Thursday, August 12, 2010

permataku by mirwana : lagu untuk mak aku

permataku by mirwana : lagu untuk mak aku

baru-baru ni ada sorang kawan aku, juga seorang anak yatim piatu sejak kecik suruh aku nyanyi lagu bertajuk permataku dari kumpulan nasyid mirwana.. aku tak pernah dengar pun lagu ni.. tapi bila aku dengar, baru aku tau kenapa kawan aku ni sukakan lagu ni.. mungkin juga dalam hati dia, dia nak sampaikan pesanan-pesanan ni kepada arwah ibu dan bapak dia..


jadi kepada aku yang masih ada ibu (bapak aku dah arwah lama dah), aku nak dedicate-kan lagu ni untuk mak aku.. sempena bulan posa dan juga sempena mak aku nak menunaikan haji bulan depan, insyaallah.. aku bersyukur aku masih berkesempatan dan lebih bernasib baik dari kawan aku yang sorang ni.. apa-apa pun kepada kawanku yang disayangi, jgn risau.. aku janji aku akan jadi teman yang setia.. ngehehehe.. pendek kata kepada semua kawan aku lah.. insyaallah aku teman sampai ke liang lahad..

video : lagu untuk mak aku by tubelawak

chord untuk lagu ni aku cari sendiri.. tak tau la betol ka tak.. cari kat internet tak jumpa pun.. kalau salah tolong betulkan.. aku agak lemah menghafal bunyi.. nah amik!

G Em
Sunyi...selubungi malam...
Am D
Mengusik minda yang terlontar jauh...
G Em
Masih hangat terasa ...
Am D
Tangan yang membelai yang mengusik manja...
C G
Daku damba kasihmu...
C G
Biar jadi pedoman...
C D
Buat penyuluh jalan kugapai impian...


C D G
Angin...kau nyanyikan lagu...
Em Am D G
Untuk permataku...tenang selalu...
C D G
Bayu...sampaikan berita...
Em Am D G
Daku kini ceria...aman dan bahgia...
C Cm G
Selimutkan rinduku bersama malammu...
Related Posts with Thumbnails
Share This

22 comments:

  1. ..................

    dah la duk jauh ni.. ingat umah lak..

    lap sikit air liur basi...

    ReplyDelete
  2. jgn sedh2...
    waaah padahal dah meleleh air mata ni..nak balik ooo

    ReplyDelete
  3. bro..sediey aku pg2 nih...ko bg org insaf jap le...

    ReplyDelete
  4. wow..nis tak penh dgr lagu ni
    so
    nis nak dgr ni
    :)

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. dah lama lagu nie kat playlist tp jarang dengar..... huhuhu sedap jga sora ang nooo..... :D

    ReplyDelete
  7. ahaha.. 1st time ustat komen kat blog aku.. tq ustat.. kawan hang sorang ni bleh masok AF kot? ahahahaha..

    ReplyDelete
  8. hi add me to your link list. Joy Http;//www.elightup.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. welcome ! btw, why don't u create a chat box? XD~hard to chat with u xD~

    ReplyDelete
  10. hensem lorh pakcik tu zaman muda...

    ReplyDelete
  11. pakcik tu la arwah bapak aku.. :D

    ReplyDelete
  12. You and your father serupa! :) Bawa juga gene kehenseman arwah bapa mu tu :D

    ReplyDelete
  13. cam kenai je ngan mak & arwah ayah ang...dulu2 besa jumpa kat KN kot...adakah betoi?

    ReplyDelete
  14. memang orang KN pun.. ahaha.. ni sapa ni? awat pakai nama anonymous ja..

    ReplyDelete

Designed By Blogger Templates