Saturday, January 14, 2012

MK ULTRA EP2 : 77 nama anak jin

MK ULTRA EP2 : 77 nama anak jin

isu perbincangan : dalam program "tanyalah ustaz" 18 dec 2011 penceramah melarang menamakan anak dgn nama tertentu kononnya nama berkenaan boleh menyebabkan sesorang akan kena gangguan makhluk halus.. diantara nama yang disebutkan ialah qistina, balqis, syafiqah, najwa dan zaquan.. ramai yang menyangkal dakwaan tersebut diantaranya ialah ustaz zaharuddin dan dato haron din..

syaitan punya syaitan.. kah kah kah

ustaz zaharuddin kata : tiada sbrg dalil yg sahih berkenaan nama tertentu adalah nama anak jin, lalu dikatakan jika diguna dan dipanggil kpd anak kita, lalu anak kita akan ditimpa penyakit misteri.. hal ini sama sekali tidak boleh dipercayai, malah bercanggah dgn firman Allah surah al-Naml ayat 65.. Malah boleh termasuk dlm mensialkan nama tertentu, jika itu berlaku boleh jatuh syirik Nabi bersabda :اَلطِّيَرَةُ شِرْكٌ ، اَلطِّيَرَةُ شِرْكٌ Ertinya : Sial menyial itu syirik, sial menyial itu syirik ( Riwayat Abu Daud dan Tirmidzi)

dato haron din kata : beliau MENOLAKNYA dan juga menggunakan ayat 65 surah an-Naml menolak pengalaman tertentu sesiapa jua yg mengatakan nama-nama tertentu boleh membawa penyakit misteri.. cuma hanya ada nama jin yg disebut di dalam hadis sahaja yag elok tidak digunakan seperti azazil, wiswas, khannas, murrah, harb, soba dan beberapa yg lain disebut dlm hadis, itupun tidak sohih jika guna maka akan kena sakit misteri. Ia bercanggah dgn Al-quran.

video berkaitan : 77 nama anak jin
forum perbincangan : al-fikrah.net
mp3 berkaitan : tafsir Al-Quran ikim.fm

tubelawak kata : kalau aku seorang ustaz yang giat berdakwah, lepas tu aku jual zamzam cola kat anda semua kononnya zamzam cola ni dapat menyembuhkan apa jua jenis penyakit, anda semua pasti beli kan? kah kah kah.. kesian la kat pemilik nama-nama tu.. tambah pulak budak-budak sekolah.. kalau pergi sekolah mesti kena kutuk dengan rakan-rakan... booooo anak jin, booooo... jangan kawan ngan dia!! dia anak jin.. kah kah kah

** dengar cerita buku tu dah sold out.. masyuuuukkk.. 
Share This

29 comments:

  1. haah..mula2 baca berita nih,terfikir jugak,mesti budak2 sekolah nama ni,kene ejek dgn kwn..mana yg name yg ni,mesti panas telinga baca..kesian

    ReplyDelete
  2. sebab nama, manusia jadi sakit..
    keh keh keh..
    menarik juga ni

    ReplyDelete
  3. dan sebab itu, JANGAN PERNAH PERCAYA DENGAN PENIPU YANG BERTOPENGKAN USTAZ ITU!!! peringatan kepada saudaraku seIslam

    ReplyDelete
  4. Apalah nak jadi dengan zaman sekarang. -.-"

    ReplyDelete
  5. tensen aku ustaz bisness tu.. tak pikir perasaan orang len.. pakai men sembang ja.. adik aku nama balkis.. anak aku nama qistina..

    ReplyDelete
  6. topik ni jadi nightmare buat aku 2 minggu lepas.up to date gak ea jin sekarang letak nama qistina la.hahaha.

    ReplyDelete
  7. Nak gelak akak..baca memula sekali...anak jin ada nama...ermmm

    ReplyDelete
  8. hahahahahahahaha

    http://duamegapiksel.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. CARA GAMPANG : Salam kenal, datang berkunjung untuk jalin pertemanan ....... Trims.

    ReplyDelete
  10. Jins Samsuddin terang2 pakai nama jin pun ok & sihat je. Ustaz ni elok buka klinik utk rawat anak jin yg sakit pulak lepas ni ... masyuk tu Ustaz

    ReplyDelete
  11. hahahah..mat under

    ReplyDelete
  12. Saya membenarkan ustaz sharhan diatas ilmu yg beliau pelajari dan amalkan, tak semua ustaz yg ada ilmu sebegini dan yg ada pun belum tentu sanggup utk mengubati org lain. Bagi mereka yg faham dan ada mempelajari ilmu perubatan Islam pasti yakin.

    ReplyDelete
  13. Kalau semua org nak memburukkan Ustaz Sharhan kalau Allah kata dia mulia maka dia akan mulia juga.

    ReplyDelete
  14. ustaz tersebut adalah ustaz sharhan. ustaz tu bercakap katanya atas pengalaman dan kajian dia sebg seorang pakar perubatan islam yg byk mengubat pesakit2. sy dah dgr sejak awal video tersebut dan secara peribadi amatlah tak bersetuju dgn kenyatan ustaz sharhan tersebut. namun saya masih menghormati beliau sbg seorg ilmuan. setiap manusia tak lepas dari kesilapan dan mohon pengomen2 jangan menghina beliau atau kesilapan.doakan yg terbaik insyaALlah

    ReplyDelete
  15. Menurut pandangan Ustad Azhar Idrus,Ustad Sharhan hanya menjalankan kajian beliau.Semasa merawat pesakit2nya yang dirasuk hampir 70% yang datang adalah nama2 yg disebutkan. Jadi beliau membuat kesimpulan bahawa nama2 tersebut disukai oleh jin.
    Macam doktor yang dah jalankan kajian pasal tulang akan cakap makan itu,makan ini akan kuatkan tulang.
    Atau doktor pakar kanser akan cakap berdasarkan kajian atau teori yg dibuat.
    Mungkin betul,mungkin tak sebab mereka2 ni hanya membuat teori berdasarkan pengalaman dan kajian

    Macam tu jugak dengan Ustad ni,dah beliau dibidang ni jadi beliau bagitau pengalaman dia merawat pesakit2 dia. Jadi kita percaya taknak percaya terpulang...
    Dan tak jadi dosa pun kalau kita still nak pakai jugak nama2 tersebut asalkan membawa maksud yang elok.
    Dan tak menjadi kesalahan pun kalau kita nak tukar nama... terpulang...

    ReplyDelete
  16. ntah,pape ..kite nk ng0p 77 nma syaitan ,xde p0wn

    ReplyDelete
  17. MK ULTRA? Isn't that a code name for mind-control that is widely used in America?

    ReplyDelete
  18. what everla ustaz 2 ckp ats pengalaman....so ....jgn mengelabah ....

    ReplyDelete
  19. Janganlah memandang rendah pada pendapat orang yang ahli dalam sesuatu ilmu. Dia memberi pendapat berdasarkan ilmu yang dia ada.
    Selebihnya adalah urusan Allah. Terjadi atau tidak terjadi semuanya adalah kehendak Allah.kita berckp menggunakan akal fikiran bukan ikut hati dan perasaan…
    sbb tu setiap org ade pendangan dia sendiri dan setiap pandangan org adalah betul….
    ilmu yang ustaz tu ade bukan sume org ade…klu kita was-was kita rujuk dulu dgn yg lebih arif…jgn main guna pakai jer…tetapi jgn perlekeh pandangan org lain….

    ReplyDelete
  20. apa yg ustaz tu cakap mungkin ada benarnya dan mungkin juga tidak jadi kita tidak seharusnya cepat melatah sebaliknya kita seharusnya merujuk kepada mereka yg pakar diluar sana. apa yang saya faham dengan apa yg cuba disampaika oleh ustaz tu pun sebenarnya hanyalah sebagai langkah berjaga jaga.

    ReplyDelete
  21. xdok pun nama anok jin kera........

    ReplyDelete
  22. betul tu...jgn perlekehkan pandangan orang...esok2 kalau betul2 terjadi pada diri sendiri baru kita terkial2 mencari2 jawapannya... percaya kpd perkara ghaib adalah salah satu rukun iman, kita mana nampak benda ghaib yang ada disekeliling kita...jgn rasa diri kita sentiasa sihat n bukan semua penyakit boleh dirawat menggunakan perubatan modern...

    ReplyDelete

Designed By Blogger Templates