Wednesday, October 27, 2010

cinta dunia galaksi bimasakti

dulu, ketika zaman persekolahan aku amat meminati seorang gadis ini.. aku tidak pernah jemu untuk memikat hatinya walaupun agak susah untuk berkomunikasi dengannya.. dia cantik.. dia ayu.. dia lawa.. dia cun, dia best, dia comel dan segala-gala mengenai dia aku anggap sempurna.. setelah berkali-kali timbul tenggelamnya purnama, aku berjaya memikat hatinya.. selama tujuh tahun aku dilimpahkan kasih sayangnya.. tapi chenta itu tidak kekal dan aku ditinggalkan oleh dia yang aku sayangi selama ini..


selain pernah menyayangi bekas kekasih hati aku itu, aku juga pernah menyayangi komputer riba (custom made) yang aku beli hasil dari titik peluh sendiri.. tapi kasih sayang ini juga tidak kekal.. komputer riba aku telah diculik oleh orang yang tidak bertanggung jawab.. aku ditinggalkan untuk kali kedua.. ya! aku psiko.. aku pernah menyayangi komputer riba aku.. adakah salah untuk menyayangi objek yang banyak berjasa kepadaku?

"mengapa semua ini terjadi? segalanya tidak kekal.. satu persatu pergi meninggalkan aku" bisik hati kecilku.. kini baru aku sedari.. cinta dunia takkan kemana.. memang segalanya akan kembali kepadaNya.. cinta yg agung itulah cinta yang kekal abadi.. kasih manusia sering bermusim, sayang manusia tiada abadi.. kasih Tuhan tiada bertepi, sayang Tuhan janjiNya pasti.. setiap yang datang pasti akan pergi.. terlampau disayangi boleh merosakkan diri..

kini, aku bukan lagi insan seperti dulu.. sekiranya selautan kasih sayang tiada abadi yang aku terima di dunia ini pun, aku akan pasti bersedia untuk ditinggalkan.. aku bersyukur.. aku bersyukur kerana aku masih boleh mengalami kasih sayang datang dan pergi.. itu beerti aku masih hidup dan masih 'ada hati'.. aku juga ada penaung negara yang menyayangi aku.. aku sudah bertekad! tekadku untuk menyayangi penaung ini selagi beliau masih hidup di dunia yang fana ini.. if tomorrow never comes..

video : if tomorrow never comes
Related Posts with Thumbnails


SUKA DENGAN ENTRY INI?

suka dengan entry ini? dengan menekan butang like, anda berjaya mengurangkan satu urat kedut di wajah anda..
   
terima kasih kerana mengurangkan kedut di wajah sendiri :) semoga anda berada dalam keadaan babyface sentiasa
89 Comments
Comments


89 comments:

Azrul Hisham said...

hampeh...video bik mama rupanya...booo bik mama..haha

Lizzie Yasmin said...

best monolog nie.. boleh lar msuk pilih kasih past nie.. hahahaha..
video.. hmmmmm...

Nur Azila Ismail said...

bgus awk nie :)
terima segala ketentuan tu ek :)

Wahidah said...

hahaha...senyum je bace entry ne..

tp part yg kalo ilang br yg kita syg tu sadis wei..sob sob sob..:P

crayon said...

azrul : janganla boo kesayangan aku :(

lizzie : aku nak masuk imam muda.. pilih kasih aku takut sebab aku pemalu

wahidah : tu namanya sayang kebendaan.. haha

Sca Ndx said...

ade kaitan dengan video ke :P

maisyara Pot! Pot! said...

erk... lemah betul nk layan video tu =.="

Romeli said...

aku nak share dekat page aku... biaq ang glamer skit..ekeke

fyoneex said...

err, post jiwang yg ala2 patriotik. menarek!
hurm, gadis cantik ayu cun comel best itu bukan tuk hang..xpe, aku ada!

crayon said...

mai : patriotik dan jiwang pada masa yang sama

mat rem : hang dok buat teghuk pa wei.. dahla aku tak larat dok kena maki ngan blogger lain ni.. hahahaha

fyoneex : haha.. mai bangsar dok ngan boipren, ada untuk aku konon! pui! hahahaha

fyoneex said...

haha. sorry aaa aku buta jalan sket.
hg la jual mahal dgn aku. huh! wiken ni i single, u nak detink tak?

zulkbo said...

salam..
perghh..jiwang tu..kesian
bunga bukan sekuntum dan
lappy baru banyak di Low Yatt..
huhu..

...cintajihad... said...

positive thinking :)
bguih2~

Dark Half said...

terkesima sebentar mendengar suara bik mama..kakaka

tubelawak jiwang tahap awan ke-9

LUMUT said...

aku selalu nampak blog kamu dimana-mana..
tapi aku tak klik..
tp arini aku dah berjaya baca beberapa entry...

bila aku baca entry kamu yang ini..
ada sesuatu yang aku rasakan...

tubelawak?

apa yang lawaknya entry ni?

entry kamu ni penuh dengan rasa di jiwa..
selami rasa apa itu kecewa...

ok aku dah merepek ni...

i found u such a nice person.

jangan tanya aku kenapa...
ini first time aku komen..berdebar juge.sebab kau femes dan hebat...

alah x heran.

LUMUT said...

crayon nnt aku dtg lagi ye buat kacau.

wanbirakbatu said...

puitis kata-katamu.. memandangkan Fida Aishah dah private blog dia hanya untuk reader saja so ko boleh ganti dia lepas ni krayong.. kahkahkah!!

cik 18 said...

haha...sengal je...patah tumbuh hilang berganti..

rainbowcloudy said...

hahah ayat jiwang ang ni bukan wat aku touching.. nk gelak ada la..

tubelawak tulis entry tgh2 mlm ea? bluessss

My MiRa said...

nape tak tau 2 3 hari ni tubelawak jadi puitis..heheehhe nak ganti fida aisyah ek...huhu...ape pown hidup tubelawak! i like your blog caiyok2...

alexa yussida said...

hahahahha setuju ngn encik wanbirakatu..

tang vdeo tu..haish -.-'

crayon said...

LUMUT : tima kasih banyak atas sokongan anda.. kalau ada masa, jom lepak minum kopi sama2..

wanbirak : hang orang gila.. aku takmau layan hang.. hahahahahahahahahaha... hang cinta birak

ranbowcloudy : namunku punya hati

Aisyah AR said...

Monolog!!! i loike!!! heheeee...suatu yang baru!!

nynarara said...

knpe anda menagis di blog sye.. ? huk2

Cik Miza said...

wah!! x ku sangka..

Ain Z said...

sebab tu mak kata, kecik2 jgn bercinta, bila dah bercinta macam ni lah jadinya. semua pun entah kat mana. samalah bercinta 7 tahun last2 putus. haishh.. takpe, saya percaya pada jodoh..

pape pun, where mom, say yes. good luck for your love. <3

$h@h_Izn@n said...

bleh jadi pengganti ahadiat akashah ni..keh3..

wanbirakbatu said...

krayong pas ni hang buleh buat satu blog khas tema cintan cintun pulak #tubecinta .. sapa2 setuju ngan aku sila pegi depan cermin then kembang kempiskan idong anda :)

K I E R A said...

Hidup kat dunia ni macam roda.

Kejap kat atas, kejap kat bawah.

So, keep going :D

nynarara said...

ouuuuuu! kerek yea. blasah japgi bgtw huh!
dah la xde tmpt nk chat alik. susuh mah. buat la satu coner utk chat (:
mcm nott punye ha...

Che Armster said...

ayat "dia cantik.. dia ayu.. dia lawa.. dia cun, dia best, dia comel" mengingatkan aku pada iklan sunquick

Insan Marhaen said...

menarik jugak video klip ni. sedap gak suara Ros tu ya...

ima said...

hye encik crayon! suka tajuk entry nie. heee~ :)

Miss Jay Ariana said...

bf aku lappy..syg kamO
plzz jgn masuk ICU agy...
compaq Cq40 lol

Awi said...

Org tgh mood jiwang je yang slalu wat entri mcm ni. Hihi

mye said...

cnta manusia ni mmg ssh dicri..huhu
xyah cri2 de biarlh masa yg menentukan..hehehe

efa said...

huhu..tetiba sedih bca entry ni ha...huahua...pa2 pn...sabar berbayak yea...tp sya rsa awk tbah...oyeye..tabahkan hati anda dengan segala ketentuannya yang Maha Esa insyaallah Amin

eykin said...

mendayyyu ;)_))

Rina Hamid said...

de jiwang ander..huhuhu

lumut said...

hoi crayon!!!!!!!!!!

aku tak tujukan kat kau tahuuuu...
aku tujukan kat semua komen2 yang aku baca kat entry kau....
kan aku cakap aku baca 300 lebih komen tuh....

jgn slh paham..
entry ni bukan tuju kat kau.....
jgn nak perasan boleh?

alah busuk hati tuh bukan kata kat kau...aku kata pada dasar melayui itu sendiri....

p/s: kau tahu tak entry kau tuh menarik minat aku baca sebab aku suke tgk telatah org yang komen.....

1 day jom minum kopi kau dtg auckland lah!!ok?

lumut said...

1 more mane ade aku ckp kau kecam fida?????
aku tujukan entry ni utk komen2 mat blog hang..bape ramai yang jadik anon n ckp bla bla bla...pungpangpungapang....

aku tak cakap kau kecam fida,
dan kau nak cakap aku kecam kau??
cubit nak?

lumut said...

and yup,
aku juga peminat fida..
x pernah komen entry dia.
aku baca senyap2..
dan kau pon aku baca senyap2..
but then tetiba terkomen smalam..

uwwwa

crayon said...

hahahaha.. ok ok lumut.. rilek rilek.. aku salah paham kot.. aku ingatkan hang nak jawapan dari aku kenapa aku tulis camtu :P sebab aku tgh membuak-buak untuk menjawab apa orang nak hantam aku ni.. penuh bersemangat! hahahahaha..

lumut said...

oh 1 more,
lain kali tulis lagi entry yang macam ni.
aku suka entry jiwa-jiwa dari kau.

aku suka luahan perasaan dan tulisan dari hati...dan bila aku baca balik entry kau yang ini..rasa nak menangis pon ada...


ok crayon nnt aku dtg lagi buat kacau yer.
take care.

lumut said...
This comment has been removed by the author.
lumut said...

tak payah jawab crayon..
sbb kau tulis entry kau pon berdasarkan apa yang kau lihat..dan kau inginkan kebenaran.itu biasa.
dan entry kau yang tuh pon tak ada bahasa kasar kepada fida...

dan sori kalau aku mengganggu kau.
aku jarang tegur orang-orang femes dan ada nama didunia blogging...aku dengan dunia aku..hakhak

1 more,
crayon aku rasa kau kene buat blog lain untuk penulisan jiwa-jiwa kau...hehe

mungkin lepas ni aku akan jadi silent reader je kat blgo hang..sebab aku segan..=p

oh agi satu..please buat pop-out window utk ruangan komen ni..sng sikit.boleh ker?tetibe lak aku nak demand.

enydiamond said...

dinda dah dengaq lagu rosmah tu.. sweet kan? :D

da[Y]un said...

boleh buat novel la ko ni...

Kie-yu said...

sejak 2 menjak ni tubelawak dah mcm nk tukar ke tube jiwanglah
ahaks!

crayon said...

eny : sweet la sangat bik mama tu.. hahahah

dayun : aku nak tulis buku teks untuk silibus budak-budak sekolah.. :( tapi tak tercapai

kie-yu : elellele.. suka la tu.. suka la tu.. auwww... ahahahahaha... skali skala takpa.. kalau selalu sangat jiwang.. ada masalah mental maybe.. kan?

diNa de SoLa said...

ouh.ouh.ouh jiwangnya...nice! ^^

Yuni Aisyah said...

bunga bukan sekuntum....cari la yg lain..hikhik..
tp kalo laptop p je kat loyat tu belambak..pilih je mane bkenan yg penting wang ada..hahaha

AngahSayang2314 said...

sometime kita kena tolong menolong gak kan???

angah singgah sini 4llow uu.. jom tukar2 link

ELYANA YAZMIN =) said...

wah2.. crayon..suke pulak aku bace ayat2 entri ni..hahahaha..tibe2 nak senyum.

Lisa surihani tak dpt lagi, so takkan hilang lagi la..keh3x.

yangbaik said...

singgah jer... baca2
malas nak layan video... ;-)

NuR 'aQiLaH said...

tacing doe.
gua hampir mengalirkan airmata
di belog tubelawak.
wakakap.

p/s: argghh. laki mmg minat pompuan sbb cantek,ayu,lawa je kankan.
gua ter emo tiba tiba.

Lelord said...

ekekekkekeeke terpaksa lak layan videoklip...
kat fb dh bersepah xmo tgk kat sini gak aku dengor. ishhh mlm tadi tgk plak pengakuan berani pasal RM eiii serammm

n|n| said...

nice entry !

♥♥LiSsA♥♥! said...

tersentuh hati :)

rainbowcloudy said...

dak jiwang hahah...

hai~~

nk cubit2 je SB tu..isk geram tol

japrax said...

nice article.. :)

shima said...

kesian bf lisasurihani nie.bertabah lah ye.lisasurihani kan ade.:)

eiffel said...

salam...hi crayon..1st drop komen kt sini...


walau sdlm mne kita rasa syg..kte kne juga beljar utk terima sebuah kehilangan...barulah kita tak terasa sakitnyer erti kehilangan itu..

video??aku xley bukak sbb kt opiz kne blok T.T

eiffel said...

owh ya..aku stuju ngan lumut...apa kata ko tukar komen box ni jd pop-up..lecehla nk loading lar bla..bla..bla.......

cik helena said...

aku pun selalu keen tinggal ape..ekeke

hana nabihah said...

perh!! entry baru lu semenjak dua menjak..dah kelain la..hahah..cheer up ur self babe :)

miss hav0c said...

eceh bermadah segala dikau ini..hehhe

Faizal n Fashitah said...

Hampeh.. aku ingatkan video Ronan ke.. rupe2 video Rosmah akakakaka...

ibuintan said...

kan skarang dah jadi kekasih lisa surihani, knapa nak sedih lagi.... naseeb ko la

safiyyahosman said...

haha..tp hg kan dah jdi bf lisa..ok la tue berbaloi break..kakakakaaka...

syaza kelyza said...

hahaha , kesian awak yek :D

AiSyAh HuMaIrAh said...

emo kejap bila baca entri ni, setuju sangat dengan kamu.. Sayang dan cintakan manusia, akhirnya akan ditinggalkan jua, Sayang dan Cintakan Allah s.w.t. tiada bertepi.. Huuu..

eisen said...

popularnye page ni.isk2

eiela said...

takde apa yang kekal pun kat dunia nih, DIA jugak yang kekal.

♥-- emieysandra --♥ said...

best monolog tu :)

tia said...

tumpang tanya..
ni tubelawak ke?
niiii tubelawak??
niiiiiii?

apesal tak lawak? grr!

crayon said...

tubelawak menjelma jadi tubejiwang sat ahahahaha

RaafikJahat said...

Cam haram la lu ni crayon.Hahaha.

FarhanaDr said...

macamm orang kate, kalau cinta macam mana pun, kene simpan hati tu sikit untuk diri sendiri.. hehe..

kalau tak simpan, hati ayam pon sodap.. kikiki..

[^^Daus^^] said...

fuyooo! feeling ar baca entri tubalawak ni.. tpi part video per..

miszlullaby said...
This comment has been removed by the author.
crayon said...

daus : video tu potong stim kan? kah kah kah.. memang saja nak bagi potong stim pun.. :P

miszlullaby : if tomorrow never comes for bik mama la.. jangan for miszlullaby pulak.. nanti tubelawak nangis :(

Emora Valeria said...

dua tiga hari ni tak sah kalau tak masuk belog ni.
terbaik bro.next time entri jiwang2 camni lagi.seronok lak aku bace. =p

Nana Eddy said...

oh sweetnye video tu.. Xp

B E A R said...

datang sini ingat betul lah bf lisa..

but touching gak bce entry tuh

tang vidoe memamng xley blah...

hehehe

zara aluwi said...

Ramainya komentator kamu. Ramai peminat ya...

Jangan sesekali memberi cinta itu seratus peratus kepada seseorang yg kita kasihi. Tinggalkan beberapa percent untuk diri sendiri kerana percent yang kecil itulah bakal mengubati hati nan terluka itu.

AiTotYati said...

cinta itu buta


kalau kamu buta huruf.


kesian, eh sekian (^_^)

Mohd Shukri Fadzillah said...

mak aih... ramai giler follow up... terbaik

Naughty Boy said...

Biasalah, lumrah manusia bila dah jemu mulalah wat perangai tak guna tu.....

Post a Comment

Kedah Blogger Community Entertainment Humor Blogs
tubelawak.blogspot - hiburan seisi keluarga video,gambar,cerita,youtube,tube,lawak,kelakar,lucu,jenaka,gelak,video lawak,video kelakar,video lucu,video jenaka,lucah,seksi,rempit,awek,gambar lawak,gambar lucah,gambar seksi,gambar,lucah,myspace,seksi,facebook,lucah,awek,rempit,video,awek,lucah,melayu,3gp,seksi,artis,aku,lisa surihani,fasha sandha,gay,melayu,tips,trick,tutorial,blog,malaysia

rakan-rakan busuk