Thursday, January 13, 2011

teknologi masa depan hanya untuk orang gila

teknologi masa depan hanya untuk orang gila

dulu pada zaman hang tuah, mesti tak ada pun manusia yang akan percaya sekiranya aku mengatakan bahawa ada mesin yang mampu membantu manusia terbang di udara.. kini tidak lagi.. semua orang boleh menerima hakikat bahawa ada teknolgi yang membolehkan sesuatu benda terbang dan membantu manusia dalam pelbagai aspek.. anda akan dikatakan gila sekiranya memberikan idea atau berusaha mencipta benda yang diluar akal manusia (mengikut zaman).. begitulah cerita yang dibawa dari dulu sampai sekarang..


di waktu kecil, aku kuat berangan.. aku pernah berimaginasi untuk masuk ke dalam televisyen untuk mengambil tora atau ding dang yang disiarkan dalam televisyen, berjalan-jalan ke serata dunia menggunakan pintu suka hati dan pernah juga terlintas untuk menjadi superhero logikal seperti batman.. kah kah kah.. tapi kini aku tidak lagi terlintas untuk menjadi batman.. kalau ada orang jahat nak buat jahat, lantak kau lah! jangan kacau hidup aku sudah.. kah kah kah

diantara imaginasi atau cita-cita aku dulu yang aku rasa hampir menjadi kenyataan ialah aku ingin menunggang basikal yang boleh terbang di udara.. ahaha.. mesti anda semua masih menganggap ini adalah perkara yang mustahil kan? tapi aku rasa ianya tak mustahil selepas mengetahui serba sedikit mengenai gyroscope ni.. jadi apa lagi.. jangan berhenti berimaginasi.. imaginasi membentuk kreativiti.. kah kah kah..

video : gyroscope melawan graviti
video : gyroscope explain
Share This

29 comments:

  1. haha.. itu ayat einstein.. dia gay tau..
    jaga-jaga.. hahahahaha

    ReplyDelete
  2. teringin nak jadi artis.
    jap. berimaginasi dulu. :)

    ReplyDelete
  3. memamag pun...klu msk U tuh..
    dia punye pelajaran makin lame mkn susah
    sampai dah nak jadik giler dah...

    ReplyDelete
  4. wuuuuu.... power!!

    ReplyDelete
  5. nak sesuatu yg pelik mesti kena kata oleh org gila dah gamoknye budak tu..

    ReplyDelete
  6. berangan satu aktiviti yang bagus..
    ia buat otak kita bekerja dan berpk di luar kotak..
    bagus tuk kesihatan..
    marilah kita berangan...
    wink2..

    ReplyDelete
  7. MIT tempat org2 gila.. yg level genius ja boley masuk MIT.. ada IQ test.. muahuahuahua..

    ReplyDelete
  8. :) :) :)
    abis la semua orang masa depan
    terbaeekkk!!!!

    singgah pagi dari mknace unlimited

    ReplyDelete
  9. Berimiginasi nak jadi orang kaya punya segala..

    ReplyDelete
  10. hahahha...bestnye berangan....

    tmbh2 lg kalo apa yg kite angankan tu menjadi satu kenyataan...

    ReplyDelete
  11. lawak jugak baca angan-angan tubelawak nih nak mengambil tora tuh yg tak tahannya.. apa lagi, jom makan buah berangan,,sedap..=)

    Latest Entri :
    Yeaayy Cuti : Keputeraan DYMM Yang Di-Pertuan Besar Negeri Sembilan

    ReplyDelete
  12. macam2 la tubelawak..siap nak masuk tv ahahah..=)

    ReplyDelete
  13. Ambik tora ? hahaha
    Imagina budak budak masa tuu, macam macam.. hak

    ReplyDelete
  14. ye saye suke berangan, mase kecik2 pernah pk kan best if telefon boleh kuar muka...angan2 jek dulu
    skali bile dah beso2 nie mmg ade dah pun tepun boleh kuar muka, kire aku rase idea aku hebat :D

    ReplyDelete
  15. semua orang ada imginasi memasing kan?

    ReplyDelete
  16. jangan berhenti untuk berimaginasi!

    ReplyDelete
  17. same ah ! nk masok lam tv curi doraemon :)) hahaha

    ReplyDelete
  18. Gambar kat atas tu pasal mekanisma yg mengawal tumbesaran dan pembahagian sesuatu sel hidup...

    ReplyDelete
  19. tu dia..imaginasi tinggi mak aih...!!!

    ReplyDelete
  20. ,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
    //__l_l_,\____\,__
    l_---\_l__l---[]lllllll[]
    _(o)_)__(o)_)--o-)_)___
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Selamat Tahun Baru Dengan Azam Baru
    http://firestartingautomobil.blogspot.com/
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Assalamualaikum... Maaf lama kami tak ziarah blog kamu..

    imaginasi kepada fantasi kepada reality... bukan mudah tau nak jadi camtu... kena ade usaha dan kreativiti

    ReplyDelete
  21. imaginasi pintu harapan..hehe
    nk imaginasi apa ye..
    jadi atromen kan kena lawan raksasa pulak..ni yg leceh ni

    ReplyDelete
  22. wahhh...imaginasi...

    aku pon slalu gak kecik2 dulu...kalo jadi sailormoon best gak...gagagagga...dengan kuasa bulan..datanglah!!!!

    -TS-

    ReplyDelete
  23. hai :)
    how are you guys out there?
    maaf baru sempat BW..

    ReplyDelete

Designed By Blogger Templates