Thursday, June 10, 2010

pengakhiran cerita doraemon & nobita

pengakhiran cerita doraemon & nobita

doraemon adalah karakter yang dicipta oleh fujio f. fujiko dan motō abiko pada tahun 1969.. fujio f. fujiko telah menghembuskan nafasnya yang terakhir pada tahun 1996 dan motō abiko masih meneruskan perjuangan doraemon sehingga kini.. aku nak ceritakan sinopsis pendek mengenai doraemon.. doraemon ialah robot kucing yang datang dari masa depan untuk membantu nobita kerana nobita ni ialah seorang individu yang lemah dan bodoh.. maka bermulalah kisah pengembaraan doraemon, nobita dan kawan-kawannya.. tapi sehingga kini, pengakhiran cerita doraemon masih menjadi tanda tanya..


masa aku kecik, aku selalu baca doraemon, mutiara naga dan misteri naga.. kedua-dua komik misteri naga dan mutiara naga adalah komik yang ada pengakhirannya(ending) tetapi bagaimana pula dengan doraemon? pelukis asal pun dah tiada di dunia ini.. sehingga semalam, aku terjumpa satu video yang menceritakan pengakhiran untuk cerita doraemon.. aku tak pasti sama ada cerita pengakhiran ini dilukiskan oleh motō abiko atau dari peminat doraemon yang tidak dikenali.. apa-apa pun, video ini berjaya menambat hati aku sebagai peminat doraemon sejak kecik..

walaupun mak aku selalu marah aku beli komik doraemon kat kedai mamak, tapi aku tak menyesal kerana dari komik doraemonlah aku mula belajar membaca dengan lancar.. ahaha.. jadi kepada korang yang meminati doraemon, tontonlah video ini.. sangat menyentuh hati.. tidak sama seperti kekecewaan aku ketika menonton filem dragon ball yang macam chelaka hampeh dan tak best langsung.. kalau korang ada dapat manga(komik) ending doraemon yang lain, share kat sini ok..

video : doraemon - end of the story
downlod komik : doraemon - end of the story

kat sini jugak aku nak share satu video menarik dari rakyat malaysia sendiri.. bila tengok video mamat ni, aku rasa sedikit bangga sebagai rakyat malaysia kerana tak ada lagi lagu doraemon versi rock di index kat youtube.. ada satu ni ja.. yang satu tu pulak dari rakyat malaysia.. ahaha.. hebat kan orang kita?

video : doraemon theme versi rock
Related Posts with Thumbnails
Share This

18 comments:

  1. apa cerita komik tu aku tak faham la.

    ReplyDelete
  2. sedih (T__T)

    tapi baca kat komen YuTiub tu katanya fan yang buat

    ReplyDelete
  3. nice n3..visit mine if free k.;D

    ReplyDelete
  4. Doraemon kartun pujaan ku..Wish dia benar2 wujud.. Huhuhu!

    Love,
    PojiePooh Abdullah

    ReplyDelete
  5. cita doraemon ni excited nk tau si nobita tu dpt shizuka ka tak. tu ja :P

    ReplyDelete
  6. aku dulu peminat dragon ball juga.tp cam konpius sikit dgn ending dia.kalau tak silap aku komik last dia no 43. endingnya yang goku terbang dgn uub.kan?

    lepas tu aku masuk asrama so tak follow sgt dh.sedar2 je ade komik dragon ball Z kt umah.start tu aku tak paham..dia sambungan no 43 or 1 set kisah lain?

    ReplyDelete
  7. a'ah sabtu lepas dah start balik doraemon episod pertama..terkejut besar nobita bila ada kucing keluar dari laci meja dia hahaha :p


    - - -
    (Rahsia) Rumah & Teknologi Dalam Filem IRON MAN Yang Tak benar!

    ReplyDelete
  8. aku ade wat video tu dlm btk yg senang dibaca lagi.. visit la klu nak..
    aku mmg suke ending die sama ada fake atau tak..
    ^^

    ReplyDelete
  9. errkkk... kurang minat dengan doreamon la.. hahaha.. shin chan tk ade ke? xD

    ReplyDelete
  10. melawat.. doremon la.. best2.. suke bace komik doremo versi tuliasn mandarin..wakakaka

    ReplyDelete
  11. pakcik crayon dah mengilhamkan belalang utk buat entry doraemon gak...

    kuikuikui...

    ReplyDelete
  12. ahaha.. doraemon sangat mengembalikan kenangan silam.. aku suka doraemon.. aku juga sukakan lisa surihani..

    ReplyDelete
  13. NAJIHA: dragon ball x abis kat z, die abes kat dragon ball gt. (generation two). pastu ade plak fanz yg dah siapkan komik dragon ball AF (alternate future)
    boleh gi www.desirecampbell.com utk baca komik tu

    ReplyDelete
  14. doremon theme versi rock tu..xpat bkk pon link dia...nape ek..

    ReplyDelete

Designed By Blogger Templates