Saturday, January 14, 2012

MK ULTRA EP2 : 77 nama anak jin

isu perbincangan : dalam program "tanyalah ustaz" 18 dec 2011 penceramah melarang menamakan anak dgn nama tertentu kononnya nama berkenaan boleh menyebabkan sesorang akan kena gangguan makhluk halus.. diantara nama yang disebutkan ialah qistina, balqis, syafiqah, najwa dan zaquan.. ramai yang menyangkal dakwaan tersebut diantaranya ialah ustaz zaharuddin dan dato haron din..

syaitan punya syaitan.. kah kah kah

ustaz zaharuddin kata : tiada sbrg dalil yg sahih berkenaan nama tertentu adalah nama anak jin, lalu dikatakan jika diguna dan dipanggil kpd anak kita, lalu anak kita akan ditimpa penyakit misteri.. hal ini sama sekali tidak boleh dipercayai, malah bercanggah dgn firman Allah surah al-Naml ayat 65.. Malah boleh termasuk dlm mensialkan nama tertentu, jika itu berlaku boleh jatuh syirik Nabi bersabda :اَلطِّيَرَةُ شِرْكٌ ، اَلطِّيَرَةُ شِرْكٌ Ertinya : Sial menyial itu syirik, sial menyial itu syirik ( Riwayat Abu Daud dan Tirmidzi)

dato haron din kata : beliau MENOLAKNYA dan juga menggunakan ayat 65 surah an-Naml menolak pengalaman tertentu sesiapa jua yg mengatakan nama-nama tertentu boleh membawa penyakit misteri.. cuma hanya ada nama jin yg disebut di dalam hadis sahaja yag elok tidak digunakan seperti azazil, wiswas, khannas, murrah, harb, soba dan beberapa yg lain disebut dlm hadis, itupun tidak sohih jika guna maka akan kena sakit misteri. Ia bercanggah dgn Al-quran.

video berkaitan : 77 nama anak jin
forum perbincangan : al-fikrah.net
mp3 berkaitan : tafsir Al-Quran ikim.fm

tubelawak kata : kalau aku seorang ustaz yang giat berdakwah, lepas tu aku jual zamzam cola kat anda semua kononnya zamzam cola ni dapat menyembuhkan apa jua jenis penyakit, anda semua pasti beli kan? kah kah kah.. kesian la kat pemilik nama-nama tu.. tambah pulak budak-budak sekolah.. kalau pergi sekolah mesti kena kutuk dengan rakan-rakan... booooo anak jin, booooo... jangan kawan ngan dia!! dia anak jin.. kah kah kah

** dengar cerita buku tu dah sold out.. masyuuuukkk.. 


SUKA DENGAN ENTRY INI?

suka dengan entry ini? dengan menekan butang like, anda berjaya mengurangkan satu urat kedut di wajah anda..
   
terima kasih kerana mengurangkan kedut di wajah sendiri :) semoga anda berada dalam keadaan babyface sentiasa
29 Comments
Comments


29 comments:

Izat Tarmizi said...

wow dah kembali menulis!

panda bulat said...

haah..mula2 baca berita nih,terfikir jugak,mesti budak2 sekolah nama ni,kene ejek dgn kwn..mana yg name yg ni,mesti panas telinga baca..kesian

Nur Zaheera said...

best info ;)

APi said...

sebab nama, manusia jadi sakit..
keh keh keh..
menarik juga ni

'Ariff Ansaruddin said...

dan sebab itu, JANGAN PERNAH PERCAYA DENGAN PENIPU YANG BERTOPENGKAN USTAZ ITU!!! peringatan kepada saudaraku seIslam

Azizah Alwi said...

Apalah nak jadi dengan zaman sekarang. -.-"

Akim Iqbal said...

tudiaaa

anGah said...

tensen aku ustaz bisness tu.. tak pikir perasaan orang len.. pakai men sembang ja.. adik aku nama balkis.. anak aku nama qistina..

Sandy57 said...

Nice post.

najwa nano said...

topik ni jadi nightmare buat aku 2 minggu lepas.up to date gak ea jin sekarang letak nama qistina la.hahaha.

SyazwanSarawak said...

nama aku ade ke tak eh? =..=

kak mah said...

Nak gelak akak..baca memula sekali...anak jin ada nama...ermmm

iamzulfadli said...

hahahahahahahaha

http://duamegapiksel.blogspot.com/

belogkiter said...

ustaz pun buat silap..

JOHAN PURNOMO said...

CARA GAMPANG : Salam kenal, datang berkunjung untuk jalin pertemanan ....... Trims.

Anonymous said...

Jins Samsuddin terang2 pakai nama jin pun ok & sihat je. Ustaz ni elok buka klinik utk rawat anak jin yg sakit pulak lepas ni ... masyuk tu Ustaz

Anonymous said...

hahahah..mat under

Anonymous said...

Saya membenarkan ustaz sharhan diatas ilmu yg beliau pelajari dan amalkan, tak semua ustaz yg ada ilmu sebegini dan yg ada pun belum tentu sanggup utk mengubati org lain. Bagi mereka yg faham dan ada mempelajari ilmu perubatan Islam pasti yakin.

Anonymous said...

Kalau semua org nak memburukkan Ustaz Sharhan kalau Allah kata dia mulia maka dia akan mulia juga.

assmieda_lsea said...

Mcm2...sian empunye nama tu...

Anonymous said...

ustaz tersebut adalah ustaz sharhan. ustaz tu bercakap katanya atas pengalaman dan kajian dia sebg seorang pakar perubatan islam yg byk mengubat pesakit2. sy dah dgr sejak awal video tersebut dan secara peribadi amatlah tak bersetuju dgn kenyatan ustaz sharhan tersebut. namun saya masih menghormati beliau sbg seorg ilmuan. setiap manusia tak lepas dari kesilapan dan mohon pengomen2 jangan menghina beliau atau kesilapan.doakan yg terbaik insyaALlah

Anonymous said...

Menurut pandangan Ustad Azhar Idrus,Ustad Sharhan hanya menjalankan kajian beliau.Semasa merawat pesakit2nya yang dirasuk hampir 70% yang datang adalah nama2 yg disebutkan. Jadi beliau membuat kesimpulan bahawa nama2 tersebut disukai oleh jin.
Macam doktor yang dah jalankan kajian pasal tulang akan cakap makan itu,makan ini akan kuatkan tulang.
Atau doktor pakar kanser akan cakap berdasarkan kajian atau teori yg dibuat.
Mungkin betul,mungkin tak sebab mereka2 ni hanya membuat teori berdasarkan pengalaman dan kajian

Macam tu jugak dengan Ustad ni,dah beliau dibidang ni jadi beliau bagitau pengalaman dia merawat pesakit2 dia. Jadi kita percaya taknak percaya terpulang...
Dan tak jadi dosa pun kalau kita still nak pakai jugak nama2 tersebut asalkan membawa maksud yang elok.
Dan tak menjadi kesalahan pun kalau kita nak tukar nama... terpulang...

k0rea said...

ntah,pape ..kite nk ng0p 77 nma syaitan ,xde p0wn

MM said...

MK ULTRA? Isn't that a code name for mind-control that is widely used in America?

rohana ana said...

what everla ustaz 2 ckp ats pengalaman....so ....jgn mengelabah ....

Anonymous said...

Janganlah memandang rendah pada pendapat orang yang ahli dalam sesuatu ilmu. Dia memberi pendapat berdasarkan ilmu yang dia ada.
Selebihnya adalah urusan Allah. Terjadi atau tidak terjadi semuanya adalah kehendak Allah.kita berckp menggunakan akal fikiran bukan ikut hati dan perasaan…
sbb tu setiap org ade pendangan dia sendiri dan setiap pandangan org adalah betul….
ilmu yang ustaz tu ade bukan sume org ade…klu kita was-was kita rujuk dulu dgn yg lebih arif…jgn main guna pakai jer…tetapi jgn perlekeh pandangan org lain….

Anonymous said...

apa yg ustaz tu cakap mungkin ada benarnya dan mungkin juga tidak jadi kita tidak seharusnya cepat melatah sebaliknya kita seharusnya merujuk kepada mereka yg pakar diluar sana. apa yang saya faham dengan apa yg cuba disampaika oleh ustaz tu pun sebenarnya hanyalah sebagai langkah berjaga jaga.

Anonymous said...

xdok pun nama anok jin kera........

Anonymous said...

betul tu...jgn perlekehkan pandangan orang...esok2 kalau betul2 terjadi pada diri sendiri baru kita terkial2 mencari2 jawapannya... percaya kpd perkara ghaib adalah salah satu rukun iman, kita mana nampak benda ghaib yang ada disekeliling kita...jgn rasa diri kita sentiasa sihat n bukan semua penyakit boleh dirawat menggunakan perubatan modern...

Post a Comment

Kedah Blogger Community Entertainment Humor Blogs
tubelawak.blogspot - hiburan seisi keluarga video,gambar,cerita,youtube,tube,lawak,kelakar,lucu,jenaka,gelak,video lawak,video kelakar,video lucu,video jenaka,lucah,seksi,rempit,awek,gambar lawak,gambar lucah,gambar seksi,gambar,lucah,myspace,seksi,facebook,lucah,awek,rempit,video,awek,lucah,melayu,3gp,seksi,artis,aku,lisa surihani,fasha sandha,gay,melayu,tips,trick,tutorial,blog,malaysia

rakan-rakan busuk