dikenali sebagai al-arqam.. ajaran rufaqa atau aurad Muhammadiah telah difatwakan menyeleweng dari ajaran islam oleh majlis fatwa kebangsaan pada tahun 1994..


paling ganas adalah apabila kumpulan mawaddah ni menyanyikan lagu bertajuk "dia putera bani tamim" dan "hadirlah abuya".. lagu tu semuanya memuji-muji dan mengangkat abuya dengan melampu sekali.. tapi pendapat aku, aku takmau tuduh melulu mereka ini dah terpesong ka apa ka.. kadang-kadang tu mungkin syarikat rakaman tu yang saja nak mencetuskan kontroversi untuk mendapatkan keuntungan.. banyak kemungkinan yang boleh berlaku.. kadang-kadang sebab politik pun boleh jadi.. kita takkan tau cerita sebenar selagi kita takda dalam tu sendiri.. apa-apa pun, kita perlu hati-hati dan kena pandai menilai sendiri mana yang baik dan mana yang buruk..

aku suka lagu dari kumpulan mawaddah (kecuali lagu puji abuya).. semalam aku bosan taktau nak buat apa, aku cuba buat carian di google untuk kord gitar lagu mawaddah bertajuk "terima kasih tuhan" tapi tak jumpa.. jadi aku carik sendiri kord lagu ini.. siapa nak copy boleh ambik.. hehehehe.. dan aku telah mempoyokan lagi diri aku untuk meng-upload nyanyian sumbang aku.. sekian terima kasih..

mawaddah - terima kasih tuhan

Dm C Dm
Terima kasih wahai Tuhanku
A# C Am Dm
yang sentiasa melimpahkan rahmat-Nya
Gm A F Dm
membenarkan aku menghadap-Mu Tuhan
C
yang Maha Pengasih
A Dm
dan Maha Penyayang


Dm C Dm
Untuk bercakap dengan-Mu Tuhan
A# C Am Dm
mengizinkan ku minta pada-Mu
Gm A F Dm
memuja memuji sepenuh hatiku
C A Dm
memohon munajat pada-Mu Ya Rabbi


Gm A Dm
Tapi aku khuatir ketika menghadap-Mu
Gm A Dm
tidak pula pandai beradab dengan-Mu
Gm A Dm
aku mula bimbang kalau aku derhaka
Gm A Dm
dalam ketaatan bukan rahmat dari-Mu yang ku dapat
Gm A Dm
tapi ku kan dapat kemarahan-Mu
Gm A Dm
Ya Rabbal 'Aalamin Maafkanlah aku.



p/s : kalau manusia gay, tak boleh disangkal lagi.. mereka memang pesong!! ptuih! ahahaha.. sapa kutuk aku nyanyi tak sedap, aku delete komen!! aku delete komen!! ahahaha


SUKA DENGAN ENTRY INI?

suka dengan entry ini? dengan menekan butang like, anda berjaya mengurangkan satu urat kedut di wajah anda..
   
terima kasih kerana mengurangkan kedut di wajah sendiri :) semoga anda berada dalam keadaan babyface sentiasa
46 Comments
Comments


46 comments:

Jangan Klik said...

First...

Sedap gak lagu ni..layan...

addin NA diena said...

suka jugak lagu mawaddah nie...bila tuhan tak ditakuti..

Farah Nordin said...

Tak Sedaplah nyanyi, delete komen delete komen :)

manggosteen said...

aku komen secara tak ikhlas..sedap betul suara penyanyi ini..kah kah kah..

noorae said...

ehem...okeh la tu.mendayu2 =P

Affan said...

tak sedap tak sedap kahkah. berani ko delete hahaha.

Wijdan Hawani said...

I like their songs too :)

tapi aku tak tau pulak ada lagu puja2 manusia nih .
ummmm .

joegrimjow said...

damai pagi

Anonymous said...

Learn how to earn easy money

http://onlyeasymoney.wordpress.com/

pepatungbiru said...

sedap ko nyanyi..
trus smgt ak bgn pg2..

--as-- said...

boleh tahan jugak suara tubelawak

cik dokter said...

ler..lgu ni ke..selalu dgr dlm radio..
dh lma cri tp tk thu tjuk...

sasa said...

sedaaaapnye sore...jgn delete komen nie!!jangan!!hahahah

tiangyangberkata said...

tempo lari!~hahaha..pitching ke laut..muahahahaha...delete la!~keh3...lalalalaa

crayon said...

:(

japangold said...

Lagu ni ok je, melodi yang indah.

Cik Awynn said...

dulu masa sekolah menengah, tinggal kat asrama, setiap hari lepas solat subuh, mesti nyanyi lagu ni. mendayu-dayu.

agita-dreamer said...

thx 4 visiting my blog :)

Izat Tarmizi said...

Lirik ok,apasal nyanyi bergema-gema..studio dalam bilik kan,haha

Piah Becok said...

oh lagu ni memang best tapi tak penah tau lak mawaddah yang nyanyi.

peep said...

comei anak abuya tuhh.. haha :)

GiveAsh said...

kau nyanyi langsung tak sdap!! keh keh

@xiM said...

kau nyanyi tak sedapppp!!!

@tiF said...

go back and prctice! ;)

Eyn said...

ngeh ngeh!! sukenye nak mendelete komen!! Lagu sedap, hang nyanyi kureeeng sikit...ngee!

muhamadsufian89 said...

lagu tuhan cinta agung pun best jugak. hehe

Pojie said...

i laik.

Tim Cik KupuKupu Ungu said...

tim hafal semua lagu mawaddah :))

terer x?

Faten said...

sora hang mcm penyanyi nasyid era masa kini :)

ayunda maajis said...

ok aku post lagi skali..nyesal aku dgrrrrrr...wahahaha

Felix Boroni Blog said...

Berkunjung ke sini, boleh tukar link ?. . . visit me back Ok... Thank's

Anonymous said...

sedapnya suara tubelawak bila nyanyi...kalau tak nyanyi lagi sedap. hahaha...*wink wink*

nice and poyo. kipidap.:P

Sam said...

Hello! thank you for the visit. hehehehe

JalelBenAman™ said...

hehehe...siap ader chod gitar gitu...jom g jamming..

Anonymous said...

Tube lawak nyanyi kat K box ... tu suara bergema...

Far8 budak baik said...

x sedap pun nyanyi jelahh..
hahaha

Yan Saflina said...

x pernah dengar lagu ni...n nak dengar la pasni..:)

myeisha zinnirah said...

lgu mawaddah yg beunsurkan cinta kepada Allah..best2

ainaa.syafiqah27 said...

lepas nie blh try mintak m nasir watkan lagu... hahaha

Hazard Ali said...

Der.. gua trim skit chording lu leh?
Camni kot better (gua rasa la)...

------

Dm A Dm D
Terima kasih wahai Tuhanku
D Gm C F
yang sentiasa melimpahkan rahmat-Nya
Gm A Dm Bb
membenarkan aku menghadap-Mu Tuhan
Bb A
yang Maha Pengasih
A Dm
dan Maha Penyayang


Dm A Dm D
Untuk bercakap dengan-Mu Tuhan
D Gm C F D
mengizinkan ku minta pada-Mu
D Gm A Dm Bb
memuja memuji sepenuh hatiku
Bb A Dm
memohon munajat pada-Mu Ya Rabbi


Dm D Gm C F
Tapi aku khuatir ketika menghadap-Mu
D Gm A Dm D
tidak pula pandai beradab dengan-Mu
D Gm C F
aku mula bimbang kalau aku derhaka
Bb Gm A Dm D
dalam ketaatan bukan rahmat dari-Mu yang ku dapat
D Gm C F Bb
tapi ku kan dapat kemarahan-Mu
Gm A Dm
Ya Rabbal 'Aalamin Maafkanlah aku.


- gua rasa la. cer try tengok, kot2 best. kalau tak best sori la, gua kat opis takde gitar. lagu feveret jugak ni. peace...

budak kampung said...

terima kasih wahai tuhanku.....lagu ni popular mase aku sekolah kat maahad dulu...memang menyentuh perasaan insan yang super jahat macam aku.....

kalau x malas,singgahla
sasha grey dalam pocong mandi goyang pinggul
kelebihan makanan segera untok wanita
rendah diri kerane kurang tinggi
iklan pepsi sofia buat berdarah hidong!!

crayon said...

hazard ali : part Gm C F tu aku rasa hang punya kord lagi sedap.. ahahaha.. aku buta bunyi.. btw, tq.. lepas ni boleh la post kat malayolga.. haha

Hazard Ali said...

(jangan weh.. buat malu anak bini ja.. haha)
Kesimpulannya, sama samalah kantoi jiwang.. huhuu...

YOUsoF said...

Aku pun salut kat mawaddah! konfem tersentuh kalau layan lagu diorang... tapi sayang la kan jalan diorang macam agak kurang 'lurus'...

ni pun aku baru tau ade lagu puji abuya tu...




Bila nak upload lagu lain ni? sila la cepat² buat ok!!! ;DD

penyisir rambut said...

sila la cari generasi harapan pulak..

Anonymous said...

Suka dia aje kata jalan kurang lurus.... Puji perempuan bukan muhrim xpe tapi puji ayah sendiri @ pemimpin xboleh? Sebelum nak ulas ape2 cukupkan ilmu dulu, supaya xjd org yg memperpanjangkan perkara yg dia sendiri xcukup jelas... Ampun maaf jk xsependapat.... Kata penyokong demokrasi so sy pun nak cakap gak.... Hahahahahahaha

Post a Comment

Kedah Blogger Community Entertainment Humor Blogs
tubelawak.blogspot - hiburan seisi keluarga video,gambar,cerita,youtube,tube,lawak,kelakar,lucu,jenaka,gelak,video lawak,video kelakar,video lucu,video jenaka,lucah,seksi,rempit,awek,gambar lawak,gambar lucah,gambar seksi,gambar,lucah,myspace,seksi,facebook,lucah,awek,rempit,video,awek,lucah,melayu,3gp,seksi,artis,aku,lisa surihani,fasha sandha,gay,melayu,tips,trick,tutorial,blog,malaysia

rakan-rakan busuk