Thursday, August 12, 2010

permataku by mirwana : lagu untuk mak aku

baru-baru ni ada sorang kawan aku, juga seorang anak yatim piatu sejak kecik suruh aku nyanyi lagu bertajuk permataku dari kumpulan nasyid mirwana.. aku tak pernah dengar pun lagu ni.. tapi bila aku dengar, baru aku tau kenapa kawan aku ni sukakan lagu ni.. mungkin juga dalam hati dia, dia nak sampaikan pesanan-pesanan ni kepada arwah ibu dan bapak dia..


jadi kepada aku yang masih ada ibu (bapak aku dah arwah lama dah), aku nak dedicate-kan lagu ni untuk mak aku.. sempena bulan posa dan juga sempena mak aku nak menunaikan haji bulan depan, insyaallah.. aku bersyukur aku masih berkesempatan dan lebih bernasib baik dari kawan aku yang sorang ni.. apa-apa pun kepada kawanku yang disayangi, jgn risau.. aku janji aku akan jadi teman yang setia.. ngehehehe.. pendek kata kepada semua kawan aku lah.. insyaallah aku teman sampai ke liang lahad..

video : lagu untuk mak aku by tubelawak

chord untuk lagu ni aku cari sendiri.. tak tau la betol ka tak.. cari kat internet tak jumpa pun.. kalau salah tolong betulkan.. aku agak lemah menghafal bunyi.. nah amik!

G Em
Sunyi...selubungi malam...
Am D
Mengusik minda yang terlontar jauh...
G Em
Masih hangat terasa ...
Am D
Tangan yang membelai yang mengusik manja...
C G
Daku damba kasihmu...
C G
Biar jadi pedoman...
C D
Buat penyuluh jalan kugapai impian...


C D G
Angin...kau nyanyikan lagu...
Em Am D G
Untuk permataku...tenang selalu...
C D G
Bayu...sampaikan berita...
Em Am D G
Daku kini ceria...aman dan bahgia...
C Cm G
Selimutkan rinduku bersama malammu...
Related Posts with Thumbnails


SUKA DENGAN ENTRY INI?

suka dengan entry ini? dengan menekan butang like, anda berjaya mengurangkan satu urat kedut di wajah anda..
   
terima kasih kerana mengurangkan kedut di wajah sendiri :) semoga anda berada dalam keadaan babyface sentiasa
22 Comments
Comments


22 comments:

~hAKim ZaiLAn~ said...

aku da lame tau lagu ni..
best2..

Rainbow said...

..................

dah la duk jauh ni.. ingat umah lak..

lap sikit air liur basi...

Ann said...

ak pon xtau lagu ni....

maisyara Pot! Pot! said...

aku tk tau lagu ni... baru tau.

FaMouS said...

jgn sedh2...
waaah padahal dah meleleh air mata ni..nak balik ooo

mytrajet74 said...

bro..sediey aku pg2 nih...ko bg org insaf jap le...

aNiSa hANg tUaH said...

wow..nis tak penh dgr lagu ni
so
nis nak dgr ni
:)

AhmadMuhd said...
This comment has been removed by the author.
AhmadMuhd said...

dah lama lagu nie kat playlist tp jarang dengar..... huhuhu sedap jga sora ang nooo..... :D

crayon said...

ahaha.. 1st time ustat komen kat blog aku.. tq ustat.. kawan hang sorang ni bleh masok AF kot? ahahahaha..

Joy said...

hi add me to your link list. Joy Http;//www.elightup.blogspot.com

zonliriklagu said...

good video bro

c0co said...

welcome ! btw, why don't u create a chat box? XD~hard to chat with u xD~

My MiRa said...

hensem lorh pakcik tu zaman muda...

crayon said...

pakcik tu la arwah bapak aku.. :D

@xiM said...

aku pun suka lagu ni!

Khairunnisa' said...

You and your father serupa! :) Bawa juga gene kehenseman arwah bapa mu tu :D

mamaafzal said...

miss my mom already! huwaa!

Nur Mudrikah said...

cam festym dengar..

Anonymous said...

cam kenai je ngan mak & arwah ayah ang...dulu2 besa jumpa kat KN kot...adakah betoi?

crayon said...

memang orang KN pun.. ahaha.. ni sapa ni? awat pakai nama anonymous ja..

mushola almutaqin said...

lagunya kok gitu...?

Post a Comment

Kedah Blogger Community Entertainment Humor Blogs
tubelawak.blogspot - hiburan seisi keluarga video,gambar,cerita,youtube,tube,lawak,kelakar,lucu,jenaka,gelak,video lawak,video kelakar,video lucu,video jenaka,lucah,seksi,rempit,awek,gambar lawak,gambar lucah,gambar seksi,gambar,lucah,myspace,seksi,facebook,lucah,awek,rempit,video,awek,lucah,melayu,3gp,seksi,artis,aku,lisa surihani,fasha sandha,gay,melayu,tips,trick,tutorial,blog,malaysia

rakan-rakan busuk