Saturday, August 14, 2010

lafaz niat puasa dan doa berbuka

lafaz niat puasa dan doa berbuka

tiba-tiba aku teringat kembali scene dalam video upin dan ipin dimana opah mengajar upin dan ipin lafaz niat puasa dan doa berbuka.. jadi aku dengan muka tak malunya, telah cut video tu dan share kat sini.. jutaan terima kasih aku nak ucapkan kepada penerbit, producer dan crew-crew upin & ipin.. semoga video aku tak di-remove kerana masalah copyright.. ahaha..


untuk pengetahuan korang semua, keyword "niat puasa" adalah keyword yang mendapat hits tertinggi di malaysia minggu ini berdasarkan statistik google sendiri.. kerana itulah aku rasa ada baiknya sekiranya aku berkongsi niat puasa dan doa berbuka disini agar mereka masih belum mengetahui atau yang terlupa bacaan-bacaan ini, mampu mengingati semula..

niat puasa :



nawaitu souma godhin ‘an adaa i fardhi syahri ramadhaana 
haadzihis sanati lillahi ta’aalaa


doa berbuka :

allahumma laka somtu wa bika aamantu wa ‘alaa rizqika 
afthartu birahmatika ya arhamarrohimin

Related Posts with Thumbnails
Share This

16 comments:

  1. selamat berpuase..niat ea..jgn x niat lak..hehhe

    ReplyDelete
  2. pasal upin ipin ni laah anak aku umo 3tahun tu boleh niat puasa..pandai tarik perhatian budak2 kan..harap2 dpt banyakkan lagilah kartun2 yg mcm tu..

    ReplyDelete
  3. aku nak ajor anak pakai video nie lah...

    ReplyDelete
  4. gud entry :D
    keep it up
    dpt pahala extra ni~

    ReplyDelete
  5. Teknik terbaik untuk berbudak hafal niat puasa

    ReplyDelete
  6. singgah malam mingggu disini
    maaf lama tak singgah dan bw kwmari..
    Salam ramadha dari mimi buat tubelawak,moga ceria dan bersemangat....

    ReplyDelete
  7. Salam singgah..

    Salam Ramadhan ..

    p/s - I love Upin Ipin!!

    ReplyDelete
  8. niat poce utk esok. [tadah tgn]

    upin ipin ni la punca anak2 sedara rainbow melekat lm dpn lppy rainbow tgk geng.
    ciap apal diolag agi.. adeh

    ReplyDelete
  9. selamat berpuasa.. ziarah menziarah.. check our store soon.

    ReplyDelete

Designed By Blogger Templates