Wednesday, February 9, 2011

keburukan sekiranya terlalu banyak bermain game

keburukan sekiranya terlalu banyak bermain game

pagi tadi aku ada post status di akaun facebook fan page tubelawak bertanyakan pendapat orang ramai mengenai keburukan main game.. saja aku tanya sebab aku nak tengok ada tak antara jawapan orang ramai tu hampir sama dengan keburukan bermain game yang aku nak share hari ini.. ehehehe.. apa-apa pun, terima kasih banyak kepada mereka-mereka yang berkongsi pendapat di fanpage tubelawak ya.. tanpa anda semua, siapalah aku..


bila disebut keburukan bermain game, sudah pasti ramai yang akan jawab melalaikan, membuang masa, merosakkan mata, habis duit belanja, budak-budak tak siapkan kerja sekolah, ada yang sampai sanggup berbunuhan dan macam-macam lagi.. perkara itu memang nampak di mata kasar kita semua kan? sebenarnya permainan video ini, ada juga kebaikannya.. tapi itu bukan isu utama kita hari ini.. isu yang utama, ialah aku nak share keburukan yang 'super jarang didengar' sekiranya terlalu banyak bermain game..

adakah anda tahu, game mampu membuatkan seseorang itu menjadi makhluk aneh, psiko, gilababi dan lain-lain yang seangkatan dengannya.. lihat saja video dibawah ini.. budak ni mengamuk macam kena sawan sebab mak dia cancel-kan akaun game wow (world of warcraft).. kah kah kah.. memang superb!! siap jolok remote dalam bontot sendiri beb! kalau tak pecaya, tengok lah sendiri..


hehehe.. orang ketagih game sampai jadi gilababi macam budak ni masih belum cukup 'rare'.. ada lagi benda buruk yang boleh berlaku sekiranya individu itu terlalu banyak bermain game.. cuba teka apadia.. kah kah kah.. nak tau jawapannya? jawapannya ialah seseorang itu boleh melancap sendirian sekiranya terlalu ketagih dan taksub dengan game.. ya! game boleh membuatkan seseorang melancap.. percayalah!! aku ada bukti.. kah kah kah

video : layan karektor game sampai melancap

** jangan risau.. video-video ini selamat ditonton
Share This

48 comments:

  1. Haha, aku dh tgk lama dah bdk warcraft 2, siap liwat diri sndiri gna remote control xleh blahh tol.

    ReplyDelete
  2. aishh2~~ macam2 perangai manusia. =.=''

    ReplyDelete
  3. kalau video yang overrated tu, aku akan bagi warning biasanya.. sebab risau gak ada orang kena buang keja kalau bukak video melampau kat ofis atau dalam kelas.. hahahaha

    ReplyDelete
  4. game yg ni koi nk main.. har har harv

    ReplyDelete
  5. bwa~ha~ha

    Pecah rahsiaku (owang laki2)


    GayGolo

    ReplyDelete
  6. haha lawak2......sawan gile babi tu......

    ReplyDelete
  7. salam,aku tak pernah lagi dengar keburukan game
    smpai melancap 2,
    rasanya itu pengalaman hang kot hahahahah

    ReplyDelete
  8. smpai cmtu sekali ek..
    gle arrrr.. takmO ar cmtu
    taksub ngan game smpi melancap?
    agak melampau kot huuhu
    mang rosak btol huhu

    ReplyDelete
  9. uiiii dah tahap memang gila bermain game..

    ReplyDelete
  10. mane xnye dorang masturbate.. banyak karakter karton2 dalam game tu seksi2 je..

    ReplyDelete
  11. tak buleh blah la... ngan gambo tuh... ehh ayat apa pulak aku pakai neh....memag giler sewel wel2....hehehe

    ReplyDelete
  12. main game mampu menguatkan pemikiran dalm bentuk pengurusan dan strategik. Otak jadi aktif.

    ReplyDelete
  13. arrggh nasiblah bukn dalam kategori ni semua.sy bkan sbahagian daripada ahli tegar game,.nggrr~~

    thap yg dlm video diatas mmg dh teruk sgt.he3

    ReplyDelete
  14. bunguk jep... hahahahahaha xDDD

    ReplyDelete
  15. CRAYON NI... geleng seratus kali...

    ReplyDelete
  16. akaun wow kene cancel memang boleh gila..hahaa

    ReplyDelete
  17. ala xdapat buka video 2..
    damnn

    ReplyDelete
  18. bener tu......
    salam hangat ja untuk semua.........

    ReplyDelete
  19. ne bukan sawan babi dah..ne sawan kuda dh ne..hahaha..crazyyyyyyyyy

    ReplyDelete
  20. Betul....akibat gian...akan ketagih games!

    ReplyDelete
  21. aku suke gambo tu....keh3.....nice tp aku takleh blah bile org lancap bile layan game...budussssssssss

    ReplyDelete
  22. wakaka....bru la aku tau perangai sesetengah org yg ketagih game...haha

    ReplyDelete
  23. iskh, main game.. main je lea..
    kikiki!!

    ReplyDelete
  24. eeeeeuuuuww..takot kot...nasib ler adeq aku neh even fanatik ngan game tak mcm neh...huhu..

    ReplyDelete
  25. main game tu berpada pada la noo. jangan terlampaq taksub sgt

    ReplyDelete
  26. main game sampai melancap?hebat tuuu kah! kah!

    ReplyDelete
  27. gilak la.

    nasfu lebih la diorang ni

    ReplyDelete
  28. huhuhu layan juga game tapi x delah sampai taksub..biasa2 aje

    ReplyDelete
  29. walah walah ,ini baru game stick keren hehehe

    ReplyDelete
  30. x suka dapat bf yg taksub main games..zzz.. main kdg2 tu ok la jgk.. ni x..sikit2 dotaik dotaik dotaik ! eh x sukaaaaa haih.

    ReplyDelete
  31. dlu aku gler game on9..addicted
    nsb skrg da stop

    ReplyDelete
  32. Keburukan Main Games bisa mati....
    Kerena kurang tidur, kurang makan, dll

    ReplyDelete

Designed By Blogger Templates