Friday, October 22, 2010

dua kejadian dalam satu masa dan lensa yang berbeza

dua kejadian dalam satu masa dan lensa yang berbeza

aku rasa mungkin ada yang pernah tengok video ni dan ada yang tak pernah tengok lagi.. aku tergerak hati untuk menulis kerana aku dapat rasakan sesuatu yang menarik untuk direnungkan dalam video ini.. ehehehe.. dua kejadian menarik berlaku dalam satu masa.. ianya telah dirakamkan oleh lensa yang berbeza dan kedua-dua rakaman ini telah diupload di youtube oleh user yang juga berbeza.. aku cuma merapatkan lagi hubungan diantara kedua-dua video ini.. sekarang mari kita enjoy hubungkait diantara kedua-dua video ini..


video pertama ialah video dimana seorang lelaki yang 'super gentleman' mambantu dua orang wanita menyeberangi jalan yang dipenuhi air banjir.. perkara seperti ini sangat susah berlaku dimalaysia.. kebiasaannya, pemandu kita tidak ambil peduli tentang orang sekeliling.. ditambah pula dengan sikap pemandu yang kurang ajar.. kah kah kah.. semalam baru sahaja aku melihat seorang lelaki kurang upaya (pakai tongkat) cuba melintas jalan tapi telah di-hon oleh pemandu kereta yang bodoh.. apa-apa pun, tengok dulu video yang pertama ni.. macho kan lelaki tu?


video kedua pula ialah video yang juga terselit dalam video pertama (surfing dalam banjir).. video kamera telah diletakkan di dalam kereta dan aksi kononnya 'jackass' itu telah dirakam.. jadi ini adalah rakaman dari lensa yang berlainan tapi di tempat yang sama.. mengikut kajian tubelawak, mereka ini saling tidak mengenali antara satu sama lain (perakam video pertama dan kedua) tapi video ini telah dihubungkan melalui youtube.. ehehehe


apa yang menarik dalam kedua-dua video ini? ya lah! aku sebagai pengumpul video-video di internet ni, kadang-kadang terfikir jugak.. lensa kamera pun dah boleh melihat banyak kejadian dalam satu masa.. kalau lensa tuhan pulak macam mana ya? renung-renungkan :)
Related Posts with Thumbnails
Share This

18 comments:

  1. kat malaysia kat mana aku blh surfing dalam banjir. KL lepas tak? hehe

    ReplyDelete
  2. affan : kat kl, boleh surfing dalam midvalley.. kah kah kah.. surfing internet ja lah..

    angel : wow kembali.. muah kanan muah kiri

    ReplyDelete
  3. trick nk ngorat ke?? gila punya lar baik mamat tue...

    tapi mmg dorang nie speses suka merakam kot, that y boleh bertembung video...

    ReplyDelete
  4. ikan di laut, asam di darat... di dalam kuali bertemu juga.. :D

    ReplyDelete
  5. lizzie : kalau nak ngurat, konfem dapat punya sebab dia gentleman.. hhahahahaha.. sanggup dukung terus tu.. kalau silap pi dukung bini orang, mau kena belasah ngan suami..

    indahnyasisuria : nice quote! betul tu.. dalam perut ikan dan asam menjadi satu.. cinta yang akhirnya terjalin didalam perut.. auwww

    ReplyDelete
  6. haha memang betol2 gentlemen..sanggup dukung tu walaupun tak de la banjir terok..hehee

    ReplyDelete
  7. ha ha ha, sajo tu nak amik kesempatan.... ha ha ha

    ReplyDelete
  8. gua ingat nak cakap wow jugak. tapi takut nanti mod gay lu keluar. gua tak nak!!

    so, gua cakap ni jelah,

    caya lah!!!

    ReplyDelete
  9. hahahahhah.. apa kaitan wow dengan mod gay aku pulak? ahahha.. pening aku dgn hampa semua ni~ auww

    ReplyDelete
  10. tp kalau kat mesia wat camnie mau kene pelangkung dengan bini kalau yg gentleman tu laki org ye dak???? =p!

    ReplyDelete

Designed By Blogger Templates