Sunday, January 16, 2011

tradisi kena buli lepas tu buli balik

babyrina (bukan nama sebenar) adalah seorang pelajar yang sangat rajin dan bijak ketika dibangku persekolahan.. babyrina sangat rapat dengan seorang gurunya yang bernama suraya.. cikgu suraya ni seorang yang sangat tegas dalam pekerjaannya.. setiap hari, cikgu suraya menyuruh semua anak muridnya menjawab sekurang-kurang 5 soalan ramalam spm sebagai latih tubi sebelum menghadapi peperiksaan.. sebab itulah babyrina mampu memperolehi 12A didalam percubaan spm..


tapi ada juga pelajar lain yang kurang senang dengan sikap cikgu suraya kerana setiap soalan ramalan yang dijawab setiap hari itu, perlu disemak oleh pelajar lain pula.. disebabkan babyrina rapat dengan cikgu suraya, babyrina bertanya kepada cikgu suraya "cikgu, kenapa tidak cikgu ja yang semak jawapan kami ni?" lalu cikgu suraya menjawab "kamu semua anggap ja ini sebagai cabaran dimasa hadapan.. nanti kamu semua dah masuk alam pekerjaan, laaaagi teruk dan banyak kerja yang kamu nak kena buat tau"..


itu cerita lama.. babyrina telah mendapat keputusan yang cemerlang dalam SPM.. selepas tamat persekolahan, babyrina memasuki institut pengajian tinggi awam dan berjaya memperolehi segulung ijazah untuk digunakan ketika mencari kerja yang sesuai untuknya.. babyrina sangat gembira dengan jurusan yang diambil dan babyrina juga telah berjaya menjawat jawatan di salah sebuah badan/syarikat separa kerajaan..

babyrina perlu bekerja selama 5 hari dalam seminggu bermula dari pukul 8:30 pagi sehingga 5:30 petang.. tapi kadang-kadang tu babyrina terpaksa pulang sehingga pukul 12 malam semata-mata untuk menyiapkan kerja.. walaupun kena bekerja keras, tapi babyrina gembira dengan kerjayanya kerana tidak lari dari jurusan yang diambil.. masalahnya cuma satu, dia sering dibuli oleh bosnya..

setiap hari, babyrina perlu menyediakan kopi untuk bosnya, membantu bos menyusun jadual, membantu bos menyiapkan dokumen atau minit mesyuarat, mengambil anak bos pulang dari tadika sedangkan babyrina bukanlah setiausaha bos.. mujurlah babyrina seorang yang penyabar.. babyrina tetap menghormati bosnya walaupun diarah membuat kerja mengarut yang diluar tugas babyrina..

pada suatu hari, babyrina bersuara "bos, kenapa saya kena buat semua ni? sedangkan bos boleh buat semua kerja ni sendiri".. lalu bosnya menjawab "alaaa.. awak anggap ja ini cabaran di tempat kerja.. dulu masa saya masih baru kat syarikat ni, saya kena buli lagi teruk awak tau tak, awak patut bersyukur sebab awak tak kena buli macam saya kena dulu-dulu".. babyrina pun terkenangkan kembali kata-kata cikgu suraya ketika bayrina masih dibangku sekolah dulu..

video : virus babyrina datang menyerang


SUKA DENGAN ENTRY INI?

suka dengan entry ini? dengan menekan butang like, anda berjaya mengurangkan satu urat kedut di wajah anda..
   
terima kasih kerana mengurangkan kedut di wajah sendiri :) semoga anda berada dalam keadaan babyface sentiasa
49 Comments
Comments


49 comments:

Wahidah said...

tk baik buli2 ne tau..

dl masa jd senior,wai tk buli junior pun..:P

Peraih udang dari Zimbabwe said...

Kalau komputer virus camtu, Kaspersky Antivirus pun xleh nak buat apa2...

keletahmeera said...

aku kene buli ngan perasaan lagi.

Belalang Hijau said...

selalunya buli yang berlaku d sekolah sebab hal mcm tuh la...sendiri prnah kena buli,pastu nanti balas dendam kat junior lak...hahaha

crayon said...

brainwash cara halus..

yuyu said...

nasib baik setakat ni aku x pernah kena buli lagi..keh keh keh..*bangga

hafeez said...

kesian babyrina.....jangan dibuki anak di dah la nanti..hehehe

eiela said...

selalu kena buli dengan adik-adik. tapi lepas tuh buli diorang balik. huhu tapi kalau kerja yg dibuat tuh lari dari tugasan sebenar kita kat tempat kerja memang haru jugak, stress p kerja, berbulu dengan bos.

Latest Entri :
Cucu dan Atuk Moden

Ms Red said...

buli balik...

Are'Ja_(",) said...

buli itu sesuatu yg menyeronokkan,,,heheee

iema said...

yaaa buli balik itu harus...

nanad said...

tabahkan hati ye babyrina.

Luna said...

lumrah hidup

.::WaNiE::. said...

kire mulia bos dia jwab gitu

kalau aku jadi bos da tentu aku jawab abis aku amik ko keje watpe kalau aku yg kene buat sume ni hahahahha

CahayaCintaIlahi said...

huhu adeh macam2 kes
seb bek bOs saya bkn
kaki bUli oopss hehe ;)

Azrul Hisham said...

babyrina? cikgu suraya? macam pernah ku dengar nama-nama itu tapi dimana ya? hehe :P

x elok budaya buli-membuli ni..hehe :)

i am Naa... said...

this posting make me smiles....

**Bila Comel Jadi Comot** said...

baca tulis dan post...kipidap boy

suFiah Y said...

guD...agak2...leh gk wat cre tu kt tmpt keje...hahahah =P

maiMOONyet said...

awek tu buang virus dgn cara cm tuh? terbaik xD

eeqa~ said...

chaih... macam tuh punya org pun ade ke? :P

Ain Zulaikha said...

huwooooooooooooooo hahahhaha gila lah , kalau ain geram pun paling tidak pun ain ambik terus campak kat muka bos tu... good girl good..

yangbaik said...

cam ner nak buang vius tu hah???? aye tak tengok pun... hahahha

toooot

Pembawa_Wacana said...

Aku penah buli orang....hahaha Aku buli kat orang yang penah buli aku... Tapi lame-lame jadi geng rapat..:D

░♥si lampu neon♥░ said...

jom buli balik ! hahah

Check it out Entri Paling Best !
# # Lelaki Menyampah Tengok Perempuan Nangis !# #
# Dosa Orang Suka Melambatkan Solat !#

mahirahnazlim said...

men-sycho itu haha

Khairul Antasha said...

kategori buli spnjang zaman nih..hehehe

mR.sYaH said...

hahah... xpe sabar nanti balas balik bila dah tua.. heeh..

Myaby said...

ngahahaha

awek tu mmg gile. huuuu

phreak-id said...

giler. memang giler pompuan tu. Confirm kena pecat

Terbaru > Klon Jejai Kelirukan Fasha Sandha > The Maxis Om Nom Nom Race > Tukar Banner/Link Dengan phreak-id

zaty luvlianncezzz said...

tue pn kira buli jugak ea?

Ra-kun yang sendiRIAN said...

hai :)
how are you guys out there?
maaf baru sempat BW..

Cikbelog said...

omaigod! kalaulah laptop aku diperlakukan sedemikian rupa, nak je aku tampo2 pompuan tuh.heh

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Selamat Tahun Baru Dengan Azam Baru
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Woooo kalu aku pun mesti balas balik pada junior

hamzah ian said...

buli best ape

.::: Princess MOMOY :::. said...

macam tergantung jer cerita nih
Peristiwa itu masih menhantui diriku...

ATTENTION Kawan-kawan: Blogger Ini DIKEHENDAKI

gabanMorka said...

jgn buli org!haha

i am S!L4H.. said...

gle ah vdeo tu..haha psyko tol...

Ms Pancake said...

i so hate ppl who likes to bully..

Amirul Faiz Abd. Razak said...

Betul jugak kate cikgu suraya tu. :)

biella93 said...

da lame tak buli orang . hee :)

Anonymous said...

Mana update brok..??

KiN said...

aaahhh...tingat citer 3 idiot...dorg kene buli...tp amir khan pandai g balas balik.ngeee...
macho la :)

HaiDa HiDa said...

teringat masa bangku sekolah dulu.. selalu jer kne buli sampai setipa kali nk g sekolah akan nangis siap2 kt rumah sbb kt sekolah takleh nangis nnti si pembuli tu marah.. huhuuu.. skank pun ada gak sekali sekala kne buli tpi dalam bentuk yg sgt halus, iaitu melibatkan hati dan perasaan.. :)

Mabuk! said...

Sy lebih suka arah orang drpd diarah:)

eddy syrol said...

singgah jap :-)
dan dah polow :-)

http://eddysyrol.blogspot.com

Anonymous said...

hahaha...pompuan mmg suka balas balik time 2 jugak..xbleh buat main kaum hawa ni..silap ari bulan kene head-shot sebelum sempat minit kedua lafas cerai...hahaha
come 2 think..pompuan ni same gak kot...

http://kualalumpurcity.olx.com.my/serious-mencari-teman-scandal-iid-100874331

link ni da lama..xtau empunya still alive or not..just untuk tatapan semua...

Mohd Shahrul Hafizi said...

Cam best je kalau buat camtu.

Anonymous said...

Kalau sakit hati dengan bos, baca je kat dia pantun ni (dari buku ‘Alamak, Bosku Seperti Hitler!’) hahaha:

Pagi-pagi, sudah mencemuh,
Si pemandu terus terdiam mengeluh,
Bos ini jenis yang kecoh,
Dapat “Tan Sri”, satu dunia dia heboh.

“Ada pelanggan hendak jumpa”,
Itulah kata si setiausaha,
Bos enggan, mengantuk katanya,
Biarkan pelanggan berjumpa air liur basinya.

Bos memanggil mesyuarat mengejut,
Ada pekerja berjalan bak siput,
Bos pun menengking sampailah semput,
Para pekerja terkentut-kentut.

Post a Comment

Kedah Blogger Community Entertainment Humor Blogs
tubelawak.blogspot - hiburan seisi keluarga video,gambar,cerita,youtube,tube,lawak,kelakar,lucu,jenaka,gelak,video lawak,video kelakar,video lucu,video jenaka,lucah,seksi,rempit,awek,gambar lawak,gambar lucah,gambar seksi,gambar,lucah,myspace,seksi,facebook,lucah,awek,rempit,video,awek,lucah,melayu,3gp,seksi,artis,aku,lisa surihani,fasha sandha,gay,melayu,tips,trick,tutorial,blog,malaysia

rakan-rakan busuk