Wednesday, October 27, 2010

cinta dunia galaksi bimasakti

cinta dunia galaksi bimasakti

dulu, ketika zaman persekolahan aku amat meminati seorang gadis ini.. aku tidak pernah jemu untuk memikat hatinya walaupun agak susah untuk berkomunikasi dengannya.. dia cantik.. dia ayu.. dia lawa.. dia cun, dia best, dia comel dan segala-gala mengenai dia aku anggap sempurna.. setelah berkali-kali timbul tenggelamnya purnama, aku berjaya memikat hatinya.. selama tujuh tahun aku dilimpahkan kasih sayangnya.. tapi chenta itu tidak kekal dan aku ditinggalkan oleh dia yang aku sayangi selama ini..


selain pernah menyayangi bekas kekasih hati aku itu, aku juga pernah menyayangi komputer riba (custom made) yang aku beli hasil dari titik peluh sendiri.. tapi kasih sayang ini juga tidak kekal.. komputer riba aku telah diculik oleh orang yang tidak bertanggung jawab.. aku ditinggalkan untuk kali kedua.. ya! aku psiko.. aku pernah menyayangi komputer riba aku.. adakah salah untuk menyayangi objek yang banyak berjasa kepadaku?

"mengapa semua ini terjadi? segalanya tidak kekal.. satu persatu pergi meninggalkan aku" bisik hati kecilku.. kini baru aku sedari.. cinta dunia takkan kemana.. memang segalanya akan kembali kepadaNya.. cinta yg agung itulah cinta yang kekal abadi.. kasih manusia sering bermusim, sayang manusia tiada abadi.. kasih Tuhan tiada bertepi, sayang Tuhan janjiNya pasti.. setiap yang datang pasti akan pergi.. terlampau disayangi boleh merosakkan diri..

kini, aku bukan lagi insan seperti dulu.. sekiranya selautan kasih sayang tiada abadi yang aku terima di dunia ini pun, aku akan pasti bersedia untuk ditinggalkan.. aku bersyukur.. aku bersyukur kerana aku masih boleh mengalami kasih sayang datang dan pergi.. itu beerti aku masih hidup dan masih 'ada hati'.. aku juga ada penaung negara yang menyayangi aku.. aku sudah bertekad! tekadku untuk menyayangi penaung ini selagi beliau masih hidup di dunia yang fana ini.. if tomorrow never comes..

video : if tomorrow never comes
Related Posts with Thumbnails
Share This

89 comments:

  1. hampeh...video bik mama rupanya...booo bik mama..haha

    ReplyDelete
  2. best monolog nie.. boleh lar msuk pilih kasih past nie.. hahahaha..
    video.. hmmmmm...

    ReplyDelete
  3. bgus awk nie :)
    terima segala ketentuan tu ek :)

    ReplyDelete
  4. hahaha...senyum je bace entry ne..

    tp part yg kalo ilang br yg kita syg tu sadis wei..sob sob sob..:P

    ReplyDelete
  5. azrul : janganla boo kesayangan aku :(

    lizzie : aku nak masuk imam muda.. pilih kasih aku takut sebab aku pemalu

    wahidah : tu namanya sayang kebendaan.. haha

    ReplyDelete
  6. erk... lemah betul nk layan video tu =.="

    ReplyDelete
  7. aku nak share dekat page aku... biaq ang glamer skit..ekeke

    ReplyDelete
  8. err, post jiwang yg ala2 patriotik. menarek!
    hurm, gadis cantik ayu cun comel best itu bukan tuk hang..xpe, aku ada!

    ReplyDelete
  9. mai : patriotik dan jiwang pada masa yang sama

    mat rem : hang dok buat teghuk pa wei.. dahla aku tak larat dok kena maki ngan blogger lain ni.. hahahaha

    fyoneex : haha.. mai bangsar dok ngan boipren, ada untuk aku konon! pui! hahahaha

    ReplyDelete
  10. haha. sorry aaa aku buta jalan sket.
    hg la jual mahal dgn aku. huh! wiken ni i single, u nak detink tak?

    ReplyDelete
  11. salam..
    perghh..jiwang tu..kesian
    bunga bukan sekuntum dan
    lappy baru banyak di Low Yatt..
    huhu..

    ReplyDelete
  12. terkesima sebentar mendengar suara bik mama..kakaka

    tubelawak jiwang tahap awan ke-9

    ReplyDelete
  13. aku selalu nampak blog kamu dimana-mana..
    tapi aku tak klik..
    tp arini aku dah berjaya baca beberapa entry...

    bila aku baca entry kamu yang ini..
    ada sesuatu yang aku rasakan...

    tubelawak?

    apa yang lawaknya entry ni?

    entry kamu ni penuh dengan rasa di jiwa..
    selami rasa apa itu kecewa...

    ok aku dah merepek ni...

    i found u such a nice person.

    jangan tanya aku kenapa...
    ini first time aku komen..berdebar juge.sebab kau femes dan hebat...

    alah x heran.

    ReplyDelete
  14. crayon nnt aku dtg lagi ye buat kacau.

    ReplyDelete
  15. puitis kata-katamu.. memandangkan Fida Aishah dah private blog dia hanya untuk reader saja so ko boleh ganti dia lepas ni krayong.. kahkahkah!!

    ReplyDelete
  16. haha...sengal je...patah tumbuh hilang berganti..

    ReplyDelete
  17. hahah ayat jiwang ang ni bukan wat aku touching.. nk gelak ada la..

    tubelawak tulis entry tgh2 mlm ea? bluessss

    ReplyDelete
  18. nape tak tau 2 3 hari ni tubelawak jadi puitis..heheehhe nak ganti fida aisyah ek...huhu...ape pown hidup tubelawak! i like your blog caiyok2...

    ReplyDelete
  19. hahahahha setuju ngn encik wanbirakatu..

    tang vdeo tu..haish -.-'

    ReplyDelete
  20. LUMUT : tima kasih banyak atas sokongan anda.. kalau ada masa, jom lepak minum kopi sama2..

    wanbirak : hang orang gila.. aku takmau layan hang.. hahahahahahahahahaha... hang cinta birak

    ranbowcloudy : namunku punya hati

    ReplyDelete
  21. Monolog!!! i loike!!! heheeee...suatu yang baru!!

    ReplyDelete
  22. knpe anda menagis di blog sye.. ? huk2

    ReplyDelete
  23. sebab tu mak kata, kecik2 jgn bercinta, bila dah bercinta macam ni lah jadinya. semua pun entah kat mana. samalah bercinta 7 tahun last2 putus. haishh.. takpe, saya percaya pada jodoh..

    pape pun, where mom, say yes. good luck for your love. <3

    ReplyDelete
  24. bleh jadi pengganti ahadiat akashah ni..keh3..

    ReplyDelete
  25. krayong pas ni hang buleh buat satu blog khas tema cintan cintun pulak #tubecinta .. sapa2 setuju ngan aku sila pegi depan cermin then kembang kempiskan idong anda :)

    ReplyDelete
  26. Hidup kat dunia ni macam roda.

    Kejap kat atas, kejap kat bawah.

    So, keep going :D

    ReplyDelete
  27. ouuuuuu! kerek yea. blasah japgi bgtw huh!
    dah la xde tmpt nk chat alik. susuh mah. buat la satu coner utk chat (:
    mcm nott punye ha...

    ReplyDelete
  28. ayat "dia cantik.. dia ayu.. dia lawa.. dia cun, dia best, dia comel" mengingatkan aku pada iklan sunquick

    ReplyDelete
  29. menarik jugak video klip ni. sedap gak suara Ros tu ya...

    ReplyDelete
  30. hye encik crayon! suka tajuk entry nie. heee~ :)

    ReplyDelete
  31. bf aku lappy..syg kamO
    plzz jgn masuk ICU agy...
    compaq Cq40 lol

    ReplyDelete
  32. Org tgh mood jiwang je yang slalu wat entri mcm ni. Hihi

    ReplyDelete
  33. cnta manusia ni mmg ssh dicri..huhu
    xyah cri2 de biarlh masa yg menentukan..hehehe

    ReplyDelete
  34. huhu..tetiba sedih bca entry ni ha...huahua...pa2 pn...sabar berbayak yea...tp sya rsa awk tbah...oyeye..tabahkan hati anda dengan segala ketentuannya yang Maha Esa insyaallah Amin

    ReplyDelete
  35. hoi crayon!!!!!!!!!!

    aku tak tujukan kat kau tahuuuu...
    aku tujukan kat semua komen2 yang aku baca kat entry kau....
    kan aku cakap aku baca 300 lebih komen tuh....

    jgn slh paham..
    entry ni bukan tuju kat kau.....
    jgn nak perasan boleh?

    alah busuk hati tuh bukan kata kat kau...aku kata pada dasar melayui itu sendiri....

    p/s: kau tahu tak entry kau tuh menarik minat aku baca sebab aku suke tgk telatah org yang komen.....

    1 day jom minum kopi kau dtg auckland lah!!ok?

    ReplyDelete
  36. 1 more mane ade aku ckp kau kecam fida?????
    aku tujukan entry ni utk komen2 mat blog hang..bape ramai yang jadik anon n ckp bla bla bla...pungpangpungapang....

    aku tak cakap kau kecam fida,
    dan kau nak cakap aku kecam kau??
    cubit nak?

    ReplyDelete
  37. and yup,
    aku juga peminat fida..
    x pernah komen entry dia.
    aku baca senyap2..
    dan kau pon aku baca senyap2..
    but then tetiba terkomen smalam..

    uwwwa

    ReplyDelete
  38. hahahaha.. ok ok lumut.. rilek rilek.. aku salah paham kot.. aku ingatkan hang nak jawapan dari aku kenapa aku tulis camtu :P sebab aku tgh membuak-buak untuk menjawab apa orang nak hantam aku ni.. penuh bersemangat! hahahahaha..

    ReplyDelete
  39. oh 1 more,
    lain kali tulis lagi entry yang macam ni.
    aku suka entry jiwa-jiwa dari kau.

    aku suka luahan perasaan dan tulisan dari hati...dan bila aku baca balik entry kau yang ini..rasa nak menangis pon ada...


    ok crayon nnt aku dtg lagi buat kacau yer.
    take care.

    ReplyDelete
  40. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  41. tak payah jawab crayon..
    sbb kau tulis entry kau pon berdasarkan apa yang kau lihat..dan kau inginkan kebenaran.itu biasa.
    dan entry kau yang tuh pon tak ada bahasa kasar kepada fida...

    dan sori kalau aku mengganggu kau.
    aku jarang tegur orang-orang femes dan ada nama didunia blogging...aku dengan dunia aku..hakhak

    1 more,
    crayon aku rasa kau kene buat blog lain untuk penulisan jiwa-jiwa kau...hehe

    mungkin lepas ni aku akan jadi silent reader je kat blgo hang..sebab aku segan..=p

    oh agi satu..please buat pop-out window utk ruangan komen ni..sng sikit.boleh ker?tetibe lak aku nak demand.

    ReplyDelete
  42. dinda dah dengaq lagu rosmah tu.. sweet kan? :D

    ReplyDelete
  43. sejak 2 menjak ni tubelawak dah mcm nk tukar ke tube jiwanglah
    ahaks!

    ReplyDelete
  44. eny : sweet la sangat bik mama tu.. hahahah

    dayun : aku nak tulis buku teks untuk silibus budak-budak sekolah.. :( tapi tak tercapai

    kie-yu : elellele.. suka la tu.. suka la tu.. auwww... ahahahahaha... skali skala takpa.. kalau selalu sangat jiwang.. ada masalah mental maybe.. kan?

    ReplyDelete
  45. bunga bukan sekuntum....cari la yg lain..hikhik..
    tp kalo laptop p je kat loyat tu belambak..pilih je mane bkenan yg penting wang ada..hahaha

    ReplyDelete
  46. sometime kita kena tolong menolong gak kan???

    angah singgah sini 4llow uu.. jom tukar2 link

    ReplyDelete
  47. wah2.. crayon..suke pulak aku bace ayat2 entri ni..hahahaha..tibe2 nak senyum.

    Lisa surihani tak dpt lagi, so takkan hilang lagi la..keh3x.

    ReplyDelete
  48. singgah jer... baca2
    malas nak layan video... ;-)

    ReplyDelete
  49. tacing doe.
    gua hampir mengalirkan airmata
    di belog tubelawak.
    wakakap.

    p/s: argghh. laki mmg minat pompuan sbb cantek,ayu,lawa je kankan.
    gua ter emo tiba tiba.

    ReplyDelete
  50. ekekekkekeeke terpaksa lak layan videoklip...
    kat fb dh bersepah xmo tgk kat sini gak aku dengor. ishhh mlm tadi tgk plak pengakuan berani pasal RM eiii serammm

    ReplyDelete
  51. dak jiwang hahah...

    hai~~

    nk cubit2 je SB tu..isk geram tol

    ReplyDelete
  52. kesian bf lisasurihani nie.bertabah lah ye.lisasurihani kan ade.:)

    ReplyDelete
  53. salam...hi crayon..1st drop komen kt sini...


    walau sdlm mne kita rasa syg..kte kne juga beljar utk terima sebuah kehilangan...barulah kita tak terasa sakitnyer erti kehilangan itu..

    video??aku xley bukak sbb kt opiz kne blok T.T

    ReplyDelete
  54. owh ya..aku stuju ngan lumut...apa kata ko tukar komen box ni jd pop-up..lecehla nk loading lar bla..bla..bla.......

    ReplyDelete
  55. aku pun selalu keen tinggal ape..ekeke

    ReplyDelete
  56. perh!! entry baru lu semenjak dua menjak..dah kelain la..hahah..cheer up ur self babe :)

    ReplyDelete
  57. Hampeh.. aku ingatkan video Ronan ke.. rupe2 video Rosmah akakakaka...

    ReplyDelete
  58. kan skarang dah jadi kekasih lisa surihani, knapa nak sedih lagi.... naseeb ko la

    ReplyDelete
  59. haha..tp hg kan dah jdi bf lisa..ok la tue berbaloi break..kakakakaaka...

    ReplyDelete
  60. emo kejap bila baca entri ni, setuju sangat dengan kamu.. Sayang dan cintakan manusia, akhirnya akan ditinggalkan jua, Sayang dan Cintakan Allah s.w.t. tiada bertepi.. Huuu..

    ReplyDelete
  61. takde apa yang kekal pun kat dunia nih, DIA jugak yang kekal.

    ReplyDelete
  62. tumpang tanya..
    ni tubelawak ke?
    niiii tubelawak??
    niiiiiii?

    apesal tak lawak? grr!

    ReplyDelete
  63. tubelawak menjelma jadi tubejiwang sat ahahahaha

    ReplyDelete
  64. macamm orang kate, kalau cinta macam mana pun, kene simpan hati tu sikit untuk diri sendiri.. hehe..

    kalau tak simpan, hati ayam pon sodap.. kikiki..

    ReplyDelete
  65. fuyooo! feeling ar baca entri tubalawak ni.. tpi part video per..

    ReplyDelete
  66. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  67. daus : video tu potong stim kan? kah kah kah.. memang saja nak bagi potong stim pun.. :P

    miszlullaby : if tomorrow never comes for bik mama la.. jangan for miszlullaby pulak.. nanti tubelawak nangis :(

    ReplyDelete
  68. dua tiga hari ni tak sah kalau tak masuk belog ni.
    terbaik bro.next time entri jiwang2 camni lagi.seronok lak aku bace. =p

    ReplyDelete
  69. datang sini ingat betul lah bf lisa..

    but touching gak bce entry tuh

    tang vidoe memamng xley blah...

    hehehe

    ReplyDelete
  70. Ramainya komentator kamu. Ramai peminat ya...

    Jangan sesekali memberi cinta itu seratus peratus kepada seseorang yg kita kasihi. Tinggalkan beberapa percent untuk diri sendiri kerana percent yang kecil itulah bakal mengubati hati nan terluka itu.

    ReplyDelete
  71. cinta itu buta


    kalau kamu buta huruf.


    kesian, eh sekian (^_^)

    ReplyDelete
  72. mak aih... ramai giler follow up... terbaik

    ReplyDelete
  73. Biasalah, lumrah manusia bila dah jemu mulalah wat perangai tak guna tu.....

    ReplyDelete

Designed By Blogger Templates